וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוטרטה: כוחות הביטחון ירו במי שיפר את הסגר לבלימת הקורונה

נשיא הפיליפינים הזהיר את התושבים שלא ייציתו להוראות כי הצבא והמשטרה הונחו לירות בהם. "במקום לעשות בעיות, אני אקבור אתכם", הזהיר המנהיג הלוחמני. מאות מקרים מדווחים מדי יום במדינה, ודוטרטה הזהיר שהמצב מחמיר

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הזהיר את מי שיפר את אמצעי הסגר שהוטלו לבלימת מגיפת הקורונה, כי הוא מסתכן בירי של הצבא והמשטרה. הוא הוסיף כי פגיעה בצוותי הרפואה היא עבירה חמורה שלא תעבור בשקט.

בנאום שנשא במהלך הלילה לאומה, דוטרטה אמר כי על כולם לשתף פעולה ולציית להוראות להסתגר בבתים. הפיליפינים דיווחה על 96 מקרי מוות ו-2,311 נדבקים, כולם פרט לשלושה בשלושת השבועות האחרונים, כשעתה מדווח על מאות נדבקים חדשים מדי יום.

"זה מחמיר, אז אני אומר לכם פעם נוספת על חומרת הבעיה ועליכם להקשיב", אמר דוטרטה. "ההוראות שלי לצבא ולמשטרה - אם יש בעיות, והם נלחמים בחזרה והחיים שלכם בסכנה, תירו על מנת להרוג. האם זה מובן? מתים. במקום לעשות בעיות, אני אקבור אתכם".

רודריגו דוטרטה, נשיא הפיליפינים, 04 במרץ 2020.. רויטרס
דבריו זכו לגינויים של ארגוני זכויות אדם. דוטרטה, אתמול/רויטרס

דבריו של דוטרטה, שתחת ממשלו נהרגו אלפי בני אדם במסגרת המאבק השנוי במחלוקת שלו נגד נגע הסמים, באו אחרי דיווחים על עימותים ומעצרים של תושבים באזור עני של הבירה מנילה. שם, התושבים הפגינו על מחסור באספקת מזון של הממשלה.

בנוסף לכך, הוא התייחס גם לזעם בקרב הקהילה הרפואית על הסטיגמה החברתית שממנה היא סובלת ועל מקרים שבהם עובדי בתי חולים הותקפו וסבלו מאפליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully