וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפשיטה לילית: הרב אליעזר ברלנד נעצר; שוטרים נפצעו בעימותים

מנהיג קהילת "שובו אחים" נעצר בירושלים יחד עם חשודים נוספים, בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס. במהלך הפשיטה הושלכו אבנים וחפצים לעבר השוטרים, אשר שניים מהם נפצעו. מקורבי הרב: "מדובר בסיפור זוטר והוא יתברר בהמשך כהר שהוליד עכבר"

צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

המשטרה עצרה הלילה (ראשון) את הרב אליעזר ברלנד במהלך פשיטה על ישיבת "שובו בנים" בירושלים, וחמישה בני אדם נוספים מהקהילה נעצרו בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס. במהלך המעצר החלו תומכי הרב ליידות אבנים וחפצים לעבר השוטרים בניסיון למנוע את המעצרים, וכתוצאה מכך נפצעו שני שוטרים. בהמשך היום יובאו חלקם לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים.

שישה חשודים מקהילת "שובו בנים" נעצרו בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס. 9 בפברואר 2020. דוברות משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל
"עשרות אלפי שקלים תמורת ברכות ומרפא"/דוברות משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל

במשטרה טוענים כי במהלך החקירה, שארכה כמה חודשים, התגבשו נאספו ראיות ועדויות נגד השישה, בחשד "לניצול מאות אזרחים ובני משפחותיהם תוך ניצול ציני ואכזרי", כפי שציינו במשטרה. על פי החשד, הם דרשו עשרות אלפי שקלים בעבור ברכות ומרפא. "אנו קוראים לכל אדם שחש כי נפגע מדפוס פעולה דומה או מי מהחשודים לפנות בהקדם לתחנת המשטרה ולמסור עדותו", נמסר.

בנוסף, במשטרה מייחסים לחשודים גם עבירות כלכליות כגון הלבנת הון, השמטת הכנסות ועבירות מס בשווי מאות מיליוני שקלים. על פי החשד, הכספים הולבנו באמצעות שימוש בעשרות חשבונות בנק.

במשטרה אומרים כי עדויות של יותר מ-200 בני אדם נאספו במהלך חקירת 
אליעזר ברלנד, לפיהן הם שילמו לו כסף תמורת הבטחות שווא לכאורה

ירושלים

ברלנד ואשתו נעצרו במהלך פשיטה על ישיבת "שובו בנים", יחד עם 6 
בני אדם מהקהילה, בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
עימותים בין שוטרים וחסידים/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

מקורבים לרב ברלנד ולרעייתו אמרו הבוקר לוואלה! NEWS כי "מדובר בסיפור זוטר והוא יתברר בהמשך כהר שהוליד עכבר". לדבריהם, "הרב והרבנית בגיל 82, מטופלים על ידי רופאים צמודים באופן קבוע בעקבות בעיות רפואיות כבדות שסובלים מהם". הם סיפרו כי ביקשו מהמשטרה, שאם צריך את הרב לחקירה כזו או אחרת, "שיתאמו איתנו בצורה מסודרת". לדבריהם, "המשטרה בחרה לעשות מעצר מתוקשר, אלים ומיותר לאדם מבוגר מעל גיל 80 סיעודי במצב רפואי קשה. חבל". עוד הוסיפו כי "לאחר שאלפי אנשים נושעו במשך השנים מברכותיו הפלאיות של הרב, המשטרה עוצרת על כך רב בישראל. בושה וחרפה". לשאלה האם יקיימו מחאות נגד המעצר, השיבו בשלילה: "רק תפילה".

הרב אליעזר ברלנד, דיון בערעור בנוגע להמשך מעצרו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 1 באוגוסט 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
ברלנד/תצפית TPS, הלל מאיר

ברלנד, המנהיג את אחת הקהילות הגדולות מחסידות ברסלב, הורשע בעבר בעבירות מין בשתי נשים מקהילתו. הוא נמלט מהארץ והוסגר לאחר חמש שנים ששהה במספר מדינות בעולם. בישראל הוא הורשע וריצה עונש מאסר שקוזז עם תקופת מעצרו בדרום אפריקה, היעד האחרון אליו נמלט. הוא שוחרר מוקדם מהצפוי ממאסרו לאור טענות על כך שמצבו הרפואי ירוד. מאז שוחרר, הוא וחסידיו עושים מאמצים כדי לקבל הכרה ולגיטימציה מחודשת בחברה החרדית. מאמצים אלה נתקלים בהתנגדות חריפה שמובילים מתנגדיו מתוך ומחוץ לקהילה החרדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully