וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי הרקטות מהרצועה: מעברי הגבול ומרחב הדיג נסגרו

בעקבות ההסלמה בדרום, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על נקיטת צעדים אזרחיים ברצועת עזה עד להודעה חדשה. במקביל, בצה"ל החליטו לתגבר כוחות בגבול הרצועה מחשש לפיגוע חדירה. נתניהו איים על ראשי ארגוני הטרור: "אם לא יושב השקט - אתם הבאים בתור"

צילום: דובר צה"ל עריכה: שאול אדם

בתגובה להמשך ירי הרקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון הודיע הערב (שני) על סגירת מעברי הגבול עד הודעה חדשה. מעברי כרם שלום וארז ייסגרו החל מהלילה, למעט מקרים הומינטריים בלבד. בנוסף לכך, מרחב הדיג ברצועה ייסגר אף הוא ונעצרה כניסת סוחרים פלסטינים לישראל. "מערכת הביטחון תגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האסלאמי המסכנות את אזרחי ישראל ופוגעות בריבונותה", נמסר.

בנוסף לכך, בצה"ל החליטו על תגבור כוחות בגבול רצועת עזה. שתי פלוגות חי"ר יישלחו לסיוע בבידוד המרחב מחשש לפיגוע חדירה למוצבים או ישובים סמוכי גדר. במקביל, הג'יהאד האסלאמי הודיע כי סיים את תגובתו הצבאית על תקיפות צה"ל הלילה בדמשק ובעזה.

תקיפות צה"ל בעזה בתגובה לירי הרקטי לישראל 24 בפברואר 2020. רויטרס
תקיפת צה"ל בעזה, היום/רויטרס

מאז תחילת ההסלמה, שהחלה עם התקרית אתמול בבוקר בחאן יונס, כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו מטרות של הג'יהאד האסלאמי בדמשק וברצועת עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי ישראל תמשיך לפגוע בארגון הטרור עד לרגיעה. "אתמול תקפנו בכמה זירות - תקפנו בסוריה, תקפנו בעזה, ואנחנו מוסיפים להכות עכשיו עם מטוסים, טנקים ומסוקים", אמר היום במהלך סיור בסוללת כיפת ברזל באזור אשדוד. "אנחנו נמשיך להכות עד שיושב השקט. יש לי מסר לראשי ארגוני הטרור: אם לא יושב השקט - אתם הבאים בתור".

לפי דיווחים בכלי תקשורת במצרים, משלחת של הפלגים הפלסטיניים תצא ביום רביעי לקהיר לדון בהסלמה ברצועת עזה. דובר הג'יהאד האסלאמי, מסעב אל-ברים, אמר כי קהיר ממשיכה במאמציה להפסקת התוקפנות וכי המגעים עם מצרים לא נפסקו עד לרגע זה. לדבריו, הצלחת המאמץ להביא לרגיעה תלויה בהפסקת התוקפנות הישראלית.

חצר הילדים בשדרות שניזוק במהלך הירי הרקטי מעזה לישראל 24 בפברואר 2020. אנשי הדממה חדשות מתפרצות, דוברות משטרת ישראל
חצר גן ילדים בשדרות שנפגע מרקטה, היום/דוברות משטרת ישראל, אנשי הדממה חדשות מתפרצות

כ-50 שיגורים זוהו במהלך היום מרצועת עזה לשטח ישראל, יחד עם 30 שיגורים נוספים אתמול. מערכת כיפת ברזל יירטה 90% מהשיגורים. אזעקות והתרעות נשמעו באשקלון, נתיבות, שדרות ויישובים במועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ובני שמעון.

בעקבות ההסלמה, פיקוד העורף פרסם אמש הנחיות שלפיהן נאסר על קיום פעילות חינוכיות באשקלון, נתיבות, שדרות וכן במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב. באותם האזורים, ניתן לקיים אירועים של עד 300 איש בלבד בתוך מבנה, וחל איסור על קיום אירועים מחוץ למבנה. כמו כן, פיקוד העורף הודיע כי ניתן לצאת לעבודה בתנאי שניתן להגיע למרחב מוגן תקני לפי זמן התגוננות.

(עדכון ראשון: 18:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully