וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להידבקות בקורונה: ניו יורק נערכת לשחרור אסירים מבתי הכלא

לאחר שבלוס אנג'לס וקליבלנד צמצמו את מספר השוהים במתקני הכליאה, ראש העיר ניו יורק הודיע כי ישוחררו אסירים המורשעים בעבירות קלות או נמצאים באוכלוסיות סיכון. פעילים לזכויות אסירים: קיים סיכון גבוה במיוחד להידבקות בווירוס

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: טראמפ: משבר הקורונה עשוי להימשך עד לקיץ)

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו הודיע אתמול (רביעי) כי גורמים בעירייה יאתרו אסירים המועמדים לשחרור בשל חשש מהידבקות בקורונה. בין היתר ידונו בשחרורם של מורשעים בעבירות קלות, ואסירים הנמצאים בסיכון גבוה להידבקות בשל בעיות בריאותיות. ההכרזה הגיעה שעות ספורות לאחר שסוהר ואסיר בכלא רייקרז איילנד, בו כלוא בין השאר גם המפיק ההוליוודי לשעבר הארווי ויינשטיין, אובחנו כחיוביים לווירוס הקורונה. גורם בכיר הודיע כי ויינשטיין יועבר לבית כלא במדינה אחרת בארצות הברית. אסירים בבתי כלא אחרים בניו יורק, בהם "סינג סינג", אובחנו כחיוביים לנגיף, ועובד בשירות בתי הסוהר של המדינה מת כתוצאה ממנו.

הדיונים בניו יורק התקיימו לאחר שבשבועיים האחרונים, משרד השריף של לוס אנג'לס הפחית את מספר הכלואים ב-600. "האסירים בבתי הכלא נמצאים בסיכון גבוה מעצם המקום בו הם נמצאים, אז אנחנו מגנים עליהם מחשיפה פוטנציאלית", אמר בתחילת השבוע אלכס וילנואבה, שריף המדינה.

מערכת בתי הכלא של לוס אנג'לס היא הגדולה בעולם, עם ממוצע של כ-22 אלף אסירים. וילנואבה הוסיף כי המעצרים במדינה נמצאים גם הם בירידה, מממוצע של 300 בשבוע ל-60 בלבד באמצע חודש מרץ. קליבלנד, הממוקמת במדינת אוהיו, שחררה אף היא מאות אסירים בשל נגיף הקורונה. בארצות הברית כולה קיים יחס האסירים לאזרחים הגבוה ביותר בעולם, כשלפי ההערכות ישנם 2.3 מיליון אסירים בבתי הכלא השונים.

עוברי אורח עוטי מסכות בטיימס סקוור, ניו יורק. AP
סכנות יוצאות דופן. טיימס סקוור, ארצות הברית/AP

כדי לאפשר חנינה והסכמים אחרים הנוגעים לשחרורם המוקדם של אסירים, שופטים כינסו במהלך השבוע שימועי חירום. הרשויות הפדרליות יידחו את מועדם של מעצרים וגירושם של שוהים בלתי חוקיים בזמן משבר הקורונה. כמה מדינות מניו יורק ועד קליפורניה ביטלו את האפשרות לבקר בבתי הכלא. איסור ביקורים דומה הוביל למרד אסירים עקוב מדם באיטליה בשבוע שעבר.

פעילים למען זכויות כלואים טענו כי האסירים עומדים בפני סכנות יוצאות דופן, בשל המחסור בהיגיינה בתאים הצפופים ובמסדרונות - אנשים אזוקים אינם יכולים לכסות את פיהם בעת שהם משתעלים או מתעטשים, לעיתים קרובות אין סבון בכיורים, ומוצרי חיטוי ידיים אסורים בשל תוכנם האלכוהולי.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, ומושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו. AP
ביל דה בלאזיו/AP

בשל הפחד מהידבקות, כמה אסירים מפורסמים הגישו בקשה לשחרור מוקדם. בין המבקשים נמצאים עורך הדין לשעבר של דונלד טראמפ, מייקל כהן, המואשם בהונאה כספית, ברני מיידוף וחילברטו רודריגז-אורחואלה, ברון סמים קולומביאני.

לפי ההערכות, בארצות הברית כולה ישנם יותר מ-9,400 נדבקים ו-152 מקרי מוות מנגיף הקורונה. ברחבי העולם ישנם כבר 220 אלף מקרים מאומתים ויותר מ-9,700 מתים. באיראן שוחררו כבר 85 אלף אנשים, בהם אסירים פוליטיים, בניסיון להילחם במחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully