וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עיכוב של שלושה ימים: הממשלה אישרה את ההגבלות במגזר הציבורי

20.3.2020 / 17:50

הממשלה אישרה את תקנות החירום שהיו אמורות להיכנס לתוקף ברביעי, וכוללות עבודה ב-30% ממצבת הכוח האדם, מלבד גופים כמו משרד הבריאות, ארגוני הביטחון ושירותי הרווחה. העובדים הסוציאליים הוכרו כחיוניים. במשרד החוץ חוששים: המהלך יפגע בהחזרת הישראלים מחו"ל

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אחרי עיכוב של שלושה ימים, הממשלה אישרה היום (שישי) להגביל את כוח האדם במשרדי הממשלה השונים, ארגוני הביטחון והחברות הממשלתיות. על פי התקנות, החל מהיום יעבור המגזר הממשלתי למתכונת חירום שתאפשר אספקת שירותים חיוניים, אך תצמצמם לכ-30% את מצבת כוח האדם. עובדים חיוניים ימשיכו לעבוד מהמשרד ומהבית. זאת, למעט גופים שיוכלו לעבוד ביותר מ-30% מהעובדים, ובהם גופי הבריאות, הרווחה והביטחון.

ביום רביעי האחרון פורסם בוואלה! NEWS כי עובדי המשרדים הממשלתיים התבקשו להגיע כרגיל לעבוד, אחרי שהממשלה לא אישרה את התקנות, שהיו אמורות להיכנס לתוקף כבר ביום רביעי בבוקר. העובדים התבשרו כי "התקנות לשעת חירום טרם נחתמו לצערנו ולכן כל עובדי המשרד המעוניינים להגיע לעבודה היום יוכלו לעשות זאת".

על פי ההצעה, משרד הבריאות יעבוד עם 100% ממצבת כוח האדם שלו, בעוד שהרשות הארצית לכבאות והצלה, שירות הביטחון הכללי והמוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים יעבדו עם 90% ממצבת כוח האדם.

הכשרת חניה תת קרקעית לאכלוס מיטות אשפוז לחולי קורונה בבית חולים שיבא תל השומר, 19 במרץ 2020. ראובן קסטרו
הכשרת חנייה תת-קרקעית בבית החולים תל השומר לאשפוז חולים/ראובן קסטרו

כמו כן, הוחלט כי הרשות להגנת עדים תעבוד עם 80% ממצבת כוח אדם. משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים יעבוד עם 75% מכוח האדם, לאחר שגם העובדים הסוציאליים הוכרו כעובדים חיוניים. גופים נוספים שיעבדו עם יותר מ-30% מהעובדים הם מערך הסייבר הלאומי - עם 70% ממצבת כוח האדם, כמו גם משרד הביטחון, משרד ראש הממשלה ומשרד המשפטים, שיעבדו עם 60% ממצבת כוח האדם.

ההחלטה קובעת כי תאושר עבודה ב-50% ממצבת כוח האדם למשרד לביטחון פנים והוועדה לאנרגיה אטומית, כמו גם לתעשייה ביטחונית או למקום עבודה המספק שירותים הדרושים להמשך פעילותם התקינה של התעשיות הביטחוניות או של המכון למחקר ביולוגי במשרד ראש הממשלה. לשכת הפרסום הממשלתית תעבוד ב-40% אחוז ממצבת כוח האדם, ואילו כל שאר המשרדים יעבדו במצבת כוח אדם של 30%.

גופים נוספים שיעבדו יותר מ-30% מהעובדים הם המוסד לביטוח לאומי (85%), שירות התעסוקה (90%), התאגיד לפיקוח וטרינרי (100%), הרשות לשיקום האסיר (50%), מגן דוד אדום (100%) ותאגיד השידור הציבורי (100%).

עוד בוואלה!

מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-705; אמצעים לבדיקת קורונה ייוצרו בישראל

לכתבה המלאה

במשרד החוץ מסרו כי הם מודאגים מהחלטת הממשלה לצמצום מצבת כוח האדם ל-30 אחוז, כאשר המשרד לא יוכל לתפקד כמטה מעבר לתחזוק הנציגויות בחו"ל, שממילא מתקשות לתפקד תחת מגבלות הקורונה. לפי אנשי המשרד, ההחלטה תפגע בפעילות לסייע לישראלים לחזור לארץ, לסייע למערכת הבריאות והבטחון להביא ציוד הכרחי ובכל הסוגיות שמשרד החוץ עוסק בשגרה. באוצר דחו את הערעור שהוגש על ידי משרד החוץ. שר החוץ ישראל כץ הגיש ערר על ההחלטה הנוגעת למשרד החוץ, והדיון בו יתקיים לאחר צאת השבת.

במקביל, יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי אמר כי הוא הגיע להסכמות עם נציגי האוצר על החרגה של סקטורים מסוימים, כמו אבטחה, ניקיון ועבודות חקלאות, ובמוצאי שבת יפורסמו הפרטים המדויקים לגבי החרגתם.

הלילה, הממשלה אישרה תקנות חירום להגבלת התנועה בעקבות התפשטות הנגיף, שבו חלו עד כה 705 אנשים בישראל. על פי ההנחיות, היציאה מהבית תתאפשר רק במקרים מסוימים. ניתן לצאת אל מקום העבודה ובחזרה ממנו, ולצאת לקנות מזון, תרופות ומוצרים בסיסיים או חיוניים אחרים. כמו כן, ניתן לצאת לקבלת שירות רפואי, תרומות דם, הפגנות והליך משפטי. מקרים נוספים שבהם תתאפשר יציאה מהבית היא פעילות ספורט יחידנית, יציאה לטקס דתי ויציאה לצורך סיוע לאדם אחר שיש לו בעיה רפואית או קושי אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully