וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בהודו: מהגרי עבודה רוססו בחומר כימי כחיטוי מקורונה

הסרטון צולם במדינת אוטר פרדש, עם שובם של מיליוני עובדים מהבירה ניו דלהי לבתיהם בעקבות הסגר שהוכרז. לסגור את העיניים של הילדים שלכם ואת העיניים שלכם גם כן", אמר אחד הגורמים. הרשויות פתחו בחקירה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הודו פתחה בחקירה אחרי שקבוצת מהגרי עבודה תועדו מרוססים ב"חומר כימי" על ידי גורמים רשמיים. ככל הידוע, אלו מהגרים ששבו לעיר בריליי, שבמדינת אוטר פרדאש, יחד עם מיליונים אחרים ששבו לערי הבית שלהם בשל העוצר הארצי שהוטל למשך שלושה שבועות לצורך בלימת התפשטות הווירוס, אך יש חשש שהחזרה ההמונית תפיץ אותו עוד יותר.

הסרטון, שבו צפו מאות אלפים אחרי שפורסם על ידי עיתונאי מקומי של עיתון הטיימס, הראה קבוצה של מהגרים יושבים שפופים בזמן שצוותי רפואה וכיבוי הלבושים בחליפות מגן ריססו אותם בחומר כימי.
הגורמים צעקו הוראות דרך המגפון וביקשו מהעובדים לסגור את העיניים ואת הפה. בחלק אחר בסרטון, נשמע אחד מאותם גורמים מורה לקבוצה "לסגור את העיניים של הילדים שלכם ואת העיניים שלכם גם כן".

השופט המחוזי בעיר אמר כי נפתחה חקירה סביב הסרטון והוא הוסיף כי אלו שנפגעו יטפולו תחת פיקוח משרד ראש ממשלת המדינה. לדבריו, הרשויות התבקשו לחטא את האוטובוסים, אך "בהתלהבותם הם ריססו את העובדים גם כן".

זעם בהודו: משרד הבריאות ריסס עובדים זרים בחומר מחטא. רויטרס
"הייתה התלהבות יתר". העובדים שרוססו/רויטרס

בעקבות הסרטון, צצו תיאורים על הטרדות שעוברים אותם מהגרים העוזבים את הבירה ניו דלהי בידי המשטרה והממשל המקומי.

התיעוד עורר סערה בטוויטר, כשכגולשים רבים תהו אם נוסעים הנוחתים בהודו "חוטאו" לפני הגעתם, והצביעו על כך שזה לא הפרוטוקול בנמלי התעופה, תחנות הרכבת או תחנות האוטובוסים.

רוב אותם מהגרים הם מקבלים שכר יומי, ועתה הם מובטלים. בשל המחסור בכסף או במשרות, הם נואשים לשוב לכפריהם. אחרים עולים על אוטובוסים של הממשלה ואחרים צועדים ברגל.

הודו, המדינה המאוכלסת ביותר בעולם אחרי סין, עם 1.3 מיליארד בני אדם, אימתה עד כה 1,251 נדבקים בקורונה, עם 32 מקרי מוות, אך רבים מעריכים שהמספר האמתיים גבוהים בהרבה וטרם הגלו בשל מספר מועט של בדיקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully