וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לשגרה: מעברי כרם שלום וארז ייפתחו; מרחב הדיג יורחב

26.2.2020 / 17:09

מתאם פועולות הממשלה בשטחים מסר כי לאחר הערכת מצב מחודשת הוחלט על חזרה לשגרה החל ממחר בבוקר. "חזרת המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה לשגרה מותנית בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית", נמסר בהודעה. זאת לאחר מטח הרקטות הכבד שנורה מרצועת עזה בתחילת השבוע

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף קמיל אבו רוקון, מסר היום (רביעי) כי בתום הערכת מצב מחודשת, ובמידה ותישמר היציבות הביטחונית, הוחלט להחזיר את פעילות המעצרים ארז וכרם שלום לרצועת עזה לשגרה החל ממחר בבוקר. כמו כן, מרחב הדיג יוחזר ל-15 מיילים ימיים. עוד נמסר כי "חזרת המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה לשגרה מותנית בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית".

בתחילת השבוע הודיע מתאם פעולות הממשלה כי המעברים יסגרו עד להודעה חדשה וכי גם מרחב הדייג ייסגר בתגובה למטח הרקטות שנורו על ידי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לשטח ישראל. "מערכת הביטחון תגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האסלאמי המסכנות את אזרחי ישראל ופוגעות בריבונותה", נמסר.

מעבר כרם שלום 15 באוגוסט 2018. שי מכלוף
"מותנית בהמשך שמירת השקט". מעבר כרם שלום/שי מכלוף

הירי נפסק אמש לאחר שהתקבלו בישראל מסרים שלפיהם הג'יהאד האסלאמי מעוניין בהפסקת אש מיידית. במקביל לדיווחים על הפסקת אש, בוצע במקביל ירי רקטות לעבר שדרות והמועצות האזוריות שער הנגב, אשכול ושדות נגב. זוהתה נפילה אחת ביישוב באשכול ולמבנה נגרם נזק קל מרסיסים, ללא נפגעים.

עוד בוואלה!

בתגובה לירי הרקטות מהרצועה: מעברי הגבול ומרחב הדיג נסגרו

לכתבה המלאה

בתגובה לירי, כלי טיס של צה"ל תקפו יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברחבי הרצועה, בהם מתחמים לאחסון אמצעי לחימה ימיים ומתחמים צבאיים המשמשים לאימונים. הפלסטינים דיווחו על שמונה פצועים שפונו לקבלת טיפול רפואי. כמו כן, בתום התייעצויות ביטחוניות הוחלט אתמול על סגירת כלל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה, למעט מקרים הומניטריים חיוניים, ועל סגירת מרחב הדיג ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully