וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרס בגן השעשועים: תיעוד פגיעת הרקטה במתקן משחקים בשדרות

24.2.2020 / 13:13

המטח הנוסף זרע הרס גם בחצר בית בעיר, הנראית היום כמו בימים הקשים של מבצע "צוק איתן": התושבים מפחדים לצאת מהבתים, והרחובות ומתחמי הקניות ריקים. "מי שאמון על ביטחוננו לא עושה כלום. אנחנו במלחמה", סיפרה בייאוש תושבת העיר

צילום: ניב אהרונסון רויטרס ורשתות חברתיות, עריכה: עמית שמחה

הרס בגן השעשועים: שתי רקטות פגעו הבוקר בחצר בית ובגן משחקים בשדרות, זאת לאחר שירי הרקטות התחדש היום (שני) מרצועת עזה לעבר העיר ויישובי המועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים באירוע. בצילומים נראה ההרס שזרעה הפגיעה בגן. בנוסף, רקטה אחרת נחתה בשטח פתוח סמוך לקיבוץ ניר עם, ורסיסיה גרמו לנזק למכונית שחנתה באזור.

גן הילדים שניזוק במהלך הירי הרקטי מעזה לישראל 24 בפברואר 2020. אנשי הדממה חדשות מתפרצות, אתר רשמי
גן המשחקים שניזוק בשדרות/אתר רשמי, אנשי הדממה חדשות מתפרצות
גן הילדים שניזוק במהלך הירי הרקטי מעזה לישראל 24 בפברואר 2020. אנשי הדממה חדשות מתפרצות, אתר רשמי
גן המשחקים שניזוק בשדרות/אתר רשמי, אנשי הדממה חדשות מתפרצות

בתוך כך, עשרות אלפי הורים וילדים בעוטף עזה לא יצאו הבוקר ללימודים ולעבודה, ונשארו בבית ברקע ההסלמה האחרונה בדרום הארץ. את הלילה האחרון הם העבירו בממ"דים, וחלקם לא רוצים לצאת מהמקלטים כלל.

"מדובר בגידול ילדים תחת טרור תמידי. ישנו בממ"ד ועכשיו הילדים בבית ואני מנסה למצוא להם תעסוקה", אומרת בייאוש מורן הילה מדמוני, תושבת שדרות, שהיא ובני משפחתה נותרו היום אף הם בביתם. "זאת המדינה היחידה בעולם שיורים עליה טילים, ומי שאמון על ביטחוננו לא עושה כלום בנידון. ניסינו הסדרות ושום דבר לא עוזר", היא אומרת, "כולם בפוליטיקה מדברים ואין פתרון - הם מדברים והילדים שלנו סובלים. חייבים לפרק את חמאס מהנשק שלו, אנחנו מותקפים כל הזמן, צריך להפסיק את ההכלה, אנחנו במלחמה".

גן הילדים שניזוק במהלך הירי הרקטי מעזה לישראל 24 בפברואר 2020. אנשי הדממה חדשות מתפרצות, אתר רשמי
גן המשחקים שניזוק בשדרות/אתר רשמי, אנשי הדממה חדשות מתפרצות

14 רקטות שוגרו במהלך היום מהרצועה לשטח העוטף, 12 מתוכן יורטו על ידי כיפת ברזל, כך על פי דובר צה"ל. אמש שוגרו יותר מ-30 רקטות לעבר העוטף, ולפחות 13 מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. לא היו נפגעים, ונזק קל נגרם לבית בשדרות שנפגע מרסיס. בתגובה לירי, מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה שורת יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי דרומית לדמשק שבסוריה וברחבי רצועת עזה.

שלומי אלייקם בעל עסק במתחם הקניות בשדרות 24 בפברואר 2020. -, אתר רשמי
"אף אחד לא רוצה לצאת, כולם בבית". שלומי אליקים, בעל עסק בשדרות/אתר רשמי, -

שדרות נראית היום כמו בימים הקשים של מבצע "צוק איתן": מעט אנשים ברחובות העיר, כשבעלי העסקים נשארים ללא תעסוקה. במתחם "מול 7" בשדרות היה הבוקר ריק מקונים. רק העובדים הגיעו למקום.

"מדובר בביזיון", מתאר שלומי אליקים, בעל עסק במתחם הקניות, יום ללא קונים. "המתחם ריק. ההורים מפחדים לצאת מהבתים. אף אחד לא רוצה לצאת, כולם בבית. אתמול בשעה כזאת במתחם היה מפוצץ, היום רוב האנשים הם עובדים. אפילו חלק מהעובדים לא הגיעו, אין עבודה. המצב בלתי נסבל", הוא אומר, "צריך להביא אותם למצב של הכרעה, אחרת זה לא יגמר אף פעם".

הלימודים בוטלו, כבישים נחסמו

לאחר לילה שקט ביישובי הדרום, החליטו הבוקר בצה"ל לחסום כבישים ואזורים בגבול רצועת עזה מחשש לירי צלפים ושיגור נ"ט. זאת, ברקע האפשרות לתגובה על מותם של שני פעילי הג'יהאד האסלאמי בתקיפות צה"ל בסוריה במהלך הלילה. בהתאם להנחיות פיקוד העורף, 55 אלף תלמידים בעוטף עזה, אשקלון ונתיבות יישארו היום בבתיהם ולא ילכו ללימודים.

בעקבות ההסלמה, פיקוד העורף פרסם הנחיות שלפיהן נאסר על קיום פעילות חינוכיות באשקלון, נתיבות, שדרות וכן במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב. באותם האזורים, ניתן לקיים אירועים של עד 300 איש בלבד בתוך מבנה, וחל איסור על קיום אירועים מחוץ למבנה. כמו כן, פיקוד העורף הודיע כי ניתן לצאת לעבודה בתנאי שניתן להגיע למרחב מוגן תקני לפי זמן התגוננות.

ילדים במקלטים לאחר סבב ההסלמה מעזה 24 בפברואר 2020. -, אתר רשמי
ילדים במקלטים בעוטף עזה, היום/אתר רשמי, -

מדובר צה"ל נמסר כי כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232 נחסמו, בהם כביש 4 מצומת זיקים ועד הכניסה לנתיב העשרה, כביש 34 מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לניר עם וכביש 232 מצומת מפלסים עד כפר עזה. בנוסף לכך, תיאסר הכניסה לגבעת "קובי" בשדרות, אנדרטת "החץ השחור", גבעת הפעמונים, גבעת נזמית, גבעת "הפרש הבודד" וחוף זיקים. כמו כן, תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות ואשקלון לבאר שבע הופסקה. תחנות שדרות, נתיבות ואופקים יישארו סגורות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), יתחילו ויסיימו את נסיעתן מכיוון צפון בתחנת אשקלון, ואילו נוסעים מבאר שבע וממנה יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת.

(עדכון ראשון: 12:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully