וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה חלקית לשגרה: הפסקת האש נשמרה, עשרות אלפי תלמידים נשארו בבית

אחרי יממה מתוחה בדרום שכללה שיגור עשרות רקטות מעזה, לאורך שעות הלילה נשמר השקט, זאת בהמשך לדיווחים הפלסטיניים על הפסקת אש. באשקלון, נתיבות, שדרות ויישובי עוטף לא מתקיימים לימודים. תנועת הרכבות משדרות התחדשה, הכבישים בעוטף עזה נפתחו

צילום: דובר צה"ל עריכה: שאול אדם

שקט מתוח בדרום -כל העדכונים:

  • הפסקת האש ברצועת עזה נשמרה החל המשעה 23:00
  • תנועת הרכבות בשדרות-אשקלון חודשה והכבישים בעוטף עזה נפתחו
  • לא מתקיימים לימודים באשקלון, נתיבות, שדרות והמועצות האזוריות בעוטף עזה
  • גורמים במתפ"ש: מעבר כרם שלום ייפתח הבוקר ויספק סולר לעזה

לאחר הסלמה בת יותר מיממה שבמהלכה נורו כמאה רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, הפסקת אש נשמרה הלילה (שלישי) החל מהשעה 23:00, שבה בוצע מטח הירי האחרון. זאת, בהמשך להודעת הג'יהאד האסלאמי כי סיים את תגובתו על תקיפות צה"ל.

חרף השקט, פיקוד העורף הנחה כי לא יתקיימו היום לימודים באשקלון, נתיבות, שדרות והמועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב, ובכך עשרות אלפי תלמידים נשארו בבתיהם. באזורים אלה ניתן לצאת לעבודה בתנאי שניתן להגיע למרחב מוגן לפני זמן ההתגוננות. כמו כן, ניתן לקיים אירועים בתוך מבנה עד 300 איש, אך חל איסור על התכנסויות מחוץ למבנה. בשאר אזורי הארץ אין הנחיות מיוחדות.

במועצה האזורית אשכול הודיעו הבוקר לתושבים כי "ההנחיה להישאר בסמיכות למרחבים מוגנים - מבוטלת. אין עדיין אישור להתכנסויות בשטח פתוח". במועצה הוסיפו כי "עבודות חקלאיות מאושרות החל מ- 3 ק"מ מהגבול. עבודות בשטחים צמודי הגדר מחייבים אישור חטיבה".

תמונות מעזה של שיגור מטחי רקטות לישראל, 24 בפברואר 2020. מג'די פתחי, TPS
לא התבצע ירי משטחה. רצועת עזה/TPS, מג'די פתחי

לפי גורמים במתאם פעולות הממשלה בשטחים, למרות ההגבלות שהושטו אתמול על הרצועה וסגירת המעברים, מעבר כרם שלום ייפתח הבוקר ויספק כעשרים מיכליות סולר לרצועת עזה.

הבוקר, נפתחו מחדש צירי הגישה החקלאיים שנחסמו - כביש 4 מצומת זיקים ועד הכניסה לנתיב העשרה, כביש 34 מצומת יד מרדכי וכביש הגישה לניר עם, כביש 232 מצומת מפלסים עד כפר עזה. קודם לכך, דובר צה"ל הודיע כי תיאסר הכניסה לגבעת "קובי" בשדרות, אנדרטת "החץ השחור", גבעת הפעמונים, גבעת נזמית, גבעת "הפרש הבודד" וחוף זיקים.

החזרה ההדרגתית לשגרה נכנסה באה לידי ביטוי גם בחידוש תנועת הרכבות, שהופסקה בין אשקלון לשדרות ובין אשקלון לבאר שבע. גם במהלך הלילה, הרכבות מתחנת תל אביב ההגנה דרך נתב"ג, לוד ורחובות אל יישובי הדרום בקו הנגב המערבי לא הופעלו. עם זאת, החל מהשעה 8:00 בבוקר התחדשה תנועת הרכבות משדרות.

עוד בוואלה!

המתיחות בדרום: אחרי שיגורים לאשקלון ולעוטף עזה, דיווחים על הפסקת אש

לכתבה המלאה
הנחיות פיקוד העורף 24-25 בפברואר 2020. דובר צה"ל
הנחיות פיקוד העורף 24-25 בפברואר 2020/דובר צה"ל

הירי נפסק אמש לאחר שהתקבלו בישראל מסרים שלפיהם הג'יהאד האסלאמי מעוניין בהפסקת אש מיידית. זאת, ברקע הודעת ארגון הטרור כי סיים את תגובתו הצבאית על תקיפות ישראל לילה קודם לכן בסוריה וברצועת עזה, במהלכן נהרגו בדמשק שניים מפעיליו. גם גורמים שצוטטו באל-ג'זירה טענו כי הושג הסכם הפסקת אש, אולם בצה"ל לא אישרו את הדברים.

במקביל לדיווחים על הפסקת אש, בוצע בערב ירי רקטות לעבר שדרות והמועצות האזוריות שער הנגב, אשכול ושדות נגב. זוהתה נפילה אחת ביישוב באשכול ולמבנה נגרם נזק קל מרסיסים, ללא נפגעים.

בתגובה לירי, כלי טיס של צה"ל תקפו יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברחבי הרצועה, בהם מתחמים לאחסון אמצעי לחימה ימיים ומתחמים צבאיים המשמשים לאימונים. הפלסטינים דיווחו על שמונה פצועים שפונו לקבלת טיפול רפואי. כמו כן, בתום התייעצויות ביטחוניות הוחלט אתמול על סגירת כלל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה, למעט מקרים הומניטריים חיוניים, ועל סגירת מרחב הדיג ברצועה.

חסימת כבישים בדרום בעקבות סבב ההסלמה 24 בפברואר 2020. יניר יגנה
חסימת כבישים בדרום בעקבות סבב ההסלמה, אתמול/יניר יגנה

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול הערכת מצב, שנמשכה אל תוך הלילה, בקריה בתל אביב בהשתתפות שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן ובכירים נוספים.

מוקדם יותר, במהלך סיור שערך בסוללת כיפת ברזל באזור אשדוד, הזהיר נתניהו כי "אנחנו נמשיך להכות עד שיושב השקט. יש לי מסר לראשי ארגוני הטרור: אם לא יושב השקט - אתם הבאים בתור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהערכת מצב בקריה. 24 בפברואר 2020. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ובנט בהערכת מצב, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הרמטכ"ל כוכבי אמר כי "לא ברור אם הסיבוב הולך להסלמה או לדעיכה, וברור כי צה"ל מגן על ישראל". במהלך דברים שנשא בערב הוקרה למערך המילואים בחולון הוסיף כי "ברורה השבריריות שבה אנו נמצאים והמהירות שהגבולות מתפרצים והסכנות שמתרגשים בתוך מבצע".

(עדכון ראשון: 6:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully