וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוב לאלף ביממה: מניין המתים מקורונה בספרד חצה את העשרת אלפים

אחרי שיא יומי של 950 קורבנות, הגיעה המדינה לציון הדרך העגום הזה. מספר המתים בספרד מהנגיף נמוך רק מזה של איטליה. קרן אור אחת: מספר הנדבקים בירידה. "יש אור בקצה המנהרה", אמר שר הבריאות

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בספרד חצה את רף העשרת אלפים, אחרי שיא יומי של 950 מתים ביממה האחרונה - כך מסר היום (חמישי) משרד הבריאות במדינה. בסך הכול, מספר המתים מהווירוס עלה ל-10,003, בעוד שמספר הנדבקים המאובחנים צמח ל-110,238 בהשוואה ל-102,136 ביממה הקודמת, בהאטה מסוימת שהובילה לאופטימיות זהירה במדינה.

"יש אור בקצה המנהרה", אמר שר הבריאות סלבדור איה, לאור האטה מסתמנת בקצב מבחינה פרופורציונלית. "שביב של תקווה - העקומה התייצבה. הגענו לשיא העקומה והתחלנו את שלב ההאטה".

בנוסף לכך, הוא אמר כי המפעל המקומי של חברת פולקסווגן הגרמנית, שקו יצור המכונית שלו הושבת לפני יותר משבועיים, ייצר 300 מכונות הנשמה בכל יום. חברה מקומית אחרת, ששמה "הרסיל", תייצר כמאה מכונות נוספות בכל יום.

במקביל, הממשלה הבדלנית של קטלוניה, המחוז שנפגע בצורה הקשה ביותר מהנגיף אחרי מדריד, הסירה את התנגדותה הראשונית לסיוע מצד צבא ספרד. בברצלונה מזהירים שהם קרובים לקצה גבול היכולת שלהם.

רחובות ברצלונה שוממים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה 31 במרץ 2020. רויטרס
מדינה בהשבתה. רחובות ברצלונה שוממים/רויטרס

בינתיים, ניכר הנזק הכלכלי העצום שגובה המגיפה מספרד, שנמצאת בסגר כמעט מלא בשלושת השבועות האחרונים. קרוב ל-900 אלף איש איבדו את עבודתם מאז ננקטו ההגבלות, והנתון מחודש מרץ הוא העלייה החודשית החדה ביותר אי-פעם. מספר המובטלים הכולל בספרד עלה לשלושה מיליון וחצי, השיעור הגבוה ביותר מאז אפריל 2017.

"זהו מצב חסר תקדים לחלוטין", אמרה שרת העבודה יולנדה דיאס. מגזרי התיירות והבנייה הם אלו שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהשבתת המדינה, שבה נאסר לצאת מהבתים פרט למקרים חיוניים.

הזינוק במספר המובטלים מגיע על רקע הערכות קודרות על המשבר הכלכלי הצפוי בשל המגיפה העולמית, בזמן שמספר הנדבקים ברחבי העולם מתקרב למיליון. דוח של האו"ם העריך כי כ-25 מיליון בני אדם ברחבי העולם עלולים לאבד את עבודתם במשבר, שאותו תיאר כחמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

ספרד סובלת משיעור אבטלה גבוה באופן כרוני בשנים האחרונים, לא מעט בגלל המשבר הכלכלי העולמי ב-2008, שבמהלכו הוא האמיר עד כמעט 27%.

באיטליה מספר המתים הגדול ביותר בעולם - 13,155 - עם יותר מ-110 אלף נדבקים. היא הייתה הראשונה במערב שהטילה מגבלות קשות לבלימת הנגיף, וממשלתה הזהירה כי איטליה עלולה להיכנס למיתון "חריף".

מוקדי התפרצות מרכזיים אחרים באירופה הם בצרפת, בריטניה ובלגיה. בארצות הברית, נמנו כבר יותר מ-5,000 קורבנות, כשהרשויות מזהירות שמספרם עלו להגיע עד ל-240 אלף חרף המגבלות. באיראן, מספר המתים מקורונה חצה את ה-3,000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully