וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לפגיעה בפרטיות: נעצרה העברת פרטי המבודדים לרשויות המקומיות

31.3.2020 / 16:14

משרד המשפטים, משרד הפנים, משרד הרווחה ומשרד הבריאות מנסים למצוא פתרון משפטי שימנע פגיעה בפרטיות חולי הקורונה, בעקבות העברתם לרשויות המקומיות. פרטי המבודדים דרושים לרשויות לצורך מיפוי החולים שנמצאים בתנאים לא נאותים

צילום: לשכת העיתונות הממשלתי, עריכה: ניר חן

משרד המשפטים, משרד הפנים, משרד הרווחה ומשרד הבריאות מנסים למצוא דרך להעביר את המידע לגבי חולי קורונה שמבודדים בביתם לרשויות. העברת השמות לרשויות המקומיות טרם החלה, בעקבות חשש לפגיעה בפרטיות המטופלים במהלך העברת השמות. במשרדים השונים עדיין מנסים למצוא את הפתרון המשפטי להגנת הפרטיות בתהליך.

שר הפנים אריה דרעי דורש למצוא את הפתרון המשפטי בהקדם האפשרי, כדי להעביר במהרה את השמות לרשויות, על מנת שאלו יוכלו למפות מבודדים שאינם נמצאים בתנאים נאותים.

מתחם בדיקות קורונה בבני ברק, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
מתחם בדיקות הקורונה בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי סיכמו אתמול כי משרד הבריאות יעביר את פרטי חולי הקורונה והמבודדים למשרד הפנים. משם, יועבר המידע לכלל הרשויות המקומיות במטרה לעקוב אחר יישום הנחיות משרד הבריאות. במשרדים הדגישו כי הנתונים יימסרו תוך חיסיון מידע ושמירה על צנעת הפרט.

עוד בוואלה!

מנכ"ל משרד הבריאות: אין שינוי בתחלואה, נשקול הנחיות לתנועה במסיכות מאולתרות

לכתבה המלאה

200 הרשויות שפנו לממשלה ביקשו שהמידע אודות המבודדים והחולים בשטחם יועבר אליהן בהקדם, וזאת בעקבות פניות רבות מראשי רשויות ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ששיתפו כי ישנם תושבים חולים שמגיעים למקום עבודתם ופוקדים את בתי הפארם והסופרים - חרף העובדה כי הם מסכנים את הציבור. ראשי הרשויות התלוננו כי כל עוד פרטי המבודדים לא עוברים לידיהם, תוך שמירה על חיסיון רפואי כנדרש, לא יהיה ניתן לבצע אכיפה ולוודא כי הם מקיימים את הבידוד כנדרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully