וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפטן נואש לעזרה: נושאת מטוסים אמריקנית הפכה לחממת קורונה

עשרות חיילים על סיפונה של "תיאודור רוזוולט", העוגנת בגואם, נדבקו בווירוס, והמפקד שלח מכתב בהול לפנטגון. "אנחנו לא במלחמה, מלחים לא צריכים למות"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

קפטן של נושאת מטוסים אמריקנית, שעל סיפונה יותר מ-4,000 אנשי צוות, קרא לעזרה דחופה כדי לבלום את התפרצות נגיף הקורונה בכלי השיט. עשרות מלחים נדבקו בווירוס ב"תיאודור רוזוולט", שעוגנת כעת בגואם.

"אנחנו לא במלחמה. מלחים לא צריכים למות", כתב הקפטן ברט קרוזייר במכתב לפנטגון, והוא המליץ לשים בהסגר כמעט את כל הצוות. לדבריו, מאחר שמספר גדול של מלחים חיים בחללים סגורים בנושאת המטוסים, בידודם של חולים הוא כמעט בלתי-אפשרי.

במכתב, ששלח ביום שני, הוא הזהיר כי התפשטות הווירוס היא "מתמשכת ומואצת וכי יש צורך לנקוט פעולה מכרעת". לדבריו, "פינוי רוב אנשי הצוות מנושאת מטוסים גרעינית ובידודם למשך שבועיים, עשויה להיתפס כאמצעי יוצא דופן. זהו סיכון הכרחי".

נושאת המטוסים של ארצות הברית "תאודור רוזוולט" שעוגנת בגואם בשל התפרצות נגיף הקורונה בסיפון. 01 באפריל 2020.. רויטרס
"אנחנו לא במלחמה". נושאת המטוסים "תאודור רוזוולט"/רויטרס

לא ברור כמה מאנשי הצוות נדבקו. על פי "סן פרנסיסקו כרוניקל", שדיווח לראשונה על המכתב, לפחות מאה מלחים חלו.

דובר של הצי האמריקני אמר לרויטרס כי הם "פועלים במהירות על מנת לנקוט את כל האמצעים הדרושים להבטחת בריאותם ובטיחותם של אנשי הצוות ב'תאודור רוזוולט'".

אתמול חצה מספר מקרי המוות מהנגיף בארצות הברית את זה שדיווחה סין, שם החלה ההתפרצות. לפחות 3,400 אמריקנים מתו, והלילה הזהיר ממשל טראמפ כי עד רבע מיליון עשויים למות מהווירוס. על פי נתוני אוניברסיטת ג'ון הופקינס, מספר הנדבקים בארצות הברית הוא יותר מ-175 אלף איש, יותר מבכל מדינה אחרת בעולם.

עוד בוואלה!

עקפה את סין: מספר המתים מקורונה בארצות הברית עלה ל-3,393

לכתבה המלאה
אנשי הצוות על סיפון נושאת המטוסים של ארצות הברית "תאודור רוזוולט" שעוגנת בגואם בשל התפרצות נגיף הקורונה בסיפון. 01 באפריל 2020.. רויטרס
"זה סיכון הכרחי". אנשי הצוות על סיפון נושאת המטוסים/רויטרס

המצב במדינת ניו יורק הוא החמור ביותר, והמושל אנדרו קואומו הזהיר שהשיא עוד לפניהם. "אנחנו עדיין עולים במעלה ההר. הקרב העיקרי יהיה בפסגה", אמר המושל, שהפך לאחת הדמויות הבולטות ביותר במשבר הזה. בשל העומס על מערכת הבריאות, הוקמו בתי חולים שדה בסנטרל פארק ובאתרים מפורסמים אחרים בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully