וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת פרשת ברלנד: סוכריות במקום תרופות ו-200 עדויות של חולים

מנהיג קהילת "שובו אחים" נעצר יחד עם עוד שישה בני אדם, בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס. לפי החשד, התעריף לחולים ובני משפחותיהם השתנה לפי חומרת המצב. "הרב, תהרוג אותם", צעק אחד מחסידיו בעת שהשוטרים הובילו אותו לניידת באמצע הלילה

צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

במשטרה אומרים הבוקר (ראשון) כי עדויות של יותר מ-200 בני אדם נאספו במהלך חקירת אליעזר ברלנד, לפיהן הם שילמו לו כסף תמורת הבטחות שווא לכאורה. המידע שנאסף, טוענים החוקרים, מצביע על שיטתיות לכאורה של לקיחת סכומי כסף גדולים מאנשים מעוטי יכולת.

בפשיטה נמצאו עשרות קופסאות של טיפות וכדורים שעל פי החשד חולקו כתרופות פלא. חלקן, כך התגלה, היו טיפות אנטיביוטיות או סוכריות. על פי החשד, הובטחו ברכות לרפואה, זיווג ועוד בעבור תעריף משתנה, לפי חומרת המצב. באחד המקרים, על פי החשד, כשחולה היה במצב של מוות קליני, בני משפחתו דרשו את כספם בחזרה. ברלנד ביקש כסף נוסף על מנת להציל אותו, וכלאחר שאותו אדם מת סופית ובני המשפחה ביקשו את כספם בחזרה, אמר להם לשלם עוד כדי שיקום ראשון בתחיית המתים.

ברלנד נעצר הלילה במהלך פשיטה על ישיבת "שובו בנים" בירושלים, יחד עם שישה בני אדם נוספים מהקהילה, בהם אשתו של ברלנד, בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס. בהמשך היום יובאו חלקם לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים. במשטרה אומרים כי צפויים מעצרים נוספים. עימותים פרצו במהלך הפשיטה בין השוטרים וחסידים שהיו במקום. "הרב, תהרוג אותם", צעק אחד מחסידיו בעת שהשוטרים הובילו אותו לניידת באמצע הלילה.

שישה חשודים מקהילת "שובו בנים" נעצרו בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס. 9 בפברואר 2020. דוברות משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל
כסף שנמצא במהלך הפשיטה, הבוקר/דוברות משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל

במשטרה טוענים כי במהלך החקירה, שארכה כמה חודשים, התגבשו נאספו ראיות ועדויות נגד השישה, בחשד "לניצול מאות אזרחים ובני משפחותיהם תוך ניצול ציני ואכזרי", כפי שציינו במשטרה. על פי החשד, הם דרשו עשרות אלפי שקלים בעבור ברכות ומרפא. "אנו קוראים לכל אדם שחש כי נפגע מדפוס פעולה דומה או מי מהחשודים לפנות בהקדם לתחנת המשטרה ולמסור עדותו", נמסר.

עוד בוואלה!

בפשיטה לילית: הרב אליעזר ברלנד נעצר; שוטרים נפצעו בעימותים

לכתבה המלאה

בנוסף, במשטרה מייחסים לחשודים גם עבירות כלכליות כגון הלבנת הון, השמטת הכנסות ועבירות מס בשווי מאות מיליוני שקלים. על פי החשד, הכספים הולבנו באמצעות שימוש בעשרות חשבונות בנק.

עו"ד שרון נהרי, שמייצג את הרב ברלנד, מסר: "החשד שמיוחס לרב ברלנד ואשתו פורסם כבר בתקשורת לאחרונה הן בוידאו והם בכתבות. הרב לא ברח ולא שיבש את החקירה למרות שהוא ואשתו היו מודעים לחקירה. המעצר הבוקר הזוי ואינו ראוי ויש לשחררם. הרב בן 82 נוטל תרופות ואשתו הרבנית בת 83. אין כל חשש שהם ישוחררו לביתו והחקירה תימשך".

הרב אליעזר ברלנד בקבר יוסף בשכם. יקי אדמקר
ברלנד/יקי אדמקר

ברלנד, המנהיג את אחת הקהילות הגדולות מחסידות ברסלב, הורשע בעבר בעבירות מין בשתי נשים מקהילתו. הוא נמלט מהארץ והוסגר לאחר חמש שנים ששהה במספר מדינות בעולם. בישראל הוא הורשע וריצה עונש מאסר שקוזז עם תקופת מעצרו בדרום אפריקה, היעד האחרון אליו נמלט. הוא שוחרר מוקדם מהצפוי ממאסרו לאור טענות על כך שמצבו הרפואי ירוד. מאז שוחרר, הוא וחסידיו עושים מאמצים כדי לקבל הכרה ולגיטימציה מחודשת בחברה החרדית. מאמצים אלה נתקלים בהתנגדות חריפה שמובילים מתנגדיו מתוך ומחוץ לקהילה החרדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully