וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנפלו, הרביצו וגררו": בעיסאוויה קוראים לחקור תקיפה מצד שוטרים

שני תושבים פנו למח"ש בצירוף תיעודים, וביקשו לחקור שוטרים שהיכו אותם בעת מעצר לפני כשבוע. על פי התלונה, שוטר ריסס בפניו של אחד מהם גז פלפל כשהיה אזוק בניידת והתלונן על קשיי נשימה. המשטרה לא התייחסה לטענות עצמן ומסרה הודעה דומה לזו שנמסרה לאחר האירועים

עריכה: טל רזניק

שני תושבי עיסאוויה שבירושלים פנו אתמול (ראשון) למח"ש בבקשה לחקור אלימות מצד המשטרה. בפניותיהם, המגובות בסרטונים, נכתב כי לפני כשבוע הוכו על ידי שוטרים בכל חלקי הגוף ונזקקו לטיפול רפואי.

בשבת לפני כשבוע אירעו עימותים בשכונת עיסאוויה. המשטרה כתבה בהודעתה "כי במהלך שעות הלילה, החלו קומץ של פעילים ותושבי המקום להתגודד ולהפריע לפעילותם של השוטרים", וכי תוך מעצר של אחד מהם התפתחה "הפרת סדר קשה נגד השוטרים שכללה תקיפה אלימה והשלכת בקבוקי תבערה ואבנים לעברם". בעקבות העימותים נפצעו כמה תושבים ושוטר נפצע בראשו מפגיעת אבן.

בסרטונים מהאירוע ניתן לראות כי שוטרים מכים את אחד התושבים, אדם מסרי. דודו מוחמד אבו חומוס, נראה מנסה להרחיק את השוטרים ואחרי כן נראה על הרצפה כשהוא פצוע. האירוע החל כשהשניים ביקשו מהשוטרים שלא לחנות את רכבם בשטח הפרטי, ואז אחד השוטרים הכה את מסרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ואז התנפלו עליו כמה שוטרים". מוחמד אבו חומוס בבית המשפט המחוזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתלונה שהגיש מסרי במח"ש, באמצעות עו"ד טל חסין מהאגודה לזכויות האזרח, נכתב כי השוטר נתן לו אגרוף בפרצוף, ואז "הצטרפו שוטרים נוספים אשר תקפו את מסרי באלימות רבה, הפילו אותו לרצפה, גררו אותו מהמקום והמשיכו להכותו בכל חלקי גופו". מסרי נלקח לאחר מכן אזוק לרכב המשטרתי כשהוא סובל מכאבים ומדמם. על פי התלונה, הוא התלונן שהוא מתקשה לנשום ואז שוטר ריסס לעברו גז פלפל. מסרי נלקח אזוק לבית החולים לטיפול ומשם לתחנת המשטרה, שם בתום החקירה הוחלט לשחררו למעצר בית. בתלונתו הוא טוען עוד כי נעלמו מארנקו שהיה בידי השוטרים 2,100 שקלים.

דודו אבו חומוס הוכה כשניסה לסייע לו. לפי התלונה, "אבו חומוס התקרב בניסיון להפסיק את האלימות, ואז התנפלו עליו כמה שוטרים, הרביצו לו וגררו אותו לכיוון הניידת. אבו חומוס הופל לרצפה לצד הניידת והשוטרים המשיכו להכותו בכל חלקי גופו. בשלב מסוים הוא איבד את הכרתו, והתעורר כשהוא מתחת לניידת ופניו מכוסות דם". עוד נכתב כי בבדיקות נמצא שהוא סובל מחתכים עמוקים ושטפי דם בכל גופו.

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: נתניהו מתכוון לבטל את הפריימריז בליכוד אם יהיו בחירות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השוטרים דיווחו דיווח כוזב". מוחמד אבו חומוס בדיון בבית המשפט לפני שחרורו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבו חומוס נעצר חמישה ימים אחרי כן בחשד לעבירות של תקיפת שוטרים אך בתי המשפט מתחו ביקורת על המשטרה ושחררו אותו. "עיינתי בסרטונים שהוצגו לי על ידי ההגנה ובחומרי החקירה שנאספו, אני סבור כי אין צורך להרחיב יתר על המידה. הסרטונים שהוצגו על ידי הסנגור מדברים בעד עצמם. אכן הסרטונים מלמדים כי המשיב אינו צח כשלג. הוא הפריע לעבודתם של השוטרים, עבודה שאינה פשוטה וכרוכה במאמץ רב", אמר השופט מרדכי כדורי בהחלטתו לדחות את ערר המשטרה.

"יחד עם זאת, אין מדובר בהפרעה הכוללת תקיפה של ממש של השוטרים או תקיפה במידה שיש בה ללמד על מסוכנתו". בעקבות זאת, נכתב בתלונה עוד כי השוטרים "דיווחו דיווח כוזב אודות האירוע וטענו כי אבו חומוס הוא שתקף את השוטרים".

במשטרה לא התייחסו לטענות הספציפיות וחזרו על ההודעה שמסרו יום לאחר העימותים. במשטרה מסרו בתגובה כי "במהלך פעילות משטרתית בכפר, התפתחה הפרת סדר קשה שכללה תקיפה אלימה, השלכת בקבוקי תבערה ואבנים אל עבר השוטרים. כתוצאה מכך נפצע שוטר מפגיעת אבן בראשו והוא פונה לקבלת טיפול רפואי. השוטרים עצרו שני חשודים בתקיפה והשיבו את הסדר הציבורי על כנו".

"במהלך אותו סוף שבוע, הושלכו לעבר כוחות המשטרה באותו מקום, 24 בקבוקי תבערה, אבנים וזיקוקים שגרמו לפציעתה של אישה תושבת המקום שפונתה במצב קשה לבית החולים, בעקבות אירועים אלה נעצרו חמישה חשודים", מסרו מהמשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully