וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקפה את סין: מספר המתים מקורונה בארצות הברית עלה ל-3,393

31.3.2020 / 18:55

עם המשך התמותה מהנגיף, הפכה ארה"ב למדינה השלישית בעולם שנפגעה בצורה המשמעותית ביותר מהמשבר, אחרי איטליה וספרד. בעוד מאות מיליוני אמריקנים כבר שוהים תחת סגר, הרשויות האמריקניות הפצירו באזרחים להישאר בבית

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בארצות הברית הגיע היום (שלישי) ל-3,393, ובכך עקף את מספר המתים בסין. כמו כן, ארצות הברית הפכה למדינה השלישית בעולם שנפגעה בצורה המשמעותית ביותר מהמגיפה, כשהיא משתכרת מאחורי איטליה וספרד.

הרשויות הפצירו באזרחים האמריקנים להישמע להנחיות ההישארות בבית, ולנקוט צעדים נוספים כדי לנסות להכיל את התפשטות הווירוס שמקורו בווהאן, במחוז חוביי שבסין. ברחבי העולם, דווחו כבר יותר מ-800 אלף מקרים הקשורים לנגיף המדבק במיוחד, שגרם למותם של יותר מ-39 אלף בני אדם. לעומת ארצות הברית, באיטליה עומד מספר המתים על 11,591 ובספרד - על 8,189.

כשלושה מכל ארבעה אמריקנים - כ-245 מיליון בני אדם - נמצאים או צפויים להימצא תחת סגר, בעוד מדינות נוספות מאמצות צעדים מחמירים כדי לנסות להיאבק בהתפשטות הנגיף. מרילנד, וירג'יניה, אריזונה וטנסי הצטרפו למדינות שהורו לאזרחיהם להישאר בבתיהם, וכעת 32 מתוך 50 המדינות בארצות הברית נוקטות במדיניות דומה לזו.

קורונה בקליפורניה ארצות הברית, 30 במרץ 2020. AP
שוט עם מסכה על פניו בקליפורניה, ארצות הברית/AP

הסגר - שכולל איסור על יציאה מהבית למעט רכישת מזון ותרופות, או קיום פעילות גופנית, תחת מגבלות מסוימות - טומן בחובו השלכות כלכליות משמעותיות, אחרי שמיליונים כבר איבדו את עבודותיהם. לפי הערכת הבנק המרכזי של ארצות הברית, הפדרל ריזרב, 47 מיליון אנשים עשויים להישאר ללא עבודה בחודשים הקרובים.

העלייה הנוספת במניין המתים בארצות הברית מגיעה אחרי שאתמול הוגדר כיום הקטלני ביותר שהיא חוותה מאז תחילת התפרצות הווירוס. הנשיא דונלד טראמפ אמר אתמול בתדרוך בבית הלבן כי יותר ממיליון אמריקנים כבר נדבקו - פחות מ-3% מהאוכלוסייה. על אף הרחבת הבדיקות, ארצות הברית עדיין מפגרת אחרי מדינות כמו קוריאה הדרומית ביחס למספר התושבים.

בניו יורק הריעו הלילה להגעתה של ספינה של הצי עם אלף מיטות בתקווה שהיא תעזור במאבק הנואש של העיר במגיפה. בתי החולים באזור העיר ניו יורק עמוסים בחולי קורונה, והרשויות ביקשו עזרה מגורמי רפואה. הספינה תטפל בחולים שאינם נדבקו בנגיף הקורונה כדי לשחרר משאבים למאבק בווירוס.

כדי להקל את הלחץ על ניו יורק, החלה ביום ראשון בניית בית חולים שדה עם 68 מיטות בסנטרל פארק שבמנהטן. האוהלים הלבנים הזכירו תקופת מלחמה בריאה הירוקה של העיר, המשמשת בשגרה את התושבים להתעמלות, פיקניקים וטיולים בחיק הטבע עם בוא האביב.

עוד בוואלה!

דמי אבטלה לעצמאים ומימון להורים: בניגוד לישראל, בעולם מיהרו לסייע לנפגעי המשבר

לכתבה המלאה
בית חולים שדה בסנטרל פארק, 31 במרץ 2020. רויטרס
בית חולים שדה בסנטרל פארק, הלילה/רויטרס

מושל ניו יורק אנדרו קומו, אחת הדמויות הציבוריות הבולטות ביותר במשבר הקורונה, אמר כי המדינה עשויה לסגור את גני השעשועים בעיר המאוכלסת ביותר בארצות הברית כדי לאכוף את ההרחקה החברתית ולהאט את התפשטות הווירוס.

הוא וראש העיר הם בין קבוצה הולכת וגדלה של בכירים בארצות הברית שהביעו תסכול מהטיפול של טראמפ במשבר ומהמחסור במכונות הנשמה ובציוד מגן. "אני לא מתעמת עם הנשיא בנושאים פוליטיים", אמר קומו הדמוקרטי על הנשיא הרפובליקני. "המטרה היחידה שלי היא לפעול עמו יחד".

בקליפורניה, מדינה נוספת שספגה מכה קשה מהנגיף, המושל גווין ניוסאם אמר כי מספר המאושפזים החולים בקורונה הוכפל בארבעת הימים האחרונים וכי מספר המאושפזים בטיפול נמרץ הוכפל. גם במדינה זו הרשויות פנו למתנדבים מהמגזר הרפואי.

בפלורידה, המושל רון דה-סנטיס, שהתעכב בנקיטת צעדים מסוג זה במדינה, הודיע כי הוא הורה לאנשים בארבעה מחוזות בדרום - שבהם נמצאים יותר מחצי ממקרי ההידבקות בווירוס - להישאר בבית. לדבריו, מצב זה יימשך לפחות עד אמצע חודש מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully