וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בדרום: אחרי שיגורים לאשקלון ולעוטף עזה, דיווחים על הפסקת אש

לאחר שהג'יהאד האסלאמי הודיע שסיים את תגובתו לתקיפות צה"ל, גורמים פלסטיניים טענו כי הגיעו להסכמה על רגיעה. זאת לאחר שעשרות רקטות נורו לעבר יישובי הדרום ובתגובה צה"ל תקף ברצועה וסגר את מעברי הגבול. כוכבי: לא ברור אם הסבב יסלים או ידעך

דוברות משרד הביטחוןן וצלמי וואלה!NEWS, עריכה: שאול אדם

המתיחות בדרום - עדכונים אחרונים

  • דיווח פלסטיני: הפלגים בעזה הסכימו להפסקת אש
  • גורם ביטחוני: הג'יהאד האסלאמי העביר מסרים על רצון לרגיעה מיידית
  • מהשעה 23:00 לא התבצע ירי לעבר שטח ישראל
  • טרם הדיווחים: מטחים נורו לעבר עוטף עזה, צה"ל תקף ברצועה ומעברי גבול נסגרו

ברקע המשך ההסלמה בדרום, גורם ביטחוני אמר אמש (שני) כי התקבלו מסרים לפיהם הג'יהאד האסלאמי מעוניין בהפסקת אש מיידית. זאת, ברקע הודעת ארגון הטרור כי סיים את תגובתו הצבאית על תקיפות ישראל לילה קודם לכן בסוריה וברצועת עזה, במהלכן נהרגו בדמשק שניים מפעיליו. בנוסף לכך, לדברי גורמים שצוטטו באל-ג'זירה, הושג הסכם הפסקת אש.

החל מהשעה 23:00, לא התבצע ירי מכיוון הרצועה לשטח ישראל. טרם ובמקביל לדיווחים על הפסקת אש, נמשך ירי הרקטות לעבר שדרות והמועצות האזוריות שער הנגב, אשכול ושדות נגב. זוהתה נפילה אחת ביישוב באשכול ולמבנה נגרם נזק קל מרסיסים, ללא נפגעים.

בתגובה לירי, כלי טיס של צה"ל תקפו יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברחבי הרצועה, בהם מתחמים לאחסון אמצעי לחימה ימיים ומתחמים צבאיים המשמשים לאימונים. הפלסטינים דיווחו על שמונה פצועים שפונו לקבלת טיפול רפואי. כמו כן, בתום התייעצויות ביטחוניות הוחלט על סגירת כלל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה, למעט מקרים הומניטריים חיוניים, ועל סגירת מרחב הדיג ברצועה.

תמונות מתקיפת צה"ל ברצועת עזה בעקבות שיגור הרקטות לשטח ישראל, 24 בפברואר 2020. AP
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, אמש/AP

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב בקריה בתל אביב בהשתתפות שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן ובכירים נוספים. מוקדם יותר, במהלך סיור בסוללת כיפת ברזל באזור אשדוד, הזהיר נתניהו כי "אנחנו נמשיך להכות עד שיושב השקט. יש לי מסר לראשי ארגוני הטרור: אם לא יושב השקט - אתם הבאים בתור".

הרמטכ"ל כוכבי אמר כי "לא ברור אם הסיבוב הולך להסלמה או לדעיכה, וברור כי צה"ל מגן על ישראל". במהלך דברים שנשא בערב הוקרה למערך המילואים בחולון הוסיף כי "ברורה השבריריות שבה אנו נמצאים והמהירות שהגבולות מתפרצים והסכנות שמתרגשים בתוך מבצע".

יו"ר כחול לבן בני גנץ ביקר אתמול בעוטף עזה יחד עם ח"כ גבי אשכנזי, ותקף את ראש הממשלה. "נתניהו נכשלת", אמר גנץ. "מינית שרי ביטחון כחלק מסיבוב פוליטי, מינית קבינט בובות, ובמקום להחזיר את ההרתעה שהשגנו ב'צוק איתן' - מחקת אותה. הכול בגלל שאתה מרוכז במשפט שלך ובשאלה איך תצליח להביא לכנסת את חוק ההימלטות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקראת יממה נוספת ללא לימודים. ילדים במקלט באשכול, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהערכת מצב בקריה. 24 בפברואר 2020. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו, ארגמן, בנט וכוכבי בהערכת מצב בקריה, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בעקבות המשך המתיחות, פיקוד העורף הנחה כי לא יתקיימו היום לימודים באשקלון, נתיבות, שדרות והמועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב. באזורים אלה ניתן לצאת לעבודה בתנאי שניתן להגיע למרחב מוגן לפני זמן ההתגוננות. כמו כן, ניתן לקיים אירועים בתוך מבנה עד 300 איש, אך חל איסור על התכנסויות מחוץ למבנה. בשאר אזורי הארץ אין הנחיות מיוחדות.

תמונות מעזה של שיגור מטחי רקטות לישראל, 24 בפברואר 2020. רויטרס
שיגור מטחי רקטות מרצועת עזה לישראל, אמש/רויטרס
הנחיות פיקוד העורף 24-25 בפברואר 2020. דובר צה"ל
הנחיות פיקוד העורף 24-25 בפברואר 2020/דובר צה"ל

כ-50 שיגורים זוהו במהלך היממה האחרונה מרצועת עזה לשטח ישראל, יחד עם 30 שיגורים נוספים יום קודם. מערכת כיפת ברזל יירטה 90% מהשיגורים. לאורך היום שוגרו מטחים לעבר אשקלון, נתיבות, שדרות ויישובים במועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ובני שמעון. כתוצאה מהשיגורים, שני בני אדם נפצעו קל בעת שעשו את דרכם למרחב המוגן ונזקים נגרמו לבית בנתיבות ולגן ילדים בשדרות. בעקבות ההסלמה, מאות תושבים עזבו את עוטף עזה ביממה האחרונה ומאות נוספים פנו למרכזי החוסן לקבלת סיוע.

בתגובה לירי, צה"ל תקף יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברחבי רצועת עזה, בהם עמדות צבאיות, עמדת שיגור, מתחם צבאי בחאן יונס המשמש לאימונים ולאחסון אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקעית באל-בורייג'. בנוסף לכך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הורה על סגירת מעבר ארז, הפסקה כוללת של כניסת סוחרים לשטח ישראל וצמצום מרחב הדיג ברצועה לשישה מיילים ימיים.

מאחורי הקלעים של ההסלמה

מאחורי הקלעים, צה"ל אמנם תקף ביממה האחרונה עשרות יעדים של הג'יהאד האסלאמי, אך לא מצליח לכפות הפסקת אש בצל ההסדרה. בשבוע שעבר הגיעו ישראל וחמאס להסדר על תנאי העברת הכספים מקטאר, בסיוע מפקד פיקוד דרום אלוף הרצי הלוי וראש המוסד יוסי כהן שטסו לאמירות.

ביום ראשון, ברגע שהחל הג'יהאד האסלאמי בשיגורי הרקטות, חמאס התבונן מהצד. בארגון מרוצים בשלב זה מהתנאים שהושגו עם ישראל, בעוד צה"ל לא תוקף את תשתיותיו או את אנשיו. גם בג'יהאד האסלאמי לא באמת חשים מאוימים מאחר שצה"ל תוקף עמדות ריקות ומבנים ריקים בלבד, בהם אין פעילים למעט התקיפה הלילה בסוריה שגבתה את חייהם של שני פעילים.

מצרים, שרגילה לתווך בין ישראל לארגוני הטרור ברצועת עזה, לא אהבה את הריצה הישראלית לקטאר. וכעת, בישראל מבינים שגורמי המודיעין בקהיר לא ממהרים לתווך בין היתר כי הדרג המדיני המצרי עדיין כועס. לכן, כל עוד לא פוגעים באינטרסים של חמאס, אין ליחיא סינואר כל סיבה להתערב. מבחינתו, העובדה שהג'יהאד האסלאמי תוקף את ישראל והוא לא משלם את המחיר משתלמת לו.

תמונות מעזה של שיגור מטחי רקטות לישראל, 24 בפברואר 2020. רויטרס
שיגור רקטה מרצועת עזה לישראל, הערב/רויטרס

דובר צה"ל הודיע כי כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232 נחסמו, בהם כביש 4 מצומת זיקים ועד הכניסה לנתיב העשרה, כביש 34 מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לניר עם וכביש 232 מצומת מפלסים עד כפר עזה. בנוסף לכך, תיאסר הכניסה לגבעת "קובי" בשדרות, אנדרטת "החץ השחור", גבעת הפעמונים, גבעת נזמית, גבעת "הפרש הבודד" וחוף זיקים.

ילדים במקלטים לאחר סבב ההסלמה מעזה 24 בפברואר 2020. -, אתר רשמי
55 אלף תלמידים לא הלכו ללימודים. ילדים במקלט/אתר רשמי, -

כמו כן, תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות ואשקלון לבאר שבע הופסקה. תחנות שדרות, נתיבות ואופקים יישארו סגורות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), יתחילו ויסיימו את נסיעתן מכיוון צפון בתחנת אשקלון, ואילו נוסעים מבאר שבע וממנה יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת.

רכבות הלילה מתחנת תל אביב ההגנה דרך נתב"ג, לוד ורחובות, אל ישובי הדרום בקו הנגב המערבי לא יופעלו. הרכבת האחרונה מאשקלון צפונה תצא בשעה 23:19, והרכבת האחרונה לאשקלון תצא הלילה מתחנת תל אביב ההגנה בשעה 00:05.

(עדכון ראשון: 20:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully