וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש קורא לתעד את הדיונים במשבר הקורונה: "החלטות הרות גורל"

31.3.2020 / 18:36

במכתב ליועצים המשפטיים של משרדי הממשלה, הדגיש מנדלבליט את החשיבות בתיעוד תהליכי קבלת החלטות כדי להתכונן ל"התנהלות משפטית עתידית". לדבריו, חשיבות התנהלות זו גוברת בתקופה הנוכחית, שבה מתקבלות החלטות "בזמן קצר ובתנאים מורכבים ויוצאי דופן"

צילום: רוני כנפו, מאיר בן סירא, עריכה אביחי ברוך

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה ליועצים המשפטיים של משרדי הממשלה והדגיש את החשיבות לתעד את כל תהליכי קבלת ההחלטות סביב משבר הקורונה. זאת בין היתר כדי להתכונן ל"התנהלות משפטית עתידית" שהמדינה תהיה צד לה.

מנדלבליט התייחס במכתבו למכתב דומה שנשלח אתמול ליועצים במשרדי הממשלה השונים על ידי המשנה שלו לעניינים אזרחיים, ארז קמיניץ, והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים אזרחיים, אורית קוטב. "הצורך בתיעוד הליכי קבלת החלטות טבוע בעבודתם של משרדי הממשלה, ונובע מעקרונות המשפט המינהלי והאזרחי ומכללים של מינהל תקין", כתב היועמ"ש.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט בדיון להסרת חסינותושל ח"כ חיים כץ, הכנסת, ירושלים, 4 בפברואר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

לדבריו, "צורך זה קיים בשעת שגרה ובשעת חירום כאחד. הפנייה שבסימוכין (המכתב של המשנים קמיניץ וקוטב) נועדה להדגיש את החשיבות שבקיום דרישה זו בתקופה הנוכחית, המתאפיינת בקבלתן של החלטות רבות והרות גורל, בזמן קצר ובתנאים מורכבים ויוצאי דופן".

עוד בוואלה!

דמי אבטלה לעצמאים ומימון מלא להורים: בניגוד לישראל, בעולם מיהרו לסייע לנפגעי המשבר

לכתבה המלאה

"לאור מאפיינים אלה", הוסיף מנדלבליט. "התבקשתם בפנייה לשמור ולתעד את תהליכי קבלת ההחלטות, כפי שהם נעשים בזמן אמת, או בסמוך לאחר מכן, מתוך הבנה כי שמירה ותיעוד נכון של החומר גם יסייעו למדינה בכל התנהלות משפטית עתידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully