וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ריבלין: אפשר להקים ממשלה, הפערים הם אישיים ולא הגותיים

17.11.2019 / 17:00

ארבעה ימים לפני פקיעת המנדט של גנץ, הבהיר ריבלין כי כינון ממשלה הוא אפשרי והפערים בין המפלגות אינם מחשבתיים או פוליטיים. הנשיא הדגיש כי "מנהיגי ישראל צריכים להבין שאזרחי ישראל קודמים לכל". בביקור באוגדת עזה שיבח את חיילי צה"ל: "קיר הברזל של המדינה"

עריכה: טל רזניק ואסף דרורי

4 ימים לפקיעת המנדט - כל העדכונים

  • ריבלין: אפשר להקים ממשלה, הפערים הם אישיים יותר מפוליטיים
  • הנשיא קרא לליכוד ולכחול לבן: התעשתו והימנעו מבחירות שלישיות
  • "מנהיגי ישראל צריכים להבין שאזרחי ישראל קודמים לכל"
  • במקביל: כחול לבן וישראל ביתנו הודיעו כי "הושגה התקדמות של ממש"

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר היום (ראשון) כי הוא חושב שאפשר להקים ממשלה, ו"הפערים הם אישיים יותר מאשר פערים הגותיים, מחשבתיים, פוליטיים או צורכי המדינה". ריבלין הדגיש כי "מנהיגי ישראל צריכים להבין שאזרחי ישראל קודמים לכל".

במהלך ביקור בנתיבות הנשיא קרא לליכוד ולכחול לבן "להתעשת ולהבין שהעם לא רוצה בחירות נוספות". לדבריו, "די לו בבחירות האלה. העם הכריע את דברו. יש לכם בעיות? בעיות אישיות? הן ניתנות לפתרון. קודם כל קווי יסוד ולאחר מכן יצטרפו לממשלה פריטטית, שתאפשר גם מבחינה פוליטית להתקיים וגם מבחינת המטרות שלשמה היא הוקמה על מנת לשרת את אזרחי ישראל".

בהמשך הגיע ריבלין גם לאוגדת עזה והודה לחיילים על פעילותם. "העורף הישראלי הוא עצבי הברזל של המדינה. אתם קיר הברזל שלה", אמר. "תודה לכם על המסירות והדבקות בהן אתם משרתים את אזרחי המדינה. בשמי, ובשמם, אני אומר לכם היום תודה".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין במהלך ביקורו באוגדת עזה ובנתיבות 17 בנובמבר 2019. קובי גדעון לע"מ, אתר רשמי
ריבלין בביקור באוגדת עזה, היום/אתר רשמי, קובי גדעון לע"מ

בכחול לבן ממשיכים היום בפגישות עם צוותי המו"מ של ישראל ביתנו והעבודה-גשר בניסיון להשיג התקדמות בהסכמות על קווי היסוד שיאפשרו הקמת ממשלה. בתום פגישת כחול לבן-ישראל ביתנו מסרו הצדדים כי "הושגה התקדמות של ממש בניסוח קווי היסוד, ובפרט בנושאים הנוגעים לענייני דת ומדינה. הנציגים ייפגשו שוב הערב ומחר".

עם שתי המפלגות כבר הושגו הסכמות עקרוניות בנושאים חברתיים כלכליים, והשאיפה בכחול לבן היא להמשיך ולהתקדם בתשתית להרכבת ממשלת מיעוט, למרות שיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עדיין לא נתן את הסכמתו למהלך. לדברי גורמים בכחול לבן, השאיפה היא לייצר תשתית שתאפשר הקמת ממשלת מיעוט בהשתתפות ישראל ביתנו והעבודה-גשר בתמיכה חיצונית של המחנה הדמוקרטי וחלק מחברי הרשימה המשותפת, במידה וליברמן יתן את הסכמתו למהלך. עם זאת, הגורמים העריכו כי ליברמן לא צפוי לשתף פעולה עם ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת.

ברקע קריאת ריבלין לאחדות, ולפני פגישתו הבאה של יו"ר כחול לבן בני גנץ עם ליברמן, בהמשך הערב תתכנס צמרת כחול לבן לישיבת "קוקפיט" שתדון בהמשך הצעדים להקמת ממשלה. במהלך הפגישה ידונו בהנהגה בהסכמות שהושגו בקווי היסוד עם סיעת ישראל ביתנו והעבודה-גשר, ובנוסף לכך יעדכן גנץ גם על פגישתו עם הנשיא אתמול והאופציות העומדות על הפרק.

עוד בוואלה!

ברקע החשש מממשלת מיעוט: נתניהו נועד עם ראשי בלוק הימין-חרדים

לכתבה המלאה
פגישת צוותי כחול לבן וישראל ביתנו. משתתפים ד״ר יורם טורבוביץ, שלום שלמה, עודד פורר, ח״כ אלכס קושניר, מנכ״לית המפלגה אינה זילברגרץ, מנהל הסיעה רומן גרביץ ועו״ד אמיר שניידר. ב-17 בנובמבר 2019. אלעד מלכה
פגישת צוותי המו"מ של ישראל ביתנו וכחול לבן, היום/אלעד מלכה

אתמול הנשיא נפגש עם גנץ ודן עמו במאמצים להקמת הממשלה, בהמשך לפגישה שקיים עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בהמשך השבוע הוא צפוי להיוועד עם נציגי סיעות נוספות בכנסת במאמץ למנוע בחירות נוספות - נציגי הליכוד, הסיעות החרדיות, הרשימה המשותפת, הימין החדש, הבית היהודי והמחנה הדמוקרטי, צפויים להגיע לריבלין בימים הקרובים.

(עדכון ראשון: 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully