וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: רה"מ ג'ונסון החולה בקורונה פונה לבדיקות בבית החולים

6.4.2020 / 2:10

עשרה ימים לאחר שאובחן כחולה בנגיף הועבר ג'ונסון מבידוד בביתו לבית החולים בעצת רופאו כאמצעי זהירות. מלשכתו נמסר כי הוא פונה לבדיקות משום שהוא סובל מחום במשך זמן ממושך

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אושפז הלילה (שני) בבית חולים בלונדון, לאחר שחלה בנגיף הקורונה לפני עשרה ימים. בלשכתו הודיעו כי הוא פונה לבית החולים לצורך בדיקות, וכי מדובר ב"אמצעי זהירות", מכיוון שהוא מגלה תסמינים של הנגיף במשך זמן רב.

ג'ונסון, שהתבודד ברחוב דאונינג לאחר שנבדק בחודש שעבר ונמצא חיובי לנגיף, עדיין סובל מחום גבוה והרופאים שלו המליצו לו ללכת לבית החולים כדי לבצע בדיקות. למרות שאושפז, הוא ממשיך להיות אחראי על ממשלת בריטניה, כך נמסר ממשרדו.

"בעצת הרופאים שלו, ראש הממשלה אושפז הלילה לבדיקות בבית חולים", נמסר מלשכת ג'ונסון. "זהו צעד זהיר, שכן ראש הממשלה ממשיך לסבול מתסמינים מתמשכים של נגיף הקורונה". כמו כן, ברחוב דאונינג הביעו הערכה לצוות הרפואי. "ראש הממשלה מודה לצוות NHS על כל עבודתם הקשה והמדהימה, ומפציר בציבור להמשיך ולעקוב אחר עצת הממשלה להישאר בבית ולהציל חיים", נמסר.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בסיור במעבדה ליד בדפורד, 6 במרץ 2020. רויטרס
"סובל מתסמינים מתמשכים". ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בסיור במעבדה/רויטרס

הידיעה על אשפוזו של ג'ונסון הגיעה ממש כשעה לאחר שהמלכה אליזבת' העבירה מסר לציבור הבריטי, שבו אמרה כי הם יתגברו על התפרצות נגיף הקורונה אם יישארו נחושים. ג'ונסון בן ה-55 הפך בסוף מרץ למנהיג הראשון של מעצמה מרכזית שהודיע כי הוא נדבק בנגיף. הוא נכנס לבידוד ואמר ביום שישי האחרון שהוא נשאר שם משום שעדיין יש לו חום גבוה. מארמון בקינגהאם נמסר כי המלכה עודכנה על פינוי ג'ונסון לבית החולים, אך לא נמסרו פרטים נוספים. קיר סטארמר, המנהיג החדש של מפלגת הלייבור באופוזיציה, איחל לראש הממשלה החלמה מהירה.

מומחי רפואה העריכו כי הבדיקות הסבירות ביותר לאדם בגיל של ג'ונסון עם תסמיני קורונה לאחר עשרה ימים הן הערכת רמות החמצן שלו ובדיקת אלקטרוקרדיוגרמה בלב. "הרופאים יעקבו אחר סימנים חיוניים חשובים כמו חמצן", אמר ד"ר רופרט ביל מנהל קבוצה של ביולוגים במעבדה לזיהומים במכון פרנסיס קריק. "הוא יעבור גם בדיקות דם כדי לראות איך נראית התגובה החיסונית לנגיף, ולהעריך את תפקודי הכבד והכליות". בדיקות נוספות יכולות לכלול בדיקת CT של החזה כדי לקבל תמונה מדויקת של הריאות.

ג'ונסון, הפנים של קמפיין הברקזיט, זכה בניצחון בחירות מהדהד בחודש דצמבר האחרון לפני שהוביל את בריטניה לפרישה מהאיחוד האירופי ב-31 בינואר. עם זאת, הוא התמודד עם ביקורת רבה בבריטניה על כך שאישר בתחילת משבר הקורונה תגובה מינורית ביותר, ביחס למנהיגים אחרים באירופה.

עוד בוואלה!

בלי תכנית ב': מה יקרה אם ג'ונסון החולה בקורונה יצא לנבצרות?

לכתבה המלאה
בית החולים סט. תומאס בלונדון, שאליו פונה ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. 6 באפריל 2020. רויטרס, רויטרס
"צעד זהיר". בית החולים סט. תומאס בלונדון, שאליו פונה ג'ונסון הלילה/רויטרס, רויטרס

לאחר מכן שינה ג'ונסון את דרך ההתמודדות של בריטניה עם המשבר, כשהתחזיות המדעיות הראו שכרבע מיליון אנשים עלולים למות כתוצאה מהנגיף בבריטניה. הוא סגר למעשה את הכלכלה החמישית בגודלה בעולם, והמליץ לאנשים להישאר בבית ולקשישים או בעלי בעיות רפואיות להתבודד במשך שבועות. אולם הנגיף כבר חדר למדינה, ואף לממשלת בריטניה.

ג'ונסון ושר הבריאות שלו נדבקו בנגיף הקורונה בחודש שעבר, וגם היועץ הרפואי הראשי שלו מבודד בעצמו. ארוסתו ההרה בת ה-32 של ג'ונסון, קארי סימונדס, סבלה אף היא מתסמינים של קורונה, אך אמרה בשבת שהיא מרגישה טוב יותר.

מניין המתים מהנגיף בבריטניה עלה ב-621 ביממה האחרונה

מהבידוד ברחוב דאונינג המשיך ג'ונסון להוביל את תגובת הממשלה להתפשטות הנגיף, וניהל את הישיבות באמצעות שיחות וידיאו. "למרות שאני מרגיש יותר טוב וסיימתי את שבעת ימי הבידוד שלי, אני עדיין סובל מאחד הסימפטומים, סימפטום קל, עדיין יש לי חום", אמר ג'ונסון בהודעת וידאו בטוויטר, כשהוא נראה עייף מאוד, יושב בכיסא עם חולצה פתוחה.

מניין המתים בבריטניה מנגיף הקורונה עלה ב-621 בני אדם ביממה האחרונה לכדי 4,934 - כך מסר משרד הבריאות הבריטי. עד כה נדבקו 47,806 בני אדם בנגיף במדינה.

(עדכון ראשון 00:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully