וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: מלאי האספקה הרפואית אוזל בשל הקורונה; מספר המובטלים הוכפל

נשיא ארה"ב קרא למדינות השונות לרכוש ישירות ציוד מהמפעלים, לאור התרוקנות המחסנים. בינתיים, מספר המובטלים הוכפל בתוך שבוע ל-6.6 מיליון איש

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודה כי מלאי החירום של ציוד מגן של הממשל עומד לאזול, לאור השתוללות מגיפת הקורונה. המחסור במסיכות, כפפות ואספקה רפואית אחרת דווח לראשונה על ידי וושינגטון פוסט. זאת בזמן החרפה במשבר הכלכלי בארצות הברית, אחרי שהיום (חמישי) דווח על הכפלת מספר המובטלים בתוך שבוע, ל-6.6 מיליון אנשים.

טראמפ, שסופג ביקורות על טיפולו במשבר, אמר שהמחסור נובע מכך שהממשל שולח ישירות את הציוד לבתי החולים. הנשיא הפציר במדינות "לעשות עסקה" ולרכוש ציוד מגן ישירות מהיצרניות. לפי גורמים במשרד לביטחון המולדת, שצוטטו על ידי וושינגטון פוסט, התרוקנות המחסנים הכניסה את הבית הלבן ואת המדינות השונות למרוץ אחר ציוד רפואי "בשוק גלובלי פרוע הרווי בספסרות ובהפקעת מחירים".

"ביקשנו ממדינות שבהן יש יצרניות גדולות של סוגים גדולים של ציוד להשתמש במפעלים המקומיים האלו ולעשות זאת ישירות, להעביר את זה ישירות לבתי החולים". טראמפ הוסיף כי "אנחנו שולחים את הדברים ישירות. יש לנו, כפי שאתם יודעים, קרוב למאה אלף מכונות הנשמה הדרושות לנו לצורך גמישות. זה נשמע הרבה, אבל זה לא".

לדברי טראמפ, המשמר הלאומי מורשה להעביר את הציוד לבתי החולים במקרה הצורך.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך תדריך בנושא נגיף הקורונה בבית הלבן 31 במרץ 2020. רויטרס
"זה נשמע הרבה, אבל זה לא". טראמפ, הלילה/רויטרס

ביום שבת אמרו בבית הלבן כי הסוכנות הפדרלית לניהול אסונות (FEMA) סיפקה 11.6 מיליון מסיכות N95, 26 מיליון מסיכות כירורגיות, 5.2 מיליון מגני פנים, 4.3 מיליון חלוקים רפואיים, 22 מיליון כפפת ו-8,100 מכונות הנשמה.

עם זאת, מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, התלונן על כך שהסוכנות תורמת למלחמה בין המדינות השונות על מכונות ההנשמה, כמו המצב באתר המכירות המקוון eBay. מושלים וראשי ערים ברחבי ארצות הברית התלוננו על מחסור ממושך בערכות בדיקה, במסיכות ובמכונות הנשמה.

לאור התחזית העגומה שעד 200 אלף אמריקנים עשויים למות מהווירוס, למרות הארכת אמצעי הסגר בחודש נוסף, הפנטגון התבקש לספק כמאה אלף שקי גופות צבאיים על ידי FEMA.

חברי המשמר הלאומי של אילינוי, ארה"ב, אורזים חבילות סיוע לטובת התושבים בשיקגו, 30 במרץ 2020. AP
כחמישית מכוח העבודה בסגר. חברי המשמר הלאומי של אילינוי ממיינים חבילות סיוע/AP

התדרוך של טראמפ החל אתמול באופן יוצא דופן עם נוכחותם של ראשי הפנטגון והצבא, יחד עם התובע הכללי וויליאם בר, כשהם לא שומרים על מרחק בהתאם להוראות מומחי הבריאות. לצדם, הכריז טראמפ על שליחת ספינות של הצי לחופי ונצואלה על מנת להיאבק בסחר בסמים בנתיב זה, אחרי כתבי אישום שהוגשו נגד השליט ניקולס מדורו ובכירי משטרו.

הנשיא העריך שהכלכלה תשתקם במהירות לאחר המגיפה והביע תקווה שחבילת הסיוע הבאה שיעביר הקונגרס תכלול השקעות בתשתיות. עם זאת, הנתונים שפורסמו היום צפויים להדאיג את טראמפ, לקראת הבחירות בנובמבר.

מספר המובטלים ממשיך לספור שיאים, כשעלה ל-6.65 מיליון וכשהנתון האמיתי סביר להניח גבוה בהרבה, מפני שרבים דיווחו על קווי טלפון משובשים וקשיים להגיש את התביעות שלהם ברשת. בנוסף לכך, עובדים מסוימים, כמו מי שעובד במשרה חלקית, לא זכאי לדמי אבטלה. הנתונים האחרונים שברו את השיא שנקבע בשבוע שעבר, כשכמעט 3.3 מיליון בני אדם ביקשו דמי אבטלה.

הנהירה ללשכות התעסוקה, שהיא חסרת תקדים בהיסטוריה המודרנית של ארצות הברית, מקשה על מדינות רבות בארצות הברית המתקשות לעמוד בשטף. כחמישית מכוח העבודה בארצות הברית נמצא בסוג מסוים של סגר, כחלק מהמאמצים לבלום את התפשטות הווירוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully