וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הקפיא את הדיון בנוגע למימון הגנתו המשפטית של נתניהו

10.3.2020 / 19:29

השופט מזוז הורה לוועדת ההיתרים ולרה"מ להגיש את עמדתם בעתירת התנועה לאיכות השלטון עד לסוף החודש, ובינתיים הורה לא לקיים את הדיון. זאת לאחר שהוועדה דחתה את בקשות הוצאות המימון של נתניהו שלוש פעמים. משפטו של רה"מ ייפתח בשבוע הבא בבית המשפט המחוזי בירושלים

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

בג"ץ הקפיא את הערב (שלישי) הדיון בוועדת ההיתרים בנוגע למימון הגנתו המשפטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הדיון המחודש בוועדת ההיתרים בנושא סוגיית המימון על ידי איש העסקים ספנסר פרטרידג', היה אמור להתקיים ביום ראשון הקרוב. עם זאת, התנועה לאיכות השלטון הגישה היום עתירה לבג"ץ, נגד החלטת הוועדה שוב בסוגיה, אף שכבר הכריעה בנושא. שופט בית המשפט העליון מני מזוז הורה לוועדת ההיתרים ולראש הממשלה להגיש את עמדתם בעתירה עד לסוף החודש הנוכחי, ובינתיים הורה לוועדה לא לקיים את הדיון.

ועדת ההיתרים דחתה את בקשות הוצאות המימון של נתניהו כשלוש פעמים רצופות, והתנתה את הדיון בעניינו כל עוד יעביר לה מסמכים הנוגעים למצבו הכלכלי ולפירוט קשריו עם פרטרידג' ועם נתן מיליקובסקי. בתנועה לאיכות השלטון טענו כי "נתניהו הגיש בג"ץ לאחר שוועדת ההיתרים דחתה אותו בפעם השלישית. בג"ץ החליט לתת תוקף להסכמת הצדדים, לפיה נתניהו יעביר את המסמכים הנדרשים. ככל הידוע לנו, נתניהו טרם עשה זאת".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 8 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
שבוע לפתיחת המשפט. נתניהו/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

"כולם שווים בפני החוק. לא ייתכן שאדם - בכיר ככל שיהיה - יסתיר מסמכים מהוועדה במשך שנה, יתחמק מלמלא את ההחלטות שלה, ויקבל פרס בדמות דיון רביעי באותה בקשה בדיוק, ואחרי שהוועדה בגלגולה הקודם ותחת המבקר הקודם החליטה שהיא סופית לחלוטין", נמסר מהתנועה לאיכות השלטון. "צריך לעצור את רמיסת המוסדות הדמוקרטיים בישראל".

עוד בוואלה!

פחדנותם של המשפטנים הופכת את "חוק נתניהו" ממיותר לצורך חיוני

לכתבה המלאה
בית משפט מחוזי ירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
בית המשפט המחוזי בירושלים/עומר מירון

מוקדם יותר דחה בית המשפט המחזוי בירושלים את בקשתו של נתניהו לעכב את פתיחת משפטו הצפויה ביום שלישי הבא, 17 במרץ. בהחלטה, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן טענה שבשלב זה לא נדרש ממנו להשיב לאישומים, שכן מדובר רק בדיון הקראת כתב האישום ולא בדיון מענה.

הבקשה הוגשה על ידי סנגוריו של נתניהו בטענה כי טרם קיבלו לידם את חומרי החקירה. "לפני מספר חודשים הגישו כתב אישום נגד ראש הממשלה, רק שעד עכשיו לא קיבלנו את החומרים", נמסר מטעם ראש הממשלה. "לכן פנינו לבית המשפט בבקשה טכנית לדחות את מועד הדיון, כך שקודם כל נקבל את חומרי החקירה ורק אחר כך נתייצב בבית המשפט".

החלטתה של השופטת, שתעמוד בראש הרכב השופטים במשפטו של נתניהו, מגיעה יום לאחר שפרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים כי היא מתנגדת לבקשה. "המדינה אינה עומדת על כך שהנאשמים ישיבו לאשמה במועד הדיון הקבוע, אך מבקשת כי במועד הדיון יתקיים דיון תזכורת בנוכחות הצדדים לצורך קביעת מועדי הדיונים בתיק", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully