וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר תקיפות צה"ל: כבישים בדרום נחסמו, 55 אלף תלמידים יישארו בבתיהם

צה"ל חסם כבישים ומרחבים בעוטף עזה מחשש לירי מהרצועה בתגובה לתקיפות חיל האוויר בסוריה, במהלכן נהרגו שני פעילי הג'יהאד האסלאמי. ביישובים בדרום לא יתקיימו לימודים ותנועת הרכבות הופסקה. דיווח: ישראל סגרה את מעבר ארז. עדכונים שוטפים

צילום: אנדרי איסטחרוב, איתי אבני, טל עוז, אשקלונט, חיים קוזניץ, אבי אלון, אנשי הדממה. עריכה: ליר שפיגלר

המתיחות בדרום - עדכונים אחרונים

  • שני פעילי הג'יהאד האסלאמי נהרגו בתקיפת צה"ל בסוריה
  • מחשש לתגובה: צה"ל סגר כבישים באזור גבול רצועת עזה
  • תנועת הרכבות בקו אשקלון-שדרות ואשקלון-באר שבע נעצרה; חוף זיקים נסגר
  • הכוננות נמשכת: 55 אלף תלמידים ביישובי הדרום לא ילכו ללימודים

לאחר לילה שקט ביישובי הדרום, בתום הערכת מצב החליטו הבוקר (שני) בצה"ל לחסום כבישים ואזורים בגבול רצועת עזה מחשש לירי צלפים ושיגור נ"ט. זאת, ברקע האפשרות לתגובה על מותם של שני פעילי הג'יהאד האסלאמי בתקיפות צה"ל בסוריה במהלך הלילה. בהתאם להנחיות פיקוד העורף, 55 אלף תלמידים בעוטף עזה, אשקלון ונתיבות יישארו היום בבתיהם ולא ילכו ללימודים.

בעקבות ההסלמה, פיקוד העורף פרסם הנחיות שלפיהן נאסר על קיום פעילות חינוכיות באשקלון, נתיבות, שדרות וכן במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב. באותם האזורים, ניתן לקיים אירועים של עד 300 איש בלבד בתוך מבנה, וחל איסור על קיום אירועים מחוץ למבנה. כמו כן, פיקוד העורף הודיע כי ניתן לצאת לעבודה בתנאי שניתן להגיע למרחב מוגן תקני לפי זמן התגוננות.

מדובר צה"ל נמסר כי כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232 נחסמו, בהם כביש 4 מצומת זיקים ועד הכניסה לנתיב העשרה, כביש 34 מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לניר עם וכביש 232 מצומת מפלסים עד כפר עזה. בנוסף לכך, תיאסר הכניסה לגבעת "קובי" בשדרות, אנדרטת "החץ השחור", גבעת הפעמונים, גבעת נזמית, גבעת "הפרש הבודד" וחוף זיקים.

בד בבד, סוכנות הידיעות סווא דיווחה כי ישראל סגרה את מעבר ארז עד להודעה חדשה.

תקיפת חיל האוויר נגד יעדים של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה, 23 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
היערכות לתגובה. תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה, הלילה/רויטרס, רויטרס

כמו כן, תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות ואשקלון לבאר שבע הופסקה. תחנות שדרות, נתיבות ואופקים יישארו סגורות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), יתחילו ויסיימו את נסיעתן מכיוון צפון בתחנת אשקלון, ואילו נוסעים מבאר שבע וממנה יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת.

יותר מ-30 רקטות שוגרו אמש מרצועת עזה לעבר עוטף עזה ויישובי הדרום, לפחות 13 מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. לא היו נפגעים, ונזק קל נגרם לבית בשדרות שנפגע מרסיס. בתגובה לירי, מטוסי קרב של צה"ל תקפו שורת יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי דרומית לדמשק שבסוריה וברחבי רצועת עזה.

בין היעדים שהותקפו במדינה, גם אתר של הג'יהאד האסלאמי באזור עאדליה שבפאתי דמשק. לדברי דובר צה"ל, המקום היווה "עוגן משמעתי של הארגון". "באתר מבצע הג'יהאד האסלאמי מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה", מסר צה"ל. "בנוסף, מיוצרים מדי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של חומר המשמש כדלק לרקטות ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית".

הפעלת כיפת ברזל במהלך שיגור רקטה מעזה לשטח ישראל 23 בפברואר 2020. רויטרס
הפעלת מערכת כיפת ברזל בשמי עוטף עזה, אמש/רויטרס

במקביל, הותקפו ברפיח תשתיות תת-קרקעיות ואתרים לאחסון חומרי גלם המשמשים לייצור רקטות. בנוסף לכך, בחאן יונס הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של הג'יהאד האסלאמי, ובה מתחם לאימון ירי טילי נ"ט וציוד צבאי המשמש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, בבית להיא הותקף מתחם אימונים צבאי של הג'יהאד האסלאמי.

למרות זאת, על פי דיווח באל-אחבאר, שליח קטאר לרצועת עזה מוחמד אל-עמאדי קיים מגעים עם גורמים בפלגים והפציר ש"לא להחמיץ את ההזדמנות" להסדרה ולשיפור המציאות ההומניטרית והכלכלית, ובכלל זה המשך הסיוע שמעבירה קטאר. הגורמים התייחסו לסיכול הפיגוע בגבול רצועת עזה וכן לנשיאת גופתו של אחד המחבלים באמצעות דחפור על מנת לנטרל את מטען החבלה שנשא, וטענו כי "לא ניתן לעבור בשתיקה על מעשי ישראל, בייחוד לאחר שהטיפול בגופת המחבלים עורר זעם ברחובות ודרישה לתגובה".

דובר חמאס חאזם קאסם אמר הבוקר כי הפלסטינים "מימשו את זכותם להגן על עמם ולגרום לישראל לשלם מחיר על פשעיו אתמול". לדבריו, "זכותם מובטחת על ידי כל החוקים והנורמות הבינלאומיים וההומניטיריים".

הנחיות פיקוד העורף - 23/2/2020. פיקוד העורף, אתר רשמי
הנחיות פיקוד העורף - 23/2/2020/אתר רשמי, פיקוד העורף

מדובר צה"ל נמסר זמן קצר לאחר התקיפות כי "התקיפות בוצעו בתגובה לניסיון הפיגוע אתמול בבוקר על גדר המערכת ולשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. צה"ל יגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האסלאמי המסכנות את אזרחי ישראל ופוגעות בריבונותה. צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר שטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל".


(עדכון ראשון: 06:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully