וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזה למשרד הבריאות: בן 33 יואשם בהפצת פייק ניוז על הקורונה

31.3.2020 / 19:47

לאחר שהטריד שתי נשים, ושלח להן מסרונים עם מידע כוזב על נגיף הקורונה, שוקלת הפרקליטות להגיש נגד עדי טפר מראשון לציון כתב אישום בכפוף לשימוע. לפי החשד, הוא שלח מסרונים שבהם התחזה למשרד הבריאות, וטען כי אחת הנשים הפרה את חובת הבידוד

עריכה: ניר חן

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה היום (שלישי) לעדי טפר, בן 33 מראשון לציון, כי הם שוקלים להעמיד אותו לדין בכפוף לשימוע, בגין ביצוע עבירות של העברת מידע כוזב והטרדה באמצעות מתקן בזק. זאת, בשל שליחת מסרונים פיקטיביים שנחזו ככאלה שנשלחו על ידי משרד הבריאות, ובהם נכתב כי מכשירי הטלפון של המתלוננות אוכנו על ידי רשויות המדינה.

על פי מכתב השימוע שנשלח על ידי עו"ד עמוס איתן, החשוד שלח ארבעה מסרונים פיקטיביים לשתי נשים, תוך שימוש באתר אינטרנט המאפשר שליחת מסרונים ממספרים פיקטיביים. החשוד שלח את המסרונים, שהביאו את אחת הנשים לחשוב שהם נשלחו על ידי משרד הבריאות ושהטלפון הסלולרי שלה אוכן בידי שירות הביטחון הכללי או משרד הבריאות.

מהמסרונים שנשלחו לאישה הראשונה עולה כי מכשיר הטלפון שלה אוכן, וכי עשוי להיות מוטל עליה קנס. בנוסף היא הוזהרה כי היא ובני ביתה אף עשויים להיעצר בשל הפרת חובת הבידוד הביתי. מהמסרון שנשלח לאישה השנייה עולה כי עליה להתרחק מהאישה הראשונה, שכן היא הפרה את חובת הבידוד הביתי, וכי משרד הבריאות צפוי לערוך ביקור בביתה.

הכנות לפסח בבני ברק, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
פעולות אכיפה של המשטרה, במהלך משבר הקורונה/ראובן קסטרו

טפר נחקר על ידי יחידת הסייבר בלהב 433, כחלק ממדיניות האכיפה שעליה הוחלט בפרקליטות בכל הנוגע לעבירות המבוצעות בקשר למאבק הלאומי בהתפשטות נגיף הקורונה, ובכל הנוגע להפצת חדשות כזב, "פייק ניוז", סביב התפשטותו בישראל. יחד עם מכתב השימוע, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ד"ר חיים ויסמונסקי ציין כי המחלקה עוסקת בימים אלה בטיפול בחדשות כזב הנוגעות למאבק בקורונה.

המחלקה פנתה עשר פעמים במהלך החודש האחרון, לגבי חשבונות משתמש ברשתות חברתיות שהתחזו לדפים רשמיים של משרד הבריאות, ומסרו מידע כוזב בנוגע לנגיף. כמו כן, פעלה המחלקה לגבי אדם שקרא להימנע מלציית להנחיות משרד הבריאות, ולהימנע מלדווח לרשויות על תסמיני המחלה.

עוד בוואלה!

מניין קורבנות הקורונה עלה ל-19: קשיש בשנות ה-70 לחייו מת מהנגיף

לכתבה המלאה
אילוסטרציה סייבר. רויטרס
התחזה למשרד הבריאות והטריד שתי נשים/רויטרס

במחלקת הסייבר אף עומדים בקשר עם הרשתות החברתיות השונות, בהן טוויטר, פייסבוק ויוטיוב, על מנת להבטיח שרק מידע אמין בנוגע להפצת נגיף הקורונה יגיע לידי המשתמשים. הם ציינו כי הדבר נעשה על מנת למנוע בהלה מיותרת, וכדי למנוע מצב שבו משתמשים יפעלו באופן שגוי שיסכן את בריאותם כתוצאה מפרסומי כזב.

ד"ר ויסמונסקי ציין לחיוב את ניסיונן של חברות האינטרנט להנגיש מידע מהימן על המאבק בנגיף הקורונה, להגביר חשיפה לדוברים רשמיים מטעם משרד הבריאות ומטעם גורמי רפואה וממשלה נוספים בכל מדינה, ובכלל זה בישראל.

בפרקליטות הדגישו כי לאחרונה הועברו לטיפול מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה כמה תיקים נוספים שנפתחו בחשד לביצוע הפצת חדשות כזב. תיקים אלה יטופלו בקצב מזורז ויוכרע בעניינם בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully