וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד מעיסאוויה שאיבד את עינו משחזר: "הלכתי לקנות כריך, ושוטר ירה לי בפנים"

הכאבים והטראומה עדיין מלווים את מאלכ עיסא, שנפגע מכדור ספוג שנורה לפני כשבועיים בי-ם. הוריו, שהעבירו את ילדיהם לבית ספר מחוץ לשכונה בגלל הנוכחות המשטרתית המוגברת, מספרים כי הוא בוכה במשך שעות, ואינם מאמינים כי השוטר שפגע בו יקבל עונש ראוי, אם בכלל

מאלכ עיסא, בן ה-9, שנפגע בעינו מירי כדור ספוג של המשטרה בדרכו חזרה מביה"ס, סובל מכאבים כרוניים וטראומה נפשית קשה מאז האירוע/צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

"ירדתי מהאוטובוס אני והאחיות שלי. האחיות שלי חצו את הכביש, ואני הלכתי לקנות סנדוויץ'. חציתי את הכביש, ואז חייל חמוש ירה לי כדור בפנים" - כך תיאר בקצרה הילד מאלכ עיסא, תושב עיסאוויה, את התקרית שבה איבד את עינו מפגיעת כדור ספוג שירה שוטר לפני כשבועיים. ביום ראשון שעבר הוא שוחרר מבית החולים לאחר שעבר ניתוח להוצאת העין, שלא ניתן היה להציל. אמו סאוסן סיפרה כי בשל הכאבים החזקים הוא שב אל בית החולים עוד באותו היום, עד ששוחרר שוב לאחר יומיים.

בביתו של עיסא עדיין מנסים להתאושש מהתקרית ששינתה את חיי כל המשפחה. לדברי האם, מאז ששב הביתה הוא מעביר את מרבית זמנו בין הפלייסטיישן למיטה, וכך היה גם בשעות אחר הצהריים של יום שישי האחרון. הכאבים והכדורים שהוא מקבל מעייפים אותו. לעיסא צפויים הליכים רפואיים נוספים, ובינתיים ראשו ומקום הניתוח עדיין חבושים.

מאלכ עיסא 
הילד מעיסאוויה, שנפצע בעיניו. -, אתר רשמי
"חציתי את הכביש וחייל ירה בי". מאלכ עיסא/אתר רשמי, -

באותה שבת חזר עיסא עם שלוש מאחיותיו מעוד יום לימודים לביתו. דוד שלו, ששהה סמוך למקום באותה עת, סיפר כי הסתובב לרגע ושמע שיש מישהו שנפצע. "שאלתי 'מי נפגע', אומרים לי מאלכ, ואני אומר - 'עכשיו העברתי אותו את הכביש'. היה שם פקק, ומלא מכוניות, ואוטובוסים וילדים של בית ספר, כביש עמוס. לקחו אותו מהרצפה ורצו לבית חולים הדסה הר הצופים, רצנו אחריהם, ורצתי כמו משוגע".

עוד בוואלה!

"התנפלו, הרביצו וגררו": בעיסאוויה קוראים לחקור תקיפה מצד שוטרים

לכתבה המלאה
מאלכ עיסא 
הילד מעיסאוויה, שנפצע בעיניו. -, אתר רשמי
בוכה במשך שעות מרוב כאב. מאלכ עיסא/אתר רשמי, -

לשאלה האם הוא סובל כעת מכאבים, השיב עיסא בשלילה. אולם, בני המשפחה סיפרו כי בשעות הערב הוא יכול לבכות במשך שעות - לעתים בגלל הכאבים ולעתים בשל הטראומה. "אימא שלו מתקשרת אליי לחזור מהר כי מאלכ בוכה. חזרתי עם דוד שלו, ישבתי אתו ביחד שעתיים. מאלכ רק בוכה. אני אומר לו 'למה?' - לא עונה. לא עונה כלום. שעתיים רק בוכה", תיאר אביו ואיל הקשיים שעמם מתמודדים בני המשפחה כעת.

מאלכ עיסא 
הילד מעיסאוויה, שנפצע בעיניו. -, אתר רשמי
מנסים להתאושש מהתקרית. מאלכ עיסא ומשפחתו/אתר רשמי, -

"מוכן לאבד את שתי העיניים, רק שמאלכ יחזור לעצמו"

למאלכ יש ארבע אחיות ואח קטן בן שנתיים. אחיותיו, אמר האב, עדיין מתאוששות אך כבר חזרו לבית ספר. אולי גם מאלכ יוכל לחזור ללימודים בעוד כחודש, ציינה סאוסן. בינתיים, בדומה לילדים רבים בגילו, הוא אמר כי אינו מתגעגע לבית הספר, אך כן לחברים ששלחו לו מתנות. הוא לומד יחד עם אחיותיו מחוץ לעיסאוויה, בשכונת ואדי ג'וז. אבי המשפחה סיפר כי החליט להעביר את ילדיו בית ספר בשל הנוכחות המוגברת של המשטרה בשכונה בשנה האחרונה.

"אמרתי שאני אעביר אותם לבית ספר אחר מחוץ לכפר, כי אפילו שיש אוטו שלוקח אותם ומחזיר, אפילו שזה בית ספר פרטי, ויש שער ושומר, פחדתי", אמר. "העברתי אותם בתחילת השנה. ותראי - אני לא יכולתי למנוע (את מה שקרה - מ"ה)".

מאלכ עיסא, ילד בן תשע שנפצע מירי כדור ספוג של המשטרה בעיסאוויה, 15 בפברואר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
אולי יוכל לחזור ללימודים בעוד כחודש. מאלכ עסיא/אתר רשמי, אתר רשמי

"מה לא עשיתי? מה לא עשיתי?", הוא אמר בייאוש, "ודווקא מאלכ. היו פוגעים בי - מה הבעיה, הייתי מקבל את זה. הייתי מאבד עין, ושתי עיניים בכיף, אבל לא מאלכ. אני מוכן לאבד את שתי העיניים, רק שמאלכ יחזור לעצמו. אני מנסה לשמור על הילדים שלי. את הדלת הם לא פותחים לבד, אין מצב לצאת לבד. אם רוצים לשחק בחניון שלי למטה, אני יורד איתם, יושב, משחקים, ועולים ביחד. אני מתל אביב מזמין מונית למאלכ שתיקח אותו למכולת ותחזיר אותו. אני שומר עליהם כמה שאני יכול, וכל הזמן חשבתי על זה, ולא יכולתי למנוע את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשרות מפגינים ליד מגרש הרוסים בירושלים בעקבות המקרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מח"ש חקרה שני שוטרים בחשד לירי של כדור ספוג שביצע אחד מהם במהלך מעצר בשכונה. על פי גורם המעורה בחקירה, השוטר אמר כי הוא ירה, אך טען כי זה כוון לעבר קיר. במח"ש ממשיכים בגביית עדויות לצורך השלמת החקירה בנושא התקרית בה נפצע מאלכ עיסא.

לדברי ואיל, מח"ש צפויים לדבר בקרוב גם עם מאלכ על מה שאירע. על אף שהוא סבור כי החוקרים עובדים ברצינות, הוא אינו מאמין כי השוטר שירה יקבל עונש ראוי, אם בכלל ייענש. "אני מאמין שהם עושים את העבודה שלהם, ראיתי שהם רציניים. אבל לא ישימו אותו 20 שנה בבית סוהר, איזה עונש יקבל? יעבירו אותו ממקום למקום, ירידה בדרגה אולי, זה העונש, אם יקבל עונש. אם יורידו דרגה. יכול להיות שיקבל דרגה", אמר.

לילדי השוטר, הוא ביקש להדגיש, הוא מאחל רק טוב. "רק מאחל לילדים שלו, שיהיו להם חיים טובים. זה מה שאני מאחל לשוטר הזה. אבל הוא עצמו, השוטר הזה - רק אלוהים ראה מה קרה, הוא ישלם לו. ואלוהים ישלם לו, אני סומך עליו".

(עדכון ראשון: 15:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully