וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר יותר מ-3,000 מתים מקורונה בארה"ב; ספינה של הצי הגיעה לניו יורק

31.3.2020 / 10:17

זו הייתה היממה הקטלנית ביותר שחוותה המדינה מאז תחילת התפרצות הווירוס. בניו יורק הריעו להגעתה של ספינה של הצי עם אלף מיטות, בתקווה שהיא תעזור במאבק הנואש של העיר במגיפה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בארצות הברית עלה הלילה (שלישי) ל-3,000, היום הקטלני ביותר שחוותה המדינה מאז תחילת התפרצות הווירוס, בעוד שבניו יורק הריעו להגעתה של ספינה של הצי עם אלף מיטות בתקווה שהיא תעזור במאבק הנואש של העיר במגיפה.

בציון דרך עגום חדש, מספר המתים ברחבי ארצות הברית הגיע ל-3,017, בהם 540 ביממה החולפת, ומספר הנדבקים המאומתים הגיע ליותר מ-163 אלף.

צוותי רפואה במרכז רפואי בברוקלין, ניו יורק, 30 במרץ 2020. רויטרס
צוותי רפואה במרכז רפואי בברוקלין, אתמול/רויטרס

תושבים בניו יורק ובניו ג'רזי עמדו על גדות נהר ההאדסון כדי לקבל את פניה של ספינת הצי "קומפורט", מכלית נפט שהוסבה לבית חולים צף ונצבעה בלבן עם צלב אדום עניק, בזמן שהפליגה לכיוון פסל החירות בליווי ספינות ומסוקים. הספינה תטפל בחולים שאינם נדבקו בנגיף הקורונה כדי לשחרר משאבים למאבק בווירוס.

"זו אווירה של מלחמה ועלינו להתאחד", אמר ראש העיר ביל דה בלאזיו, שהיה בין הציגים שקיבלו את פני הספינה עם הגעתה לנמל במנהטן. בתי החולים באזור העיר ניו יורק עמוסים בחולי קורונה, והרשויות ביקשו עזרה מגורמי רפואה.

"אנחנו לא יכולים לדאוג לכם אם לא נוכל לדאוג לעצמו", אמרה קריסטל הורצ'וק, אחות בבית חולים בניו ג'רזי. "אני חושבת שרבים מאתנו קיבלו את העובדה שאנחנו צפויים להידבק בזה. אנחנו רק רוצים לשרוד. כולנו נחשף לזה בשלב מסוים".

מספר הנדבקים בארצות הברית הוא הגבוה ביותר בעולם, והוא צפוי רק לזנק בשל הרחבת הבדיקות.
הנשיא דונלד טראמפ אמר אתמול בתדרוך בבית הלבן כי יותר ממיליון אמריקנים כבר נדבקו - פחות מ-3% מהאוכלוסייה. על אף הרחבת הבדיקות, ארצות הברית עדיין מפגרת אחרי מדינות כמו קוריאה הדרומית ביחס למספר התושבים.

בקליפורניה, מדינה נוספת שספגה מכה קשה מהנגיף, המושל גווין ניוסאם אמר כי מספר המאושפזים החולים בקורונה הוכפל בארבעת הימים האחרונים וכי מספר המאושפזים בטיפול נמרץ הוכפל. גם במדינה זו הרשויות פנו למתנדבים מהמגזר הרפואי.

עוד בוואלה!

מאות אלפי רופאים לטראמפ: "אל תפתח את המדינה, זה מסוכן"

לכתבה המלאה

בתי חולים בסנטרל פארק

כדי להקל את הלחץ על ניו יורק, החלה ביום ראשון בניית בית חולים שדה עם 68 מיטות בסנטרל פארק שבמנהטן. האוהלים הלבנים הזכירו תקופת מלחמה בריאה הירוקה של העיר, המשמשת בשגרה את התושבים להתעמלות, פיקניקים וטיולים בחיק הטבע עם בוא האביב. ראש העיר אמר שהמתקן המאולתר, שהוקם על ידי מערכת הבריאות "הר סיני" וארגון הצדקה Samaritan's Purse, אמור להתחיל לקבל היום חולים.

מושל ניו יורק אנדרו קומו, אחת הדמויות הציבוריות הבולטות ביותר במשבר הקורונה, אמר כי המדינה עשויה לסגור את גני השעשועים בעיר המאוכלסת ביותר בארצות הברית כדי לאכוף את ההרחקה החברתית ולהאט את התפשטות הווירוס.

הוא וראש העיר הם בין קבוצה הולכת וגדלה של בכירים בארצות הברית שהביעו תסכול מהטיפול של טראמפ במשבר ומהמחסור במכונות הנשמה ובציוד מגן.

"אני לא מתעמת עם הנשיא בנושאים פוליטיים", אמר קומו הדמוקרטי על הנשיא הרפובליקני. "המטרה היחידה שלי היא לפעול עמו יחד".

אתמול הודיעה חברת פורד כי היא תייצר 50 אלף מכונות הנשמה במאה הימים הבאים באחד ממפעליה במישיגן יחד עם היחידה הרפואית של ג'נרל אלקטריק. הקצב הפוטנציאלי הוא 30 אלף מכונות בחודש.

בכירים במדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר בארצות הברית שבעי רצון מכך שממשל טראמפ והחברות הגדולות האיצו את יוצר מכונות ההנשמה לאור הגידול במספר החולים הזקוקים להנשמה. ביום שישי הודיע הנשיא כי הוא יפעיל סמכות המוקנת לו במסגרת החוק ליצור הגנתי על מנת לחייב את החברות הגדולות לייצר מכונות הנשמה.

בית חולים שדה, סנטרל פארק, ניו יורק, 30 במרץ 2020. רויטרס
כמו בימי מלחמה. בית חולים שדה בסנטרל פארק, אתמול/רויטרס

מומחי הבריאות בארצות הברית מפצירים באזרחים למלא את ההוראות להישאר בבתיהם עד לסוף אפריל. אתמול הצטרפו להוראה מדינות מרילנד, וירג'יניה ואריזונה, יחד עם וושינגטון הבירה.
"אם נעשה את הדברים כמו שצריך יחד - קרוב למושלם - נוכל להגיע לטווח של בין 100 אלף ל-200 קורבנות", אמרה לרשת NBC ד"ר דבורה בירקס, מתאמת כוח המשימה של הבית הלבן למאבק בווירוס.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, ראש המכון הלאומי למחלות מדבקות, אמר בתדרוך בבית הלבן אמר כי הוא צופה להתפרצות של הנגיף בסתיו, אך הוא צופה שהמדינה תהיה ערוכה יותר להגיב.

בניו אורלינס, לואיזיאנה, הרשויות מקימות בית חולים שדה במרכז הכינוס "ארנסט אן מוריאל" - אותו מקום שבו אלפי פליטים מהוריקן קתרינה ב-2005 התאספו - על מנת להתמודד עם השטף הצפוי של חולי הקורונה.

ד"ר תומאס קרג'ווסקי, רופא בחדר החירום בבית חולים סנט ברנרד פריש בניו אורלינס, אמר כי הוא צפה בחולים שהתפנו לבית החולים בציפייה שהמצב ישתפר, בעוד שהוא רק החמיר.
"הרבה מהם מתו בצורה שהיא לא נורמלית" אמר. "זה לא משהו שמישהו מאתנו היה ערוך אליו, ואנחנו למעשה לומדים תוך כדי תנועה".

זמן הקאנטרי והפולק הבולט ג'ון פרין הוא אחד מהידוענים האחרונים, יחד עם כמה חברי קונגרס, שנדבקו בווירוס. פרין מוגדר במצב יציב אחרי שאושפז אתמול בבית חולים בנשוויל, טנסי. הזמן בן ה-73 החלים בעבר מסרטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully