וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט כל המחלקה: אחרי שלושה מתים, 27 דיירים במשען נמצאו כחולים בקורונה

שלושה מבין הדיירים בבית האבות בבאר שבע כבר מתו, וארבעה נוספים מאושפזים. 13 אנשי צוות חלו גם הם. בדיור המוגן מאשימים כי בסורוקה מסרבים לקבל עשרה מהדיירים שנדבקו בנגיף: "אנחנו חסרי אונים". בית החולים: "מי שללא סימפטומים אינו זקוק לאשפוז"

עריכה: ניר חן

מתוך 35 הדיירים במחלקה הסיעודית בדיור המוגן "משען" בבאר שבע - 27 חלו. שלושה מהדיירים מתו עד כה, ועוד ארבעה מאושפזים בבית החולים סורוקה בבאר שבע. תשעה מהחולים הועברו למתקן ייעודי ביפו.

לאלה נוספים 13 אנשי צוות רפואי שנדבקו בנגיף, ועוד 27 הנמצאים בבידוד. בסך הכל, 40 חולים אובחנו במוסד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בדיקות קורונה לדיירי משען, השבוע/מערכת וואלה, צילום מסך

עשרה מבין הדיירים אובחנו הבוקר - אך ברשת טוענים כי משרד הבריאות, בית החולים סורוקה וכן מוסדות רפואיים אחרים מסרבים להעביר אותם לטיפול. "אנחנו חסרי אונים, גם מול ציבור המטופלים וגם מול המשפחות", ‏מסר מנכ"ל רשת משען, עמרי כהן, "הדרישה שלנו ממשרד הבריאות להעביר אותם לטיפול במרכז ייעודי לחולי קורונה, לא נתקבלה". דברים באים גם ברקע המחאה הגוברת של משפחות הדיירים, הכועסים על אופן הטיפול בקרוביהם הקשישים, ועל העיכוב בבדיקות.

בבית החולים סורוקה דחו את הטענות. "מי שאובחן כחיובי לקורונה אבל ללא סימפטומים לא זקוק לאשפוז", הבהירו, "משרד הבריאות מחליט על וויסות המטופלים. אנו מאשפזים כל מטופל שנדרש לאשפוז מבחינה רפואית".

עוד בוואלה!

11 חולי קורונה בבית אבות בבאר שבע; קרובי הדיירים מוחים: "לבדוק את כולם"

לכתבה המלאה

בעקבות הידבקותם של הדיירים, צוותי מד"א ערך אתמול בדיקות לקורונה לכל דיירי המקום וכן לאנשי הצוות. "המצב לא טוב, כל עוד לא יעשו בדיקות לדיירים, לראות את כל הקטסטרופה, זה לא ייעצר", אמרה אתמול מלי אביעוז, שאביה נמצא עדיין בבית האבות, "הם רוצים קודם כל תסמינים, אבל אם יש תסמינים בגיל הזה - זה גזר דין מוות. אני כועסת על כל העולם, אני זועקת, כולם מפילים על כולם ואף אחד לא יודע שום דבר. אני בפחד אלוהים. עשו לאבא שלי בדיקה רק בגלל שנלחמתי בשבילו, יש כאלה דיירים שאף אחד לא נלחם עבורם". אמרה מלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully