וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 627 ביממה: מניין הקורבנות באיטליה עלה ל-4,032

לירן לוי, אלי אשכנזי, דנה ירקצי, יואב איתיאל, אמיר בוחבוט, מאיה הורודניצ'אנו, דניאל דולב וסוכנויות ה

20.3.2020 / 23:55

אחרי שעקפה את סין, איטליה רשמה את העלייה היומית הגדולה ביותר מאז התפרצות הנגיף, עם יותר מ-47 אלף נדבקים. קורבן ראשון לקורונה בישראל: בן 88 שטופל בביה"ח שערי צדק. בירדן ובתוניסיה הכריזו על עוצר כללי. 78 בני אדם מתו ביממה האחרונה בצרפת. עדכונים שוטפים

קרדיט: דוברות המשטרה

627 בני אדם מתו במהלך היממה האחרונה באיטליה - כך הודיעו היום (שישי) גורמים רשמיים במדינה. בכך עלה מניין הקורבנות מהתפרצות נגיף הקורונה במדינה ל-4,032. מדובר בעלייה של 18.4% - העלייה היומית הגדולה ביותר מאז שהחלה ההתפרצות בעולם.

בישראל עומד מניין הנדבקים בנגיף על 705, בהם שתי קשישות המאושפזות באורח אנוש. עשרה חולים נוספים במצב קשה ו-18 בינוני. בבתי חולים ברחבי הארץ חלה הידרדרות במצבם של כמה חולים שהועברו ליחידות טיפול נמרץ כשהם מורדמים ומונשמים. במסגרת המאבק בהתפשטות הנגיף, הממשלה אישרה הלילה את תקנות החירום להגבלת התנועה במרחב הציבורי.

עוד בעולם: ספרד חצתה את רף אלף הקורבנות, ובאיראן חל זינוק נוסף במניין הקורבנות, שעומד כעת על 1,433. מושל קליפורניה גאווין נויסם הנחה בצו את התושבים שלא לצאת מהבתים. קנדה הודיעה שתפסיק לקבל מהגרים שיחצו את הגבול המשותף עם ארצות הברית ו-39 בני אדם נוספים מתו באנגליה ביממה האחרונה.

תושבים מצטיידים בנייר טואלט, חדרה, 20 במרץ 2020. שלומי גבאי
תושבת חדרה מצטיידת בנייר טואלט, היום/שלומי גבאי

23:55 - חולה קורונה בן 82 הועבר לבי"ח השרון; מצבו קריטי

קשיש בן 82 שאובחן כחולה בקורונה הועבר מבית החולים בילינסון לבית החולים השרון בפתח תקווה. מצבו של החולה, עם מחלות רקע רבות וקשות, קריטי. בעת ההגעה למחלקה עבר החייאה בהצלחה.

23:44 - 11 בני אדם מתו מקורונה בברזיל

11 בני אדם מתו מהתפרצות נגיף הקורונה בברזיל מאז יום חמישי בערב - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. עד כה אושרו 904 מקרי הידבקות במדינה, לעומת 621 ביום הקודם. ברזיל היא המדינה שנפגעה באופן הקשה ביותר באמריקה הדרומית בעקבות ההתפרצות.

23:32 - איחוד האמירויות: שני מקרי מוות ראשונים במדינה

שני מקרי מוות ראשונים, כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה, באיחוד האמירויות הערביות - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. עוד נמסר מהמשרד כי שני האנשים שמתו סבלו ממצב בריאותי רעוע עוד לפני שחלו בנגיף.

23:00 - טורקיה: מניין ההרוגים עלה ל-9; אותרו 670 חולים

מניין ההרוגים בטורקיה בעקבות נגיף הקורונה עלה לתשעה - כך מסר שר הבריאות הטורקי. עד כה אותרו בטורקיה 670 מקרים מאושרים, כשביממה האחרונה התגלו עוד 311 אנשים שנדבקו בנגיף.

22:55 - המקרה הראשון של נגיף הקורונה אותר בזימבבואה

המקרה הראשון של נגיף הקורונה אותר בזימבבואה. החולה הוא גבר בן 38 שחזר מבריטניה למדינה האפריקנית ב-15 במרץ.

22:46 - 29 מקרי קורונה חדשים התגלו במצרים

29 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה נרשמו ביממה האחרונה במצרים - כך נמסר בהודעת משרד הבריאות. המקרים שהתגלו היום העלו את מספר הנדבקים הכללי במדינה ל-285. עוד נמסר על מקרה מוות אחד, שהביאה את מספר מקרי המוות הכולל לשמונה.

22:35 - רוחאני: שארה"ב תסיר את הסנקציות מאיראן

נשיא איראן חסן רוחאני קרא לאזרחים אמריקנים לדרוש מהממשלה האמריקנית להסיר את הסנקציות בעת שאיראן נלחמת בהתפרצות הקשה ביותר במזרח התיכון של נגיף הקורונה - כך דווח בכלי התקשורת במדינה. "הסנקציות של ארצות הברית גרמו לאיראנים רבים מן השורה לאבד את בריאותם, את מקום עבודתם ואת הכנסתם", אמר רוחאני. "הגיע הזמן שהעם האמריקני יצעק בקולי קולות על הממשלה כדי לדרוש תשובות, ולא לאפשר את השחרת ההיסטוריה של ארצות הברית".

22:25 - החמרות נוספות בסגר על איטליה

משרד הבריאות באיטליה אישר אמצעים חדשים להגבלת תנועת אנשים, במאמץ להכיל את ההתפרצות הקשה ביותר של נגיף הקורונה. ממחר ייסגרו פארקים וגנים ציבוריים ואנשים יורשו להתעמל רק סביב בתיהם. גם פעילויות פנאי תחת כיפת השמיים ייאסרו.

22:10 - מטופל בן 88 בשערי צדק מת מקורונה

חולה בן 88 מת במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. הוא אושפז לפני כשבוע במחלקה המבודדת למטופלי קורונה, כשהוא במצב קשה מאוד עם מחלות רקע רבות ומשמעותיות. הוא קיבל טיפול נרחב, מקיף וצמוד על ידי צוות רחב ועבר במהלך השבוע החייאה בשל אירוע לבבי. בשעות האחרונות חלה הידרדרות במצבו ולפני כשעה הלך לעולמו.

מדובר באחד מהדיירים מבית האבות "נופים" בירושלים, שפונה לבית החולים בשבת האחרונה לאחר שחלה. במהלך השבוע חלה הידרדרות במצבו, הוא עבר התקף לב ונאלצו לעשות לו החייאה. לאחר מכן, חל שיפור קל והוא חזר להכרה ונשם בכוחות עצמו, אך היום נפטר בבית החולים.

התפשטות נגיף הקורונה: חוף הים בתל אביב ריק מאדם. 20 במרץ 2020. אי-פי, AP
חוף הים בתל אביב ריק מאדם, היום/AP, אי-פי

21:15 - שלוש חתונות מרובות משתתפים נערכו בערערה ופוזרו

שוטרים נקראו לשלוש חתונות עם מאות משתתפים, שנערכו ביישוב ערערה שבדרום. לאחר שפוזרו, בעלי האירועים זומנו לחקירה במשטרה בגין הפרת צו החירום. כוח משטרה שהגיע למקום פיזר את המשתתפים ובעלי האירועים זומנו לחקירה במשטרה.

21:10 - בולסונארו: אי אפשר להפסיק את הכלכלה בתקופת המגפה

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו אמר כי הכלכלה הברזילאית לא יכולה להפסיק במהלך כל תקופת מגפת הקורונה, אחרת המדינה תתמודד עם קטסטרופה. בשיחה עם אנשי עסקים, אמר בולסונארו כי יש לנקוט בצעדים להתמודדות עם הנגיף, אך ללא "היסטריה", ואמר כי סגירת שדות תעופה וכבישים אינם מומלצים ויגרמו לבהלה. בנוסף לכך, שר הבריאות אמר כי מערכת הבריאות של ברזיל תיכנס למצב של קריסה בסוף אפריל.

20:55 - 78 בני אדם מתו ביממה האחרונה בצרפת

78 בני אדם מתו ביממה האחרונה כתוצאה מהדבקות בנגיף הקורונה - כך מסרו הערב (שישי) רשויות הבריאות במדינה. בכל עלה מספר המתים בצרפת ל-450, מה שמהווה עלייה של 21%.

התפשטות נגיף הקורונה: רחוב ריק מאדם בבואנוס איירס. 20 במרץ 2020. אי-פי, AP
רחובות ריקים בבואנוס איירס, בשל התפשטות נגיף הקורונה/AP, אי-פי

20:43 - ארגון הבריאות העולמי: הקורונה עלולה להרוג גם צעירים

ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי נגיף הקורונה עלול לגרום להידבקות ולמוות גם של אנשים צעירים, שעליהם גם להימנע מהפצתו לאנשים מבוגרים ופגיעים יותר. מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום אמר במסיבת עיתונאים וירטואלית כי "יש לי מסר לצעירים: אתם לא בלתי מנוצחים, הנגיף הזה יכול להכניס אתכם לבית חולים למשך שבועות או אפילו להרוג אתכם. אפילו אם לא תחלו, הבחירות שאתם עושים יכולים להיות ההבדל בין חיים ומוות למישהו אחר". מומחה החירום הבכיר של ארגון הבריאות העולמי ד"ר מייק ראיין, אמר כי יהיה צורך ב"גשרים אוויריים" כדי לשלוח אספקה לעובדי בריאות חיוניים ברחבי העולם.

20:36 - בתי הספר בפולין ייסגרו עד חג הפסחא

ממשלת פולין הכריזה על מצב של איום מגיפה ותשבית את בתי הספר עד חג הפסחא - כך הודיע ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי. "המצב הזה מקנה לנו תנאים מקדימים חדשים אך גם נותן לנו אחריות חדשה", אמר. בפולין יש כיום 411 מקרים מאושרים של נגיף הקורונה ו-5 מקרי מוות.

20:25 - 5 אנשי צוות בהלל יפה נדרשו לבידוד לאחר מגע עם חולה

חמישה אנשי צוות במחלקה פנימית בבית החולים הלל יפה בחדרה, נדרשו להיכנס לבידוד לאחר שסייעו לטפל בחולה שאושפזה היום לפנות בוקר במחלקה, ואובחנה בדיעבד כחיובית לקורונה. החולה הועברה למחלקה הייעודית למאושפזים מאומתים לנגיף. כל שאר אנשי הצוות שבאו עמה במגע היו ממוגנים. משפחתה יודעה במצב והונחתה להיכנס לבידוד. נכון להיום מאושפזים במרכז הרפואי הלל יפה 12 חולים מאומתים בקורונה, 11 במצב קל ואחד במצב בינוני.

20:20 - אירלנד: אותרו 126 מקרים נוספים של קורונה

126 מקרים נוספים של נגיף הקורונה התגלו באירלנד - כך הודיע משרד הבריאות האירי. אתמול דווח גידול יומי של 191 נדבקים במדינה. בסך הכל נדבקו באירלנד 683 בני אדם, ושלושה אנשים מתו.

20:05 - מצב חירום בקייב ומחוזות נוספים באוקראינה

ממשלת אוקראינה הכריזה על מצב חירום בקייב ובשני מחוזות נוספים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. אוקראינה, שדיווחה על 26 מקרים של הווירוס ושלושה מקרי מוות, הכריזה בעבר על מצב חירום בשני מחוזות אחרים.

20:10 - החלה קליטת חיילים חולים בכפר הנופש אשקלון

החלה קליטת חיילים חולים בקורונה בכפר הנופש אשקלון, שזכה לכינוי כפר המחלימים על ידי גורמי הרפואה. הבוקר נפתח הכפר לקליטת חיילים חולים ולפני זמן קצר הגיע אמבולנס של חיל הרפואה עם החולים.

התפשטות נגיף הקורונה: כיכר מרכזית בבריסל ריקה מאדם. 20 במרץ 2020. אי-פי, AP
כיכר מרכזית בבריסל ריקה מאדם, בשל התפשטות נגיף הקורונה/AP, אי-פי

19:58 - מאות מטיילים ישראלים שבו במהלך היום מפרו ב-4 מטוסים

מאות ישראלים שבו במהלך היום מפרו, בארבעה מטוסים של חברת אל על - כך הודיעה רשות האוכלוסין וההגירה. במקביל, נכנסו לארץ בשבועיים האחרונים 150,791 ישראלים, לרבות הישראלים ששבו היום מפרו. בשבועיים האחרונים עזבו את ישראל 116,404 זרים. מאז שנמסגרו מעברי הגבול, סורבה כניסתם לישראל של מעל 750 זרים העומדים בתנאי איסור הכניסה.

19:40 - בתי קפה, פאבים ומסעדות בבריטניה ייסגרו מהערב

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הורה לבתי קפה, פאבים ומסעדות ברחבי המדינה להיסגר ולהישאר סגורים, ללא הגבלת זמן, כדי לסייע בהאטת התפשטות נגיף הקורונה. ג'ונסון אמר לעיתונאים כי "יש אנשים שעשויים להתפתות לצאת הלילה, ואני אומר לאנשים האלה 'בבקשה אל תעשו זאת'".

19:30 - 36 חולי קורונה היו על ספינה איטלקית שעגנה במרסיי

36 אנשים שנדבקו בנגיף הקורונה היו על סיפונה של ספינת תענוגות איטלקית שעגנה ביום חמישי בנמל מרסיי בדרום צרפת, כשעליה היו יותר מ-600 נוסעים - כך נמסר ממחוז מרסיי.

19:22 - שלושה מקרים ראשונים אושרו במדגסקר

מדגסקר אישרה שלושה מקרים ראשונים של נגיף הקורונה - כך הודיע נשיא המדינה בהצהרה בטלוויזיה. מדגסקר, אחת המדינות העניות בעולם, עצרה השבוע את כל הטיסות הבינלאומיות כדי לנסות למנוע מקרים של הנגיף בשטחה.

19:14 - 627 בני אדם נוספים מתו ביממה האחרונה באיטליה

627 בני אדם נוספים מתו במהלך היממה האחרונה באיטליה - כך הודיעו היום (שישי) גורמים רשמיים במדינה. בכך עלה מניין קורבנות התפרצות נגיף הקורונה במדינה ל-4,032. מדובר בעלייה של 18.4% - העלייה היומית הגדולה ביותר במונחים מוחלטים, מאז החלה ההתפרצות.

בחמישי האחרון עקפה איטליה את סין כמדינה שבה נרשמו מרבית מקרי המוות כתוצאה מהנגיף. עד יום שישי, מעולם לא היו באיטליה יותר מ-475 מקרי מוות ביום אחד, ואילו סין, שם ההידבקות האטה בחדות, מעולם לא דיווחה על יותר מ-150.

טיפול בחולי קורונה בבית חולים בקרמונה שבצפון איטליה, 19 במרץ 2020. רויטרס
טיפול בחולי קורונה בבית חולים בקרמונה שבצפון המדינה/רויטרס

המספר הכולל של מקרי המוות באיטליה עלה ל-47,021 לעומת 41,035 ביום הקודם - עלייה של 14.6%. חבל לומברדיה הצפוני, שנפגע קשה ביותר מהנגיף, נותר במצב קריטי עם 2,549 מקרי מוות ו-22,264 מקרי הידבקות בווירוס.

מבין אלה שנדבקו בנגיף, 5,129 התאוששו באופן מלא לעומת 4,440 ביום קודם לכן. 2,655 אנשים מטופלים בטיפול נמרץ לעומת 2,498 אתמול.

התפשטות נגיף הקורונה: נזירה עם מסכה סמוך לרומא. 20 במרץ 2020. אי-פי, AP
נזירה מתמגנת במסכה סמוך לרומא/AP, אי-פי

18:45 - שגרירות ישראל בהודו חילצה של כ-60 מטיילים מאזור קאסול

ברקע משבר הקורונה וסגירת הגבולות ברחבי העולם, שגרירות ישראל בהודו הצליחה לחלץ קבוצה של כ-60 מטיילים ישראלים שנתקעו באזור קאסול שבהודו, ולהוציא אותם באוטובוסים תוך כדי שיתוף פעולה עם הרשויות במקום. קבוצה ראשונה של 30 איש עזבה את קאסול לכיוון דלהי הערב וקבוצה שניה צפויה לצאת מחר, משם יטוסו בחזרה לישראל.

שגרירות ישראל בהודו הצליחה לחלץ קבוצה של כשישים מטיילים ישראלים שנתקעו באזור קאסול. אין, צילום מסך
קבוצה מטיילים ישראלים שנתקעו באזור קאסול/צילום מסך, אין

18:16 - קנדה: נפסיק לקבל מהגרים שיחצו את הגבול עם ארה"ב

קנדה תפסיק לקבל מהגרים שיחצו את הגבול המשותף עם ארצות הברית, ותחזיר אותם לרשויות האמריקניות - כך הודיע ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו. לטענתו, מדובר באמצעי זמני להגנה על בריאותם של אזרחי קנדה במהלך התפרצות נגיף הקורונה.

18:14 - 39 בני אדם נוספים מתו באנגליה ביממה האחרונה

39 בני אדם נוספים מתו באנגליה לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה, מה שהעלה את המספר הכולל של מקרי המוות המאושרים במדינה ל-167 - כך מסר היום (שישי) שירות הבריאות הלאומי. החולים שמתו היו בני 50-99 והם היו במצב בריאותי בסיסי.

18:06 - הורוביץ: "לאפשר בדיקות קורונה גם בסופי שבוע"

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ פנה היום (שישי) למנכ"ל משרד הבריאות בבקשה לאפשר עבודה בשבת, כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. בעקבות טענתה של אסתר אדמון, יו"ר איגוד עובדי המעבדות, לפיה משרד הבריאות לא מאפשר לבצע בדיקות לגילוי קורונה בסופי שבוע, פנה ח"כ הורוביץ למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ומסר לו כי "על משרד הבריאות לאפשר פעילות מלאה לעובדי המעבדות גם בסופי השבוע. הנגיף לא שומר שבת, מדובר בחיי אדם, ועובדי המעבדות מבינים את כובד האחריות שעל כתפיהם בשעת המשבר". הוא הוסיף כי "גם על פי משרד הבריאות, מספר הבדיקות הנאספות הוא מרכיב קריטי במאבק בקורונה. אם הבדיקות לא נבדקות באופן רציף במעבדות, אין משמעות להיקף האיסוף שלהן".

18:03 - תושב מזרח ירושלים קיבל קנס על התקהלות

תושב מזרח ירושלים קיבל היום קנס על בסיס תקנות ההתקהלות לשעת חירום. מדובר בתושב שהגיע להתפלל במסגד סמוך, ובשל החסימות נוצרה התקהלות. לפי המתואר בדוח הוא סירב להתפנות ולכן קיבל את הקנס בשווי 5,000 שקלים.

קנס שקיבל היום תושב מזרח ירושלים על בסיס התקנות התקהלות (תקנות הקורונה). ללא, אתר רשמי
קנס שקיבל היום תושב מזרח ירושלים שעבר על תקנות ההתקהלות/אתר רשמי, ללא

18:00 - עוצר כללי הוכרז בתוניסיה בעקבות התפשטות הקורונה

נשיא תוניסיה קייס סעיד הורה על עוצר כללי במדינה, כדי לסייע בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. הוא אמר כי הוא מבקש מהתושבים להישאר בבית ולהפסיק את התנועה בין ערי תוניסיה.

17:56 - 380 בני אדם נוספים מתו בחבל לומברדיה שבאיטליה

מניין המתים מהתפרצות נגיף הקורונה בחבל לומברדיה שבצפון איטליה, עלה ב-380 ביממה האחרונה ל-2,550 - כך מסר גורם לא רשמי. אם יאושר, זו תהיה העלייה היומית הגבוהה ביותר מאז התפרצות המגפה לפני כחודש.

17:35 - זק"א והמשטרה יצאו להסביר על הקורונה בבני ברק

‏רגע לפני כניסת השבת יצאו מתנדבי זק"א תל אביב יחד עם מחוז תל אביב במשטרה להסברה על נגיף הקורונה בכרוזים עם רכבים ואמבלונסים בכל ריכוזי הציבור החרדי בבני ברק. לבקשת המשטרה הפעילו בזק"א את יחידת בני המיעוטים, שיקבלו עדכונים מאומתים על חולים בקורונה ויודיעו לסביבה הקרובה להכנס לבידוד ביתי ולהיצמד להוראות משרד הבריאות.

רכב זק"א בבני ברק מודיע לאנשים על הנחיות הקורונה ב-20 במרץ 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
רכבי ומתנדבי זק"א מסבירים על הנחיות הקורונה בבני ברק/אתר רשמי, דוברות המשטרה

17:30 - הסנאט בברזיל אישר הכרזה על מצב חירום לאומי

הסנאט בברזיל אישר צו נשיאותי שבו הוכרז על מצב חירום לאומי בגלל מגיפת נגיף הקורונה במדינה. הצו מאפשר לממשלה לוותר על יעדים פיסקאליים ולפנות משאבים תקציביים כדי להילחם בנגיף שהרג שבעה ונדבק ב-621 במדינה. מנגד, הודיע שר התשתיות הברזילאי כי הממשלה לא תסגור שדות תעופה ותנועת אוטובוסים בעקבות משבר הנגיף.

17:23 - ירדן: עוצר כללי הוכרז במדינה החל ממחר

ירדן הכריזה על עוצר כללי בכל רחבי המדינה ממחר בבוקר ועד להודעה חדשה. במסגרת ההנחיות תיאסר תנועת אזרחים, למעט עובדים חיוניים ומקרי חירום. עד כה, נדבקו בווירוס 69 בני אדם במדינה.

17:15 - שמונה חולים מטופלים בביה"ח הדסה; חמישה הועברו ממנו

ארבעה מטופלים ממתחם המחלות המתפרצות בבבית החולים הדסה יוצאים למלון דן פנורמה בתל אביב ומטופלת אחת נוספת מועברת למתקן הרפואי בשמואל הרופא. לאחר עזיבתם מטופלים בבית החולים שישה חולים במצב קל במתחם המחלות המתפרצות בהדסה עין כרם, המבודד לחלוטין ורחוק משאר מחלקות בית החולים. שני חולים נוספים מטופלים ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי שהוקמה במיוחד עבור מטופלי קורונה.

17:05 - סרטוני ההסברה של מד"א בנושא הקורונה יונגשו לשפת הסימנים

במד"א יצרו סרטון הסברה בנושא נגיף הקורונה והבידוד הנדרש לאלה החשודים כנשאים, שצולם במספר שפות: עברית, אנגלית, רוסית, ערבית ואיטלקית, זאת במטרה לאפשר לאוכלוסיות רבות להיחשף למידע ולהנחיות משרד הבריאות. הארגון צילם גם סרטון הדרכה בשפת הסימנים עבור אוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה. הסרטון מסביר על הנגיף באופן כללי, על התסמינים שלו, על נושא הבידוד הביתי ועוד.

16:55 - הממשלה אישרה את התקנות להגבלת מספר עובדים

הממשלה אישרה את התקנות לשעת חירום שנועדו להגביל את מספר העובדים במקום עבודה בשל התפרצות נגיף הקורונה. על פי התקנות, יעבור המגזר הממשלתי למתכונת חירום, שתאפשר אספקת שירותים חיוניים לאזרח אך תצמצם לכ-30% את מצבת כוח האדם המוגדרים חיוניים, שימשיכו לעבוד מהמשרד ומהבית. זאת, למעט גופים שיוכלו לעבוד ביותר מ-30% ובהם גופי הבריאות, הרווחה והביטחון. מתכונת החירום תחול גם על גופים שאינם ציבוריים, שגם בהם תתאפשר עבודה מהבית. באשר לעסקים פרטיים קובעות התקנות כי יחול הכלל הרוחבי על פיו במקום העבודה לא ישהו בעת ובעונה אחת יותר מ-30% ממצבת כוח האדם או עד 10 עובדים. כדי לוודא שהציבור לא יחוש מחסור במזון, בתרופות, בשירותים פיננסים, באיסוף אשפה, באספקת אנרגיה ועוד, הוגדרו גופים חיוניים שיכולים לחרוג מהכלל הרוחבי. גופים אלה יוכלו לפעול עם יותר מ-30% ממצבת כוח האדם, כדי להבטיח את מתן האספקה הסדירה והשירותים הנדרשים, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות.

16:40 - 6 חולים נוספים בנגיף הקורונה אובחנו בקריית יערים

שישה חולים נוספים בנגיף הקורונה אובחנו בישוב קריית יערים. החולים החדשים שאובחנו הם זוג הורים וארבעת ילדיהם. עד כה אובחנו במועצה 24 חולים.

16:18 - אסירים שעומדים להשתחרר יצאו לחופשה במעצר בית

כחלק מהפעולות להקטנת התפשטות נגיף הקורונה בתוך מתקני הכליאה, קיבל השר לבטחון הפנים גלעד ארדן את המלצת מ"מ נציב בתי הסוהר גונדר אשר וקנין, להוציא לחופשה במעצר בית מוחלט אסירים פליליים, תושבי ישראל שנמצאים בתום תקופת מאסרם ועומדים לקראת שחרור. מדובר בחופשה של עד 30 יום, ולאחריה יגיע מועד שחרורום המלא. רשימת האסירים הפוטנציאליים לצאת לחופשה תיקבע על פי קריטריונים מדודים הנוגעים לאסירים שאינם נמנים על סוגי אוכלוסיות ברמת מסוכנות גבוהה. לפי הערכת שב"ס ובהתאם לקריטריונים אלה, ניתן יהיה להוציא לחופשה מיוחדת כ- 500 אסירים.

16:10 - ‏12 חולים מאומתים משרתים בצה"ל

‏12 חולים מאומתים משרתים בצה"ל ו-6,098 מבודדים משורות צה"ל בחובה, בקבע ועובדי צה"ל. חולה מספר 615 הוא חייל חובה בצה"ל, בן 23 מצפון הארץ. מצבו קל והוא נדבק לאחר שבא במגע עם חולה מאומת. חולה מספר 625 הוא משרת קבע בצה"ל, בן 24 ממרכז הארץ. מצבו קל וגם הוא נדבק לאחר שבא במגע עם חולה מאומת. ‏חיל הרפואה, בשיתוף משרד הבריאות, מבצע חקירה אפידמיולוגית מקיפה שממצאיה יפורסמו בהמשך. לאנשים שהיו עמם במגע נמסרה הודעה, ואנשים נוספים שהיו עמם במגע מאותרים כעת.

16:02 - מ"מ מפכ"ל המשטרה בחן את ההיערכות באכיפת ההגבלות

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן סייר בתחנות המשטרה במרכז הארץ ובחן מקרוב את ההיערכות והמוכנות המבצעית של השוטרים והמפקדים במאבק הלאומי לבלימת התפשטות מגפת הקורונה. כהן שוחח עם השוטרים שמתמודדים עם האירועים השונים הנוגעים לאכיפת צווי הבידוד ואיסור ההתקהלות, חיזק אותם ושמע על האתגרים איתם הם מתמודדים. "זוהי תקופה מאוד מורכבות עבורנו כמי שנמצאים בחזית המאבק הלאומי במאבק במגפת הקורונה והשיא עוד לפנינו", אמר מ"מ המפכ"ל.

15:55 - משרד הבריאות אישר יצור מקומי של מטושים

משרד הבריאות אישר יצור מקומי של מטושים המיוצרים בחברת "נובה מד" הישראלית שיושבת בירושלים. היקף היצור יעמוד בשלב ראשון על 5,000 מטושים החל מיום ראשון הקרוב. שר הבריאות יעקב ליצמן שיבח את המשרד על הפתרון המהיר שהציגו ובירך את החברה הישראלית על היצור המקומי. המשנה למנכ"ל המשרד פרופ' איתמר גרוטו הודה על ההתגייסות המהירה של החברה, לגורמי המקצוע במשרד הבריאות והמל"ל על ההתגייסות למתן פתרון מהיר, גמיש וישראלי לסוגיית מחסור המטושים. מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב הורה לא להסתפק בכך ובמקביל לאתר מקורות יצור נוספים לערכות הבדיקה.

משבר הקורונה: מדפים ריקים בסופרמרקט בדרום אפריקה. 19 במרץ 2020.. אי-פי, AP
מדפים ריקים בסופרמרקט בדרום אפריקה, בעקבות משבר הקורונה/AP, אי-פי

15:35 - עמיר פרץ: "לא לפגוע בדמוקרטיה בחסות הקורונה"

יו"ר העבודה-מרצ עמיר פרץ תקף את מדיניות הממשלה וטען כי "לצד המאבק על בריאות האזרחים, אסור לאפשר לפגוע בבריאותה של הדמוקרטיה בחסות הקורונה. לא אכבס מילים, ואומר את זה כפי שזה: הדמוקרטיה הישראלית בסכנה" פרץ כתב את הדברים באיגרת לחברי מפלגת העבודה. "בימים בהם מכהן ראש ממשלה בממשלת מעבר שהחלטותיה אולי חוקיות, אך חסרות לגיטימציה ציבורית, המציאות עולה על כל דמיון. הכנסת הפכה לכלי משחק בידי נתניהו ושליחיו, והיום גם היא מושתקת ומשותקת", הוסיף.

15:13 - החל פיילוט מתחם "היבדק וסע" בתל אביב

במתחם גני יהושע בתל אביב החל פיילוט במתחם "היבדק וסע", במסגרתו צפויים להידגם 900 בני אדם ששוהים בבידוד ביתי, פיתחו תסמינים וזומנו על ידי מד"א להידבק בעודם יושבים ברכביהם. אדם שנמצא בבידוד ופיתח תסמינים נדרש להתקשר למוקד 101 של מד"א. הפנייה תועבר לרופא, ולפונה ייקבע תור לבדיקה במתחם. במד"א הדגישו כי ניתן להגיע למוקד הבדיקות רק לאחר קבלת קוד QR במסרון ויש להצטייד בתעודה מזהה.

עם ההגעה לעמדת הדוגם, פרמדיק מד"א בלבוש מגן ייקח את הדגימה ויעבירה לבדיקה במעבדה. עם סיום לקיחת הדגימה הנבדק נדרש לסגור את חלונות הרכב ולנסוע מיד חזרה לביתו.

בדיקות מד"א במתחם "היבדק וסע" לבדיקת נגיף הקורונה בגני יהושע בתל אביב, 20 במרץ 2020. מד"א
בדיקות מד"א במתחם "היבדק וסע" בתל אביב, היום/מד"א

14:56 - רופא עיניים בהדסה עין כרם נמצא חיובי לנגיף הקורונה

רופא ממרפאת העיניים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נמצא חיובי לנגיף הקורונה, לאחר שנכנס לבידוד כמה ימים לאחר מסיבת פורים בה התגלו נדבקים. כלל אנשי הצוות שהיו עמו במגע נשלחו לבידוד ביתי.

14:51 - שירות התעסוקה: מספר המובטלים עלה ל-476,600

מספר המובטלים שנרשמו בשירות התעסוקה עלה ל-476,700. החל מהשעה 05:30 נוספו כ-26 אלף מובטלים נוסף, וחלה האטה בקצב הנרשמים - 3,500 לשעה.

14:33 - הידרדרות במצב חולה קורונה בן 57

בית החולים הדסה עין כרם בירושלים מסר כי חלה הידרדרות במצב חולה קורונה בן 57, שמוגדר כעת קשה. החולה הועבר לטיפול נמרץ נשימתי ונמצא בהכרכה מלאה.

14:31 - ביה"ח רמב"ם מכפיל את מחלקת הקורונה

בבית החולים רמב"ם בחיפה הקימו מחלקה נוספת לחולי קורונה, שתתרים לקליטת 30 מטופלים נוספים. את המחלקה יפעילו אחריות ורופאים ממחלקה פנימית א' בתגבור מתנדבים.

הקמת מחלקת קורונה שנייה בבית חולים רמב"ם, 20 במרץ 2020. דוברות רמב"ם, אתר רשמי
עבודות להקמת מחלקת קורונה שנייה בבית החולים רמב"ם/אתר רשמי, דוברות רמב"ם

14:30 - גרמניה: בוואריה הכריזה על הגבלות תנועה

מדינת בוואריה שבגרמניה הכריזה על הגבלות תנועה למשך שבועיים בניסיון להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. בוואריה היא המדינה הגדולה ביותר בגרמניה, ובה מתגוררת חמישית מהאוכלוסיה. "אנחנו לא מכבים את בוואריה, ולא נועלים את בוואריה. אבל אנחנו מביאים את החיים הציבוריים בבוואריה לעצירה מוחלטת".

13:38 - בתי הכנסת במועצת בנימין נסגרו בשל הקורונה

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הורה לסגור את כל בתי הכנסת ביישובי המועצה. "לאחר התייעצות ארוכה עם גורמי רפואה, עם רבני הישובים ועם הנהגות הישובים החלטתי להנחות כי בתי הכנסת בבנימין יהיו סגורים עד להודעה חדשה", כתב גנץ לתושבים והסביר כי "ב-48 השעות האחרונות חלה החמרה בהתפשטות הנגיף בחלק מהיישובים כשהתגלו מספר חולים, ומאות משפחות הוכנסו לבידוד".

13:31 - העובדים הסוציאליים דורשים להגדירם כעובדים חיוניים

איגוד העובדים הסוציאליים הזהיר מצמצום עבודתם החל מיום ראשון אם ראש הממשלה ושר האוצר ימשיכו לסרב להגדיר אותם כעובדים חיוניים. יו"ר האיגוד ענבל חרמוני אמרה כי "אם ראש הממשלה ושר האוצר לא יתעשתו תוצאת ההחלטה השגויה תהיה הרבה יותר אלימות בבתים, עוני לא מטופל, גידול של ילדים בסיכון, הפקרת הקשישים וחזרה של מכורים לסמים ואלכוהול".

13:10 - ספרד: מניין קורבנות הקורונה חצה את האלף

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בספרד עלה ל-1,002 - זינוק של 235 מאז אתמול. בנוסף, נרשמו 2,833 מקרים נוספים של הידבקות בנגיף - 19,980 בסך הכול.

12:50 - בית ספר באפרת הוכנס לבידוד לאחר שאיש צוות נדבק

משרד הבריאות הורה לכלל המורים והתלמידים בבית הספר "עשה חיל" שבהתנחלות אפרת להכנס לבידוד. זאת, לאחר שאיש צוות במוסד נדבק בנגיף הקורונה.

12:38 - המדינה: לא נפל פגם בהחלטת אוחנה לחתום על התקנות

המדינה טענה בפני בג"ץ כי לא נפל פגם בהחלטת שר המשפטים אמיר אוחנה לחתום על תקנות החירום בבתי המשפט. לדברי הפרקליטות, שהשיבה לעתירות נגד ההכרזה על מצב החירום, ההחלטות שקיבל השר נעשו "בתיאום עם מנהל בתי המשפט, ועל דעת נשיאת בית המשפט העליון, חיוניות לאינטרס הציבורי של מניעת התפשטות נגיף הקורונה ומניעת פגיעה חמורה בבריאות הציבור".

המדינה מבקשת לדחות את העתירות נגד ההכרזה על מצב החירום, וכן נגד התקנה שאפשרה לאוחנה להכריז עליו בעקבות משבר הקורונה, בטענה כי אין כל עילה להתערבות של בית המשפט.

מרכז אמברקרדו בסן פרנסיסקו, קליפורניה, 20 במרץ 2020. רויטרס
מרכז אמברקרדו בסן פרנסיסקו ריק מאדם, היום/רויטרס

12:32 - נתניהו ביקש לבחון החזרת למידה רחוק בבתי הספר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מנכ"ל משרדו רונן פרץ לבחון לאלתר את החזרת הלמידה מרחוק באמצעות בתי הספר במסגרות הכיתתיות.

12:26 - איראן: מניין קורבנות נגיף הקורונה עלה ל-1,433

מספר הקורבנות מנגיף הקורונה באיראן עלה ל-1,433, עם 149 מקרים חדשים ביממה האחרונה. במקביל, מניין הנדבקים במדינה עלה ל-19,644.

12:18 - רוסיה: פוטין לא מתוכנן לעבור בדיקת קורונה

הקרמלין הודיע כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא עבר בדיקת קורונה ולא מתוכנן גם לעבור בדיקה כזו, משום שאינו מראה סימפטומים. "תודה לאל, הוא תמיד מרגיש נפלא", מסר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב בתדרוך לכתבים.

12:14 - שוטרים אוכפים את התקנות בעיר העתיקה בי-ם

בעיר העתיקה בירושלים שוטרים מאפשרים כניסה לשערים השונים רק לתושבי המקום ולמגיעים להתפלל, בעקבות תקנות החירום למאבק בהתפשטות הקורונה. בכותל ובהר הבית התפילה מספר המשתתפים בתפילות מוגבל. בנוסף, הווקף הותיר רק את חלק משערי הר הבית פתוחים.

עובדים מחטאים את רחובות סירן שבצרפת בעקבות התפשטות הקורונה, 20 במרץ 2020. רויטרס
עובדים מחטאים את רחובות סירן שבצרפת, היום/רויטרס

12:04 - מניין הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-705

מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-705 בני אדם. בין הנדבקים עשרה מאושפזים במצב קשה ו-18 באורח בינוני. עד כה החלימו 15 איש.

לפי נתוני משרד הבריאות, 271 מהחולים מאושפזים בבתי החולים, 149 נמצאים באשפוז ביתי ו-58 נוספים שוהים בבתי המלון המיועדים לטיפול בחולים. טרם הוחלטה מסגרת האשפוז של 212 נדבקים נוספים.

12:02 - אב שליווה את בנו לאשפוז בעפולה נדבק בנגיף

אב שליווה את בנו לאשפוז בבית החולים העמק בעפולה אובחן כחולה בקורונה. בעקבות זאת, 16 אנשי צוות במחלקת ילדים שבאו במגע עם האב נשלחו לבידוד.

11:58 - אל על תטיס מטיילים מהודו לישראל

אל על תוציא מטוס להשבת ישראלים ממומביי שבהודו לישראל. הטיסה תמריא מחר בשעה 21:30 ותנחת בנתב"ג למחרת בשעה 02:05. מספר המקומות מוגבל.

מטיילים ישראלים מפרו נחתו בארץ בטיסת חילוץ של אל-על, 20 במרץ 2020. קובי ריכטר/TPS, תצפית TPS
מטיילים ישראלים מפרו בנתב"ג, היום/תצפית TPS, קובי ריכטר/TPS

11:43 - גרמניה: מניין קורבנות הקורונה עלה ל-31

מניין הקורבנות של נגיף הקורונה בגרמניה זינק ביממה האחרונה מ-11 ל-31 בני אדם. 2,958 בני אדם נוספים נדבקו בנגיף, ובסך הכל 13,957 לקו במחלה ברחבי המדינה.

11:31 - 40% מהדיונים המשפטיים התקיימו השבוע כסדרם

הנהלת בתי המשפט פרסמה כי מאז הוכרז על מצב החירום הצליחו לקיים 40% מהדיונים שנקבעו לימים ראשון עד רביעי בשבוע האחרון. עוד צוין כי השבוע החל שימוש באמצעים דיגיטליים לשמיעת דיונים, ובפרט נעשה שימוש בטלפונים לניהול דיוני מעצרים - וכך בוטל הצורך להוביל עצורים מבתי המעצר לבתי המשפט. החל מיום ראשון, על פי ההודעה, יחלו להישמע דיוני מעצרים בבתי המשפט במחוז מרכז והדרום, וכן בבית המשפט העליון, באמצעות שיחת וידאו.

נכון לאתמול, 27 שופטים נמצאו בבידוד, אחד מהם אובחן כחולה. זאת בנוסף ל-107 עובדי מערכת בתי המשפט ברחבי הארץ, מהם אחת אובחנה כחולה.

11:25 - מניין הקורבנות בעולם גבוה מ-10,000

יותר מ-10,000 בני אדם ברחבי העולם מתו עד כה מנגיף הקורונה. על פי אוניברסיטת ג'ון הופקינס בארצות הברית, שהחלה לאסוף את הנתונים זמן קצר לאחר פרוץ המגיפה, מספר החולים המאומתים בעולם מתקרב לרבע מיליון.

11:19 - מטוס המטיילים הראשון שיצא מפרו נחת בישראל

המטוס הראשון שהביא מטיילים ישראלים מפרו נחת בארץ. זוהי טיסת אל על הראשונה מבין ארבע שהמריאו מלימה לחילוץ הישראלים שנתקעו במדינה בעקבות משבר הקורונה.

11:12 - המשטרה פשטה על חדר כושר שהפר את תקנות החירום

המשרה פשטה על חדר כושר בטמרה שפעל בניגוד לתקנות החירום למאבק בקורונה. בעל העסק, צעיר בן 26 תושב המקום, זומן לשימוע בסיומו הורה מפקד התחנה על צו סגירה מנהלי של העסק למשך 30 יום.

קניות בשוק חדרה , 20 במרץ 2020. שלומי גבאי
פקח עירוני מתמגן מפני קורונה בשוק חדרה, היום/שלומי גבאי

11:07 - המחלקה האורתופדית בפוריה נסגרה בשל הידבקות רופא

בעקבות הידבקות רופא בנגיף הקורונה נסגרה המחלקה האורתופדית בבית החולים פוריה בטבריה. 38 אנשי צוות המחלקה ייכנס לבידוד ביתי. במסגרת זאת לא ייקלטו חולים חדשים במחלקה, והמטופלים הנוכחיים יטופלו על ידי צוות אחר.

10:27 - מיום שני: תנועת הרכבות תצומצם בכמחצית

משרד התחבורה הודיע כי החל מיום שני תדירות הנסיעות ברכבת ישראל תצומצם למחצית, בעקבות מיעוט הנסיעות שנרשמו בשבוע האחרון ברקע המאבק בהתפשטות הקורונה. במרבית הקווים תופעל רכבת אחת בשעה לכל כיוון, עד להודעה חדשה. כלל התחנות יישארו פתוחות לשירות, מלבד תחנות י-ם מלחה, דימונה וראשל"צ הראשונים, אשר נסגרו לשירות בשבוע שעבר בשל מחסור בפקחי רכבת הנמצאים בבידוד.

קניות בשוק חדרה , 20 במרץ 2020. שלומי גבאי
קניות בשוק חדרה, היום/שלומי גבאי

10:24 - יפן: אבה הנחה להיערך לפתיחה מחודשת של בתי הספר

ראש ממשלת יפן שינזו אבה הנחה בישיבת כוח המשימה למאבק בקורונה להיערך בדחיפות לקראת פתיחה מחודשת של בתי הספר במדינה. שנת הלימודים הבאה ביפן אמורה להיפתח באפריל.

09:43 - החמרה במצבו חולה בן 70 המאושפז רמב"ם

בבית החולים רמב"ם הידרדר מצבו של חולה קורונה בשנות ה-70 לחייו, והוא מורדם ומונשם בטיפול נמרץ. הגבר סובל ממחלת רקע. במקביל, חולה בת 41 שוחררה מבית החולים במצב קל והועברה לבידוד ביתי.

שלט לשמירה על שני מטרים בסופרמרקט בהוד השרון במסגרת תקנות החירום, 20 במרץ 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
שלט לשמירה של מרחק שני מטרים בסופרמרקט בהוד השרון/אתר רשמי, אתר רשמי

09:31 - שירות התעסוקה: 450 אלף מובטלים מתחילת מרץ

לפי שירות התעסוקה, מתחילת חודש מרץ נרשמו עד כה 450,256 מובטלים בישראל. קצב הנרשמים ממשיך לעמוד על 6,000 בשעה, כשמאז אתמול בשעה 17:00 נרשמה עלייה של 81,574 מבקשי עבודה נוספים. אתר השירות הורחב משמעותית בעקבות העומסים. ביום ראשון שירות התעסוקה יתחיל להעביר את הדיווחים לביטוח הלאומי במנות של 100 אלף בכל יום על מנת שישלם לזכאים את דמי האבטלה.

09:14 - החמרה במצבם של שלושה חולים בוולפסון

בבית החולים וולפסון בחולון חלה החמרה במצבם של שני חולי קורונה, אישה בת 67 ללא מחלות רקע וגבר בן 45 ללא מחלות רקע. השניים מונשמים ומורדמים ביחידה לטיפול נמרץ ומצבם קשה. קשישה בת 91 מאושפזת אף היא במצב קשה, מונשמת ואינה יציבה.

08:52 - שיפור במצב נהג האוטובוס שחלה בקורונה, רופא נדבק

בבית החולים פוריה בטבריה חל שיפור משמעותי במצבו של נהג אוטובוס התיירים שחלה בקורונה, והוא מוגדר כעת קל. החולה, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייו, נדבק כשהסיע משלחת צליינים מיוון. במקביל, רופא במחלקה האורתופדית במרכז הרפואי אובחן עם הווירוס ונמצא בבידוד בית במצב קל.

חדר ב"כפר המחלימים", מתקן ההחלמה הצה"לי מנגיף הקורונה בכפר הנופש באשקלון, 20 במרץ 2020. דובר צה"ל
חדר ב"כפר המחלימים" של צה"ל בכפר הנופש באשקלון/דובר צה"ל

07:38 - הממשלה אישרה פה אחד את תקנות החירום

הממשלה אישרה הלילה פה אחד את תקנות החירום להגבלת התנועה בישיבת ממשלה טלפונית. במסגרת המאמץ למניעת התפשטות הקורונה צומצמו הפעילויות במרחב הציבורי למשך שבוע ימים. הודגש כי זכות ההפגנה תישמר, ובלבד שיישמרו תקנות והנחיות משרד הבריאות כפי שחלות על כלל הפעילויות.

06:49 - תאילנד: מניין החולים בנגיף עלה ל-322

50 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בתאילנד - כך מסרו הרשויות במדינה. עוד נמסר כי מרבית החולים נמצאים בבנגקוק ומניין החולים הכללי במדינה עלה ל-322.

06:37 - רוחאני: "איראן תגבור על הנגיף עם אחדות העם"

נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי המדינה תגבור על נגיף הקורונה עם אחדות האזרחים. "זו הייתה שנה קשה עבור אזרחי איראן אבל זה הוסיף המון לאחדותנו", אמר רוחאני בנאום לפתיחת השנה החדשה באיראן. בנוסף לכך, הודה רוחאני לרופאים ולאחים ולאחיות על המאבק שלהם בנגיף, שגבה כבר את חייהם של 1,284 אזרחים במדינה.

06:10 - ברזיל: כל החופים והמסעדות בריו דה ז'נרו נסגרו

כל החופים והמסעדות בריו דה ז'נרו שבברזיל נסגרו בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה - כך הודיעו הרשויות במדינה. עוד נמסר כי ברזיל תסגור את כמעט את כל הגבולות היבשתיים שלה.

אנשים עוטים מסכות בנמל התעופה בניו זילנד בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. 20 במרץ 2020.. AP
אנשים חובשים מסיכות מגן בנמל התעופה בניו זילנד/AP

05:18 - ערב הסעודית: התחבורה הציבורית תופסק ל-14 ימים

כל הטיסות הפנימיות, האוטובוסים, המוניות והרכבות בערב הסעודית יופסקו ל-14 ימים החל מיום שבת - כך דווח בסוכנות הידיעות הארצית במדינה.

04:20 - מושל קליפורניה הורה לתושבים להישאר בביתם

מושל קליפורניה שבארצות הברית גאווין ניוסם הוציא צו המורה לתושבים להישאר בבתים בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. ניוסם פנה לתושבים ואמר להם שהם יכולים לצאת מהבית רק במידת הצורך.

עובד בסופרמרקט במקסיקו סיטי, מקסיקו, עוטה מסכת מיגון בשל החשש מנגיף הקורונה. 20 במרץ 2020.. רויטרס
עובד בסופרמרקט במקסיקו סיטי עוטה מסכת מיגון, היום/רויטרס

03:32 - קוריאה הדרומית: מניין החולים עלה ל-8,652

87 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בקוריאה הדרומית - כך מסר המרכז לבקרת ומניעת מחלות במדינה. עם אבחון המקרים החדשים, מניין החולים במדינה עלה ל-8,652 בני אדם.

02:30 - ניו זילנד: מניין הנדבקים מנגיף הקורונה עלה ל-39

מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בניו זילנד עלה ל-39 - כך מסר משרד הבריאות במדינה. זאת, לאחר שאובחנו 11 מקרים חדשים של הנגיף. עוד נמסר כי כל 11 החולים לא ביקרו בבית החולים והיו בבית בבידוד עצמי.

02:22 - סין: שלושה בני אדם נוספים מתו בשל נגיף הקורונה

שלושה בני אדם נוספים מתו בסין בשל הידבקות בנגיף הקורונה ביממה האחרונה - כך מסרו הרשויות במדינה. עם המתים הנוספים, מניין הקורבנות במדינה עלה ל-3,248 בני אדם. עוד נמסר כי 39 מקרים חדשים של הנגיף אובחנו תוך יממה, עלייה של חמישה מקרים מהיממה הקודמת.

נוסע עוטה מסכה ברכבת התחתית, ניו יורק. AP
נוסע עוטה מסכה ברכבת התחתית בניו יורק/AP

02:10 - האיטי הכריזה על עוצר בשל התפרצות הנגיף

ממשלת האיטי הכריזה על מצב חירום במדינה בשל התפשטות נגיף הקורונה. הממשלה מסרה כי תסגור את גבולותיה ותטיל עוצר לאחר שאובחנו שני מקרי הדבקה ראשונים במדינה. נשיא המדינה ג'ובנל מויס אמר כי שדות התעופה והגבולות יסגרו ויישארו פתוחים רק לתנועת סחורות.

02:03 - פנמה: אובחנו 28 מקרים חדשים של הנגיף

28 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בפנמה - כך עדכן שר הבריאות של פנמה רוסאריו טרנר. עם אבחון המקרים החדשים, מניין הנדבקים במדינה עלה ל-109.

01:18 - ארה"ב: מניין הקורבנות במדינת וושינגטון עלה ל-74

שמונה בני אדם נוספים מתו כתוצאה מנגיף הקורונה במדינת וושינגטון שבארצות הברית - כך מסרו הרשויות במדינה. עם מקרי המוות החדשים, מניין הקורבנות בוושינגטון עלה ל-74, המדינה עם מספר המתים הרב ביותר מהנגיף בארצות הברית.

עוברי אורח עוטי מסכות בטיימס סקוור, ניו יורק. AP
עוברי אורח עם מסיכות מגן בטיימס סקוור שבניו יורק/AP

00:42 - בולסונארו: "מצפה שההתפשטות תחלוף תוך 3-4 חודשים"

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו אמר כי הוא מצפה ששיא התפשטות נגיף הקורונה יחלוף תוך שלושה או ארבעה חודשים. "בשישה או בשבעה חודשים ברזיל תוכל לחזור לנורמה", אמר בולסונארו.

23:35 - גורם במשטרה: הרעיון בהנחיות הוא לייצר הרתעה

גורם במשטרה הבהיר את ההנחיות של ראש הממשלה, ואמר כי המשטרה תתגבר את המערכים שלה החל ממחר ואל תוך סוף השבוע והשבוע הבא. "נרחיב את האכיפה. תהיה נוכחות משטרתית רחבה בצירים ובערים, הניידות יהיו בולטות. הרעיון הוא לייצר הרתעה", הסביר.

הוא הוסיף כי הכוחות ינסו "לוודא שמי שלא צריך לנוע סתם ממקום למקום לא יעשה את זה. הדגש של אכיפת המשטרה יהיה על בתי עסק, כדי לוודא שאין הפרות של הצו והתקהלויות אסורות". הוא הוסיף כי המשטרה לא תאכוף את איסור התכנסות בבתי תפילה. "במקום שבו יהיו דברים בוטים ומתריסים נטפל", אמר גורם במשטרה.

22:34 - בת 89 מאושפזת במצב אנוש בהדסה עין כרם

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים מסרו כי חלה הידרדרות נשימתית מהירה במצב של בת 89, המוגדר כעת אנוש. החולה היא אחת מדיירות מבית האבות "נופים" בירושלים, שדייריו הושמו בבידוד בעקבות הידבקות בנגיף. דייר נוסף מאותו בית אבות מאושפז במצב קשה בבית החולים שערי צדק.

22:14 - מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-677

משרד הבריאות מסר כי מניין חולי הקורונה עלה ל-677. בין הנדבקים שישה במצב קשה, 13 בינוני והיתר במצב קל.

(עדכון ראשון: 02:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully