וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיפה עולמית: יותר ממיליון איש נדבקו בקורונה

עם המשך התפשטות הנגיף, מניין המתים הגיע ליותר מ-51 אלף בני אדם. בישראל, עלה מספר החולים ל-6,808. המדינה שבה נדבקו הכי הרבה בנגיף היא ארה"ב, שבה יותר מ-235 אלף, ואחריה איטליה וספרד. בחודש שעבר הכריז ארגון הבריאות העולמי על ההתפרצות כמגיפה עולמית

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם, ומניין הקורבנות ביותר מ-200 מדינות שונות הגיע ליותר מ-51 אלף בני אדם, כשמספר הנדבקים בנגיף חצה הערב (חמישי) את רף המיליון. בישראל עלה מספר החולים ל-6,808, מתוכם 107 במצב קשה.

לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, המדינה שבה נדבקו הכי הרבה בני אדם בנגיף היא ארצות הברית, שבה יותר מ-235 אלף בני אדם חלו. אחריה איטליה עם יותר מ-115 אלף נדבקים ולאחר מכן ספרד עם מספר נדבקים מעט נמוך יותר. לאחר מכן גרמניה וסין, שבהן יותר מ-80 אלף נדבקים.

עובדי רפואה מתמגנים באמצעות מחליפה מנגיף הקורונה ברומא, איטליה 1 באפריל 2020. רויטרס
עובדי רפואה מתמגנים בחליפות מנגיף הקורונה ברומא/רויטרס

בחודש שעבר הכריז ארגון הבריאות העולמי על התפרצות נגיף הקורונה כמגיפה עולמית. יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס, קרא לכל המדינות להתגייס כדי לבלום את ההתפשטות ואמר כי כולן יכולות לשנות את המגמה. לדבריו, "אנחנו נמצאים בזה ביחד ואנחנו צריכים לעשות את הדבר הנכון, בנחת, כדי להגן על אזרחי העולם. ניתן לעשות זאת".

ההכרזה על הווירוס כמגיפה עולמית מעידה על מימדי ההתפשטות ברחבי העולם, אחרי שהתפרץ בסין בחודש דצמבר. הגדרה של מגיפה היא כשמחלה מידבקת מתפשטת במהירות מאדם לאדם בחלקים רבים בעולם. בעקבות הגדרה זו, מדינות שונות החלו להטיל מגבלות נרחבות על תנועת אזרחיהן, סגרו בתי ספר וגבולות.

עוד בוואלה!

אישה בת 98 עם מחלות רקע מתה בהדסה. שיעור האבטלה עלה ל-24.9%

לכתבה המלאה
אנשים בודדים בשדה תעופה ריק בברזיל, במהלך התפרצות הקורונה. 2 באפריל 2020. רויטרס, רויטרס
אנשים בודדים בשדה תעופה ריק בברזיל במהלך התפרצות הקורונה/רויטרס, רויטרס

בעוד שסין הצליחה לבלום את התפשטות הנגיף באמצעות צעדים דרקוניים, הוא משתולל בכמה מדינות אחרות. בספרד חצה מניין הקורבנות מנגיף הקורונה את רף העשרת אלפים, אחרי שיא יומי של 950 מתים ביממה האחרונה. באיטליה, שהפכה למדינה עם מספר המתים הגדול ביותר מהווירוס, מתו ביממה האחרונה 760 איש, מה שהעלה את מניין המתים במדינה ל-13,915 בני אדם.

מוקדי התפרצות מרכזיים אחרים באירופה הם בצרפת, בריטניה ובלגיה. בארצות הברית, נמנו כבר יותר מ-5,000 קורבנות, כשהרשויות מזהירות שמספרם עלו להגיע עד ל-240 אלף חרף המגבלות. באיראן, מספר המתים מקורונה חצה את ה-3,000. דוח של האו"ם העריך כי כ-25 מיליון בני אדם ברחבי העולם עלולים לאבד את עבודתם במשבר, שאותו תיאר כחמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

"ארגון הבריאות העולמי מעריך את חומרת ההתפרצות הזו ואנחנו מודאגים מאוד, הן מהיקף ההתפשטות והחומרה של הנגיף, והן מהרמה המדאיגה של חוסר המעש", הזהיר יו"ר הארגון. "לכן, עשינו את ההערכה ולפיה ניתן לאפיין את הקוביד-19 כמגיפה". עם זאת, הוא הוסיף כי "תיאור המצב כמגיפה לא משנה את הערכת הארגון את האיום הנשקף מנגיף הקורונה. זה לא משנה את מה שהארגון עושה, וזה לא משנה את מה שהמדינות עושות. אנחנו קראנו בכל יום לכל המדינות לנקוט פעולה דחופה ואגרסיבית. צלצלנו בפעמוני האזהרה בקול ובבירור".

(עדכון ראשון 20:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully