וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדובר באלימות שוטרים": שוחרר תושב עיסאוויה שנעצר בחשד לתקיפה

החשוד,נעצר בחשד לשורת עבירות תקיפות שוטרים, אחרי העימותים בשכונה שבה נפצעו כמה תושבים ושוטר. בבית המשפט מתחו ביקורת על המשטרה ופסקו כי אם הסרטונים מייצגים את האירוע במלואו, יש להעביר את התיק למח"ש . "הוא אינו צח כשלג, אך אין מדובר בתקיפה של ממש"

עריכה: טל רזניק

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את ערר המשטרה והחליט היום (ראשון) לשחרר את תושב עיסאוויה שנעצר בחשד לתקיפת שוטרים בשבוע שעבר. השופט מתח ביקורת על המשטרה ואמר כי "ערר זה היה טוב אלמלא היה מוגש", וכן כי עשה עמם חסד בהחלטתו. גם שופטת בית המשפט השלום מתחה ביקורת על המשטרה, ואמרה כי אם הסרטונים מייצגים את האירוע במלואו, מדובר באלימות שוטרים ויש להעביר את התיק לבדיקת מח"ש.

לפני שבוע נרשמו עימותים קשים בשכונת עיסאוויה, שבמהלכם כמה תושבים נפצעו וכן שוטר נפגע מאבן בראשו ופונה לבית החולים. שני תושבים נעצרו בעקבות האירוע באותו יום ושוחררו. אחד מהם, אחמד מסרי, נראה בתיעוד מהאירוע מותקף באגרופים על ידי השוטרים והוא שוחרר על ידי המשטרה מבלי שיובא בפני שופט. כמו כן, נראה בסרטונים שוטר דורש מאבו חומוס להפסיק לתעד. לאחר מכן בתיעוד אחר מתפתח עימות כשאבו חומוס סמוך לו, ואחרי כן, הוא נראה שוכב על הרצפה פצוע. הוא פונה לבית החולים בשל הפציעות ושוחרר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה טענה כי הוא ביצע "פרובוקציות". אבו חומוס בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך ביום חמישי, בעקבות האירועים עצרה המשטרה את אבו חומוס בחשד לשורת עבירות של תקיפת שוטרים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים. בין היתר, ציין נציג המשטרה כי אבו חומוס ביצע "פרובוקציות" ששיאן היה בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, כשהכוונה היא לשוטר שנפצע מאבן בראשו.

בבית משפט השלום מתחה השופטת שרון לארי בבלי ביקורת על המשטרה בנוגע לעבירות המיוחסות לחשוד ואמרה בציניות: "ישנן מספר עבירות נוספות של תקיפת שוטר שהמשטרה שכחה ככל הנראה לצרף לבקשה. המדובר בכפילות שאין בה אלא כדי להעצים את מעשיו של המשיב". עוד ציינה כי "אם כדברי הסנגור לא קדמה לתגובת השוטרים כל פעולה על ידי המשיב, הרי שאין ספק שמדובר אלימות שוטרים ועל כן יועבר התיק למח"ש". לבסוף, קבעה כי החשד בינוני, וכי אין חשד לשיבוש, ולכן דחתה את הבקשה להארכת המעצר. עם זאת שחרורו עוכב עד היום, בשל ערר שהגישה המשטרה בו טענה כי החלטת בית המשפט שגויה.

"המשיב אינו צח כשלג"

בדיון בבית המשפט המחוזי, טען נציג המשטרה כי אבו חומוס החזיק את השוטר מאחור כך שלא יוכל לזוז ואז התנפלו עליו שלושה-ארבעה אנשים והוא קיבל אבן מראשו. לדבריו, מדובר במסוכנות שנובעת ממעשיו.

לאחר שצפה בסרטונים שהציג הסנגור וסים דכור, המליץ השופט מרדכי כדורי לנציג המשטרה לחזור בו מהערר, אך הוא סירב. "עיינתי בסרטונים שהוצגו לי על ידי ההגנה ובחומרי החקירה שנאספו, אני סבור כי אין צורך להרחיב יתר על המידה. הסרטונים שהוצגו על ידי הסנגור מדברים בעד עצמם. אכן הסרטונים מלמדים כי המשיב אינו צח כשלג. הוא הפריע לעבודתם של השוטרים, עבודה שאינה פשוטה וכרוכה במאמץ רב", אמר השופט כדורי. "יחד עם זאת, אין מדובר בהפרעה הכוללת תקיפה של ממש של השוטרים או תקיפה במידה שיש בה ללמד על מסוכנתו". לפיכך, קבע כי החלטת בית משפט השלום מאוזנת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת תושבי עיסאוויה נגד האלימות המשטרתית מול ביתו של ליאון, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול הפגינו עשרות ליד ביתו של ראש העירייה משה ליאון בעקבות הפעילות המתמשכת של המשטרה בשכונת עיסאוויה. המפגינים קראו לליאון להתערב וכן "משטרה אלימה מייצרת מלחמה", "ראש העיר, קח אחריות, אצור עכשיו את האלימות" ו"שוטר אלים חייב להיות בפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully