וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיאה חיות: השופטת ש"הציעה" לברלנד מנטוס במהלך דיון תזומן לבירור

16.2.2020 / 21:32

השופטת שרון לארי-בבלי, שניהלה את הדיון בהארכת מעצרו של הרב שנחשד בהענקת סוכריות כטיפול לחולים שביקשו את עזרתו, תזומן לבירור בפני נשיא בית משפט השלום ומנהל בתי המשפט. הסיבה: "הציעה" לחשוד מנטוס לאחר ששמעה מסנגורו שפונה לביה"ח במהלך חקירה

בווידאו: הארכת מעצרו של אליעזר ברלנד/צילום: פול, עריכה: עמית שמחה

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, הורתה היום (ראשון) לזמן לבירור את השופטת שרון לארי-בבלי, שניהלה את הדיון בהארכת מעצרו של אליעזר ברלנד, החשוד בפרשת "עושק שחור" בבית משפט השלום בירושלים בשבוע שעבר, ו"הציעה" לו סוכריות מנטוס.

במהלך הדיון בהארכת מעצרו, תיאר פרקליטו של ברלנד, עו"ד עמית חדד, כי מרשו פונה לקבלת צינתור בבית החולים ולאחר מכן הוחזר מיד לחקירה. "אני חושב שבמשך תקופה ארוכה לוקחים אותנו למחוזות רחוקים. אני מנסה להביא אותנו למחוזות השפיות. יש חקירה צריך לחקור, אבל כשראיתי את הרב אתמול אחרי צנתור ואז לוקחים אותו חזרה לרמלה כדי להחזיר אותו לירושלים. היו כבר משאירים אותו בבית החולים". בתגובה, "הציעה" השופטת לחשוד ליטול סוכריות מנטוס, אותם על פי החשד נתן לחסידיו ולחולים נוספים שפנו אליו עם קשיים רפואיים.

הבירור ייערך בפני נשיא בית משפט השלום, השופט אביטל חן, ומנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל. מהרשות השופטת נמסר כי "הנושא נמצא בבירור בפני הגורמים הרלוונטיים במערכת".

השופטת אסתר חיות בדיון בשאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב ממשלה תחת כתב אישום, בית המשפט העליון 31 בדצמבר 2019. ברני ארדוב
הורתה על פתיחת בירור בעניינה של השופטת. חיות/ברני ארדוב

בתום הדיון בשבוע שעבר, האריך בית משפט השלום בירושלים בשמונה ימים את מעצרו של ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב בעיר החשוד באיומים, עושק, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף והלבנת הון. השופטת לארי-בבלי הסבירה את ההחלטה הן במסוכנות החשוד, וב"חשש שימלט מאימת הדין". מחוץ לבית המשפט הפגינו חסידיו של ברלנד.

במהלך הדיון, השופטת פנתה בדיון לעורך דינו של ברלנד בנוגע לטענה שנתן לחולים שביקשו ממנו סיוע - סוכריות כתרופה, ושאלה אם לא מדובר במרמה. חדד מצדו, השיב בשלילה. "כדי שמשהו ייחשב מרמה, צריך שמי שמרמה יידע שהוא מרמה", ענה.

"כשבאים לרב ברלנד, דמות תורנית רוחנית, ומבקשים ממנו תרופה, בוודאי שהתרופה שהוא נותן נמצאת עמוק בעולם הרוח ולא בעולם החומר", נימק עו"ד חדד את דבריו. "מישהו מעלה בדעתו שהוא פתח סטארט-אפ רפואי והצליח במה שלא הצליחו כל הרופאים בעולם? ברור שהוא נותן ברכה בלבוש גשמי, ולכן לא משנה אם זה מנטוס או טיק-טק, זו התרופה. היה בעבר אדם ידוע שנתן ערק לשתייה ובירך על זה. בתחום הזה כשמגיעים מעולם התוכן שלנו זה עולם מה שעושה הרב, אבל בעולם שלהם יש לדבר הזה הרבה הגיון".

עוד בוואלה!

"חשש שימלט מאימת הדין": מעצרו של הרב ברלנד הוארך בשמונה ימים

לכתבה המלאה
הארכת מעצר לאליעזר ברלנד, השלום, ירושלים 13 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
ברלנד בהארכת מעצרו בשבוע שעבר/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

ברלנד נעצר ביום ראשון שעבר בפשיטה משטרתית יחד עם שישה בני אדם נוספים מהקהילה, בהם אשתו. במשטרה אמרו כי בתקופה האחרונה הגיעו כ-200 עדויות של חולים סופניים ובני משפחותיהם שהתלוננו כי ברלנד, באמצעות מקורביו ואנשיו, הבטיח להם הבטחות שווא שיירפאו, המליץ להם להפסיק טיפולים כימותרפיים, חילק להם סוכריות במקום תרופה, זאת, בתמורה לסכומי כסף גדולים שאותם הגדיר "פדיון נפש".

בפשיטה נמצאו עשרות קופסאות של טיפות וכדורים שעל פי החשד חולקו כתרופות פלא. חלקן, כך התגלה, היו טיפות אנטיביוטיות או סוכריות. על פי החשד, הובטחו ברכות לרפואה, זיווג ועוד בעבור תעריף משתנה, לפי חומרת המצב. באחד המקרים, על פי החשד, כשחולה היה במצב של מוות קליני, בני משפחתו דרשו את כספם בחזרה. ברלנד ביקש כסף נוסף על מנת להציל אותו, וכלאחר שאותו אדם מת סופית ובני המשפחה ביקשו את כספם בחזרה, אמר להם לשלם עוד כדי שיקום ראשון בתחיית המתים.

השופטת שרון לארי-בבלי. הרשות השופטת, אתר רשמי
השופטת שרון לארי-בבלי/אתר רשמי, הרשות השופטת

ברלנד, המנהיג את אחת הקהילות הגדולות מחסידות ברסלב, הורשע בעבר בעבירות מין בשתי נשים מקהילתו. הוא נמלט מהארץ והוסגר לאחר חמש שנים ששהה במספר מדינות בעולם. בישראל הוא הורשע וריצה עונש מאסר שקוזז עם תקופת מעצרו בדרום אפריקה, היעד האחרון אליו נמלט. הוא שוחרר מוקדם מהצפוי ממאסרו לאור טענות על כך שמצבו הרפואי ירוד. מאז ששוחרר, הוא וחסידיו עושים מאמצים כדי לקבל הכרה ולגיטימציה מחודשת בחברה החרדית. מאמצים אלה נתקלים בהתנגדות חריפה שמובילים מתנגדיו מתוך ומחוץ לקהילה החרדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully