וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוותי המו"מ של כחול לבן וישראל ביתנו נפגשו: "הושגה התקדמות של ממש"

17.11.2019 / 19:43

צוותי המפלגות נפגשו בניסיון לייצר תשתית שתאפשר הקמת ממשלת מיעוט. בסיום הפגישה מסרו הצדדים כי נרשמה התקדמות בניסוח קווי היסוד. לאחר פגישה עם צוות העבודה-גשר נמסר על התקדמות נוספת. הנהגת כחול לבן תיפגש לדון בהסכמות שהושגו ובאופציות העומדות על הפרק

עריכה: טל רזניק ואסף דרורי

4 ימים לפקיעת המנדט - כל העדכונים

  • נציגי כחול לבן וישראל ביתנו נפגשו: "התקדמות של ממש"
  • נציגי כחול לבן והעבודה-גשר נועדו: "התקדמות נוספת"
  • בכחול לבן שואפים להתקדם לקראת הרכבת ממשלת מיעוט
  • הנהגת המפלגה תיפגש לדון בהסכמות שהושגו במהלך היום

ארבעה ימים לפני החזרת המנדט לנשיא, צוותי המשא ומתן של כחול לבן וישראל ביתנו נפגשו היום (ראשון) בכפר המכביה, זאת בניסיון לייצר תשתית שתאפשר הקמת ממשלת מיעוט. בסיום הפגישה מסרו הצדדים כי הושגה התקדמות של ממש בניסוח קווי היסוד, ובפרט בנושאים הנוגעים לענייני דת ומדינה. בפגישה השתתפו מטעם כחול לבן ראש צוות המו"מ יורם טורבוביץ ושלום שלמה. מטעם ישראל ביתנו השתתפו יו"ר הסיעה עודד פורר, ח"כ אלכס קושניר, מנכ"לית המפלגה אינה זילברגרץ, מנהל הסיעה רומן גרביץ ועו"ד אמיר שניידר. נציגי הצדדים יפגשו שוב הערב ומחר, בפגישה סגורה לתקשורת.

בהמשך נועד צוות המו"מ של כחול לבן עם נציגי העבודה-גשר. בתום הפגישה נמסר כי "בפגישה הושגה התקדמות נוספת לקראת הסכמה על קווי היסוד של הממשלה העתידית, לרבות בנושאי ההתיישבות והחקלאות. הצדדים צפויים להיפגש שוב בקרוב".

ברקע קריאת הנשיא ראובן ריבלין לאחדות, ולפני פגישתו הבאה של יו"ר כחול לבן בני גנץ עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בהמשך הערב תתכנס צמרת כחול לבן לישיבת "קוקפיט" שתדון בהמשך הצעדים להקמת ממשלה. במהלך הפגישה ידונו בהנהגה בהסכמות שהושגו בקווי היסוד עם סיעת ישראל ביתנו והעבודה-גשר, ובנוסף לכך יעדכן גנץ גם על פגישתו עם הנשיא אתמול והאופציות העומדות על הפרק.

בכחול לבן מגבירים את המאמצים להקמת ממשלת מיעוט עד החזרת המנדט ביום רביעי, אך דרושה להם תמיכה של ליברמן כדי שהמהלך יוכל להבשיל. ליברמן, שדורש להקים ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן, דורש מכחול לבן קודם כל להשיב לדרישה שלו ולקבל את מתווה הנבצרות והרוטציה של הנשיא. ככלל, גנץ נחשב למי שמוכן לשקול את מתווה הנבצרות בתנאים מסוימים בעוד שאר חבריו בכחול לבן - יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי מתנגדים לכל ישיבה תחת נתניהו. בפגישת ליברמן-גנץ הקודמת בשבוע שעבר ליברמן דרש לקבל תשובות ברורות מכל כחול לבן על המתווה.

פגישת צוותי כחול לבן וישראל ביתנו. משתתפים ד״ר יורם טורבוביץ, שלום שלמה, עודד פורר, ח״כ אלכס קושניר, מנכ״לית המפלגה אינה זילברגרץ, מנהל הסיעה רומן גרביץ ועו״ד אמיר שניידר. ב-17 בנובמבר 2019. אלעד מלכה
פגישת צוותי כחול לבן וישראל ביתנו, היום/אלעד מלכה

עם שתי המפלגות כבר הושגו הסכמות עקרוניות בנושאים חברתיים-כלכליים, והשאיפה בכחול לבן היא להמשיך ולהתקדם בתשתית להרכבת ממשלת מיעוט, אף שליברמן עדיין לא נתן את הסכמתו למהלך. לדברי גורמים בכחול לבן, השאיפה היא להקים ממשלה בהשתתפות ישראל ביתנו והעבודה-גשר בתמיכה חיצונית של המחנה הדמוקרטי וחלק מחברי הרשימה המשותפת, במידה שליברמן ייתן את הסכמתו למהלך. עם זאת, הגורמים העריכו כי ליברמן לא צפוי לשתף פעולה עם ממשלת מיעוט בתמיכה המשותפת.

ליברמן צפוי להיפגש בעוד כשעה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומחר הוא צפוי להיפגש שוב עם גנץ. ביום שלישי הוא יכנס את ישראל ביתנו לישיבת סיעה סגורה בה צפויים להתקבל ההחלטות הסופיות. לפי המתווה שליברמן הציג לכחול לבן והליכוד לממשלת אחדות, על כחול לבן להסכים למתווה הרוטציה והנבצרות של הנשיא ואילו הליכוד צריך להסכים להיפרד מגוש הימין-חרדים. ליברמן אמר בשבוע שעבר כי מי מהצדדים שלא יתגמש ויקבל את הדרישות שלו מסתכן בכך שיתמוך בממשלה צרה של הצד השני.

עוד בוואלה!

ארבעה ימים לתום המנדט: הסיבוב המכריע של רכבת ההרים הפוליטית יצא לדרך

לכתבה המלאה

ראשי סיעות הימין-חרדים הבהירו שלא יגיעו לכנס התמיכה בנתניהו

בישיבת בלוק הימין-חרדים סוכם כי מחר בשעה 14:30 בכנסת תתקיים ישיבת סיעה מורחבת של כל 55 חברי הכנסת של בלוק הימין. בליכוד קיוו שראשי הסיעות והח"כים במפלגות האחרות בבלוק יגיעו הערב גם לכינוס התמיכה שהליכוד מארגן לנתניהו בגני התערוכה בתל אביב, אך הישיבה המורחבת של חברי הבלוק נקבעה לאחר שראשי הבלוק הבהירו כי לא יגיעו לכינוס הערב.

ראשי הסיעות החרדיות ביקשו שלא להגיע לכינוס התמיכה של נתניהו בשל היותו כנס מעורב שעשוי לכלול שירת נשים. לדברי גורמים בבלוק, בישיבת ראשי הבלוק עם נתניהו, ראשי הסיעות החרדיות אמרו לו שכנס מסוג זה "אינו מתאים לאורחות חייהם". בנוסף לכך, ראשי הימין החדש והבית היהודי אמרו לנתניהו שהכנס של הליכוד הוא "אירוע מפלגתי". לכן, הוחלט לכנס מחר את כל חברי הבלוק בישיבת סיעה מורחבת בכנסת שבה ראשי המפלגות האחרות יכולים לקחת חלק יותר משמעותי.

ביציאה מישיבת ראשי הבלוק, נשאלו ראשי יהדות התורה על מה יהיו מוכנים לוותר כדי לאפשר את כניסת ישראל ביתנו לממשלה. יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן השיב: "על ארוחת בוקר", ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני השיב: "גם על ארוחת צהריים".

פגישות צוותי המו"מ של כחול לבן וישראל ביתנו בכפר המכביה 17 בנובמבר 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
פגישות צוותי המו"מ של כחול לבן וישראל ביתנו בכפר המכביה, היום/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

בשיחת הוועידה שנערכה אתמול, נתניהו הזהיר מהקמת ממשלת מיעוט וביקש לגייס את חברי הליכוד נגד המהלך. "בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר", אמר נתניהו. במקביל, הוא הפיץ סרטון ברשתות החברתיות שבו פנה לגבי אשכנזי ומשה יעלון, כרמטכ"לים לשעבר, כדי שלא ייקחו חלק בממשלה עם "אלה שקראו להעמיד אותם לדין כפושעי מלחמה". לאחר שיחת הוועידה, חברי הכנסת בליכוד קיבלו זימון ל"כינוס חירום" של המפלגה שיתקיים היום ב-18.30 בגני התערוכה.

(עדכון ראשון: 14:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully