וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"11 בספטמבר של הקורונה": ארה"ב נערכת לשבוע הקשה ביותר של המגיפה

5.4.2020 / 20:47

יותר מ-9,000 בני אדם כבר מתו ברחבי המדינה, אך ראש שירותי הרפואה מזהיר כי הגרוע מכל עוד טרם הגיע. "זה הולך להיות השבוע העצוב ביותר בחייהם של רוב האמריקנים. זה הפרל הרבור שלנו, רק שזה יקרה בכל המדינה"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ארצות הברית נכנסה היום (ראשון) לאחד השבועות הקריטיים ביותר של מגיפת הקורונה, עם תפיחת מספר המתים במדינות ניו יורק, מישיגן ולואיזיאנה. חלק ממושלי המדינות קראו להטיל סגר כלל לאומי, דבר שאליו מתנגד בשלב זה הנשיא דונלד טראמפ. במדינות פנסילבניה וקולורדו, וכן בוושינגטון הבירה, נרשמה עלייה במספר המתים.

ניו יורק, המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר, דיווחה היום, בפעם הראשונה זה שבוע, על ירידה קלה במספר המתים בהשוואה ליום קודם לכם, אולם עדיין נספרו קרוב ל-600 מתים חדשים ו-7,300 נדבקים חדשים. המושל אנדרו קואומו אמר כי מספר המאושפזים החדשים ירד בכחצי בהשוואה ליממה הקודמת, אולם הוא הזהיר כי לא ברור עדיין אם המשבר הגיע לשיאו במדינה, שבה מתו 4,159 איש מהנגיף ויותר מ-122 אלף איש נדבקו. בתמונות שהגיעו לרויטרס נראו גופות של קורבנות הנגיף בשקים כתומים בחדר מתים מאולתר מחוץ לבית חולים במרכז ברוקלין.

"נגיף הקורונה הוא אכזרי במיוחד ויעיל במה שהוא עושה", אמר מושל ניו יורק, שהפך לאחת הדמויות הבולטות ביותר במשבר והוזכר גם כמועמד אפשרי של הדמוקרטים בבחירות בנובמבר. "הוא רוצח יעיל", אמר קואומו בתדרוך היומי שלו, שהפך לנצפה במיוחד בערוצי הטלוויזיה. לדבריו, אחרי ששיא המגיפה יחלוף, יהיה צורך להפעיל מערך בדיקות נרחב כדי לעזור לאומה "לשוב לנורמליות".

גופות של קורבנות הקורונה בחדר זמני מחוץ לבית חולים ויקוף ברוקלין, ארה"ב 5 באפריל 2020. רויטרס
שקי גופות בחדר מתים מחוץ לבית חולים, היום/רויטרס

בשלב זה, חלק מבתי החולים של ניו יורק מתקשים להתמודד עם שטף החולים בקורונה. במייל שנשלח לצוות במרכז הרפואי אירווינג שבאוניברסיטת קולומביה, ושהגיע לידי רויטרס, נכתב כי עליהם להיות מוכנים לטפל בחולים כאלו, ללא קשור להתמחותם. מי שלא יציג הצדקות רפואיות או אחרות עלול לצאת לחופשה כפויה ללא תשלום או להיות מפוטר. בבית החולים טרם הגיבו בנושא.

עוד בוואלה!

מ"רק שפעת" ל"מלחמת עולם": הזגזוג המסוכן של טראמפ במאבק בקורונה

לכתבה המלאה

"השבוע העצוב ביותר"

ראש שירותי הרפואה הציבוריים, גנרל ג'רום אדמס, הזהיר היום כי ארצות הברית עומדת בפני זמנים קשים. עם זאת, הוסיף: "יש אור בקצה המנהרה אם כולם יעשו את חלקם ב-30 הימים הבאים". בריאיון לרשת פוקס אמר אדמס כי זה "זה הולך להיות השבוע הקשה והעצוב ביותר בחייהם של רוב האמריקנים, למען האמת. זה הולך להיות הפרל הרבור שלנו, 11 בספטמבר שלנו, רק שזה לא יהיה מקומי. זה הולך לקרות בכל רחבי המדינה, ואני רוצה שאמריקה תבין זאת".

מסיכה תלויה ממראה בעיר ניו אורלינס, לואיזיאנה, 4 באפריל 2020. רויטרס
עד לסוף השבוע לא יהיו מכונות הנשמה פנויות. מסיכה במכונית בניו אורלינס, לואיזיאנה/רויטרס

רוב המדינות הורו לתושביהן להישאר בבתיהם פרט למקרים חיוניים, אחרי שיותר מ-9,100 בני אדם אדם מתו מהנגיף ויותר מ-321 אלף נדבקו. עם זאת, כמה כנסיות קיימו היום תפילות לרגל יום הראשון של הדקלים, תחילת "השבוע הקדוש" בנצרות.

"אנחנו מפרים את החוקים משום שמצוותו של האל היא להפיץ את הבשורה", אמר הכומר טוני ספיל מכנסייה גדולה בפרבר של באטון רוז', לואיזיאנה. הוא הפר את הוראות המדינה שלא להתקהל בקבוצות גדולות וכבר ספג שישה קנסות.

לואיזיאנה הפכה לאחד המוקדים החמים של הנגיף, ואתמול דיווחה על זינוק במספר המתים, 409 בסך הכול, ויותר מ-12 אלף נדבקים. המושל ג'ון בל אדוארדס הזהיר כי עד ליום חמישי, ייתכן שלא יהיו עוד מכונות הנשמה פנויות במדינה.

מומחי הבריאות של הבית הלבן העריכו כי בין מאה אלף ל-240 אלף אמריקנים עלולים למות במגיפה, גם אם המגבלות הנרחבות ייאכפו. אתמול הזהיר טראמפ מפני ימים "נוראיים מאוד".

כל מדינה הישר בעיניה תעשה

משום שטראמפ מסרב להורות על סגר ארצי ומותיר את זה לפתחן של המדינות, כל אחת הישר בעיניה תעשה.

במדינת ויסקונסין, בית המחוקקים שבשליטת הרפובליקנים החליט שהפריימריז לנשיאות יתקיימו בהצבעה פרסונלית בום שלישי, כשגם בקולורדו, שבשליטת הדמוקרטים, יתקיימו בחירות מקומיות.

מושל מדינת וושינגטון, ג'יי אינסלי הדמוקרטי, שבמדינה שלו אובחן חולה הקורונה הראשון בארצות הברית אך מאז נבלם קצב ההדבקה בשל אמצעים מוקדים שנקט, הזהיר כי אם יתר המדינות לא יפעלו באופן דומה, הנגיף פשוט יסתובב.

"עדיף שתהיה הוראה לאומית להישאר בבתים", אמר המושל בתכנית "פגוש את העיתונות" של רשת NBC. "גם אם וושינגטון תתגבר על זה לחלוטין, אם מדינה אחרת לא תעשה זאת, זה יכול לשוב דרך הגבולות שלנו בעוד חודשיים".

מנגד, מושל ארקנסו, אסא האצ'ינסון הרפובליקני, הגן על סירובו להורות על מגבלות גורפות במדינה. הוא אמר שהמצב נמצא תחת מעקב צמוד וכי ה"גישה הממוקדת" שלו מאטה את התפשטות הנגיף. "נעשה יותר ככל שנדרש", אמר ל-NBC.

קייט לין בלאט, מנהלת נכסים מפוטסוויל, פנסילבניה, אמרה שהיא נדהמה לראות שהמושל טום וולף חיכה עד 1 באפריל כדי להורות על סגר במדינהץ

"היינו המומים. אני לא יכולה להאמין שטראמפ לא הורה על סגר כלל ארצי ואני עדיין לא מאמינה שיש מדינות שעדיין פתוחות", אמרה בלאט בת ה-38.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully