וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 קמ"ש בכביש 90: חסידיו של הרב ברלנד תועדו בנהיגה פרועה

המשטרה הגישה כתבי אישום נגד שלושה מחסידיו של הרב, שהורשע בעבירות מין, לאחר שביצעו עשרות עבירות מסכנות חיים. בין היתר, חצו קו הפרדה רצוף, נסעו נגד כיוון התנועה ונהגו במהירות מופרזת אחר רכבו של המנהיג הרוחני. "נהיגה מטורפת או יותר נכון טיסה", אמר השופט

צילום: משטרת ישראל

המשטרה הגישה היום (ראשון) כתב אישום חמור נגד שלושה נהגים שנסעו יחד בשיירה במשך מאות קילומטרים בכביש 90 ותועדו כשהם מבצעים מעל ל-26 עבירות מסכנות חיים על הכביש. הנהגים הינם חסידי הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" שריצה עונש מאסר בגין עבירות מין, שלא פעם תועדו רודפים אחרי רכבו של הרב. "צפייה בסרטונים אינה יכולה להשאיר את הצופה אדיש", אמר בהחלטתו השופט ארנון דראל בבית המשפט המחוזי בירושלים. "מדובר בנהיגה שלא ניתן להגדיר אותה אלא כמטורפת, ואולי נכון יותר לכנותה טיסה, תוך התעלמות מוחלטת מהרכבים האחרים הנמצאים על הכביש שרק בנס לא נגמר בדרך אחרת".

החסידים נסעו במהירות של 200 קמ"ש בשלושה רכבים, תוך שהם עוקפו רכבים, חוצו קו הפרדה רצוף וגרמו לרכבים בנתיב הנגדי לסטות לשול הדרך על מנת להימנע מתאונה חזיתית. בחקירת החסידים התגלה כי הנהגים בעלי עבירות נוספות שבוצעו לפני כשנה. בית משפט המחוזי בירושלים האריך את מעצרם של החשודים עד להחלטה אחרת.

עוד בוואלה! NEWS
מעקב צמוד: השרים אישרו הצמדת צמיד אלקטרוני לגברים מכים
תומך בפלסטינים ומצטט את דרוויש: סערת מינוי סגן ראש העיר בחיפה
"שמנו את הילדים על השולחן וחיכינו להצלה": ההרס במושב שהוצף

חסידי ברלנד חוצים פס הפרצה רצוף בכביש 90. צילום מסך, דוברות משטרת ישראל
חסידי הרב ברלנד חוצים קו הפרדה רצוף/דוברות משטרת ישראל, צילום מסך

גם באפריל האחרון, עשרות מחסידיו של ברלנד, תועדו רודפים אחר רכבו בערב חג שביעי של פסח כשהיה בדרכו לתפילה בכותל המערבי בירושלים. מתיעוד שהגיע אז לידי וואלה! NEWS נראו החסידים, בהם נערים וילדים רכובים על אופניים, מחזיקים ברכבו של ברלנד הנוסע במהירות בכביש 1 בבירה ומפריע לתנועת שאר כלי הרכב בכביש וכן מסכן חיי אדם.

הרב ברלנד הורשע במעשים מגונים בשתי נשים מתוך קהילתו, ועל פי הסדר הטיעון שהושג עמו, הוא נשפט ל-18 חודשי מאסר בפועל. מתוך העונש שנגזר עליו נוכו שבעת החודשים בהם ריצה עונשי מאסר בדרום אפריקה ובישראל - כך שלאחר ניכוי שליש, ישב הרב במאסר פחות משנה, עונש קל יחסית למעשים המיוחסים לו, ושוחרר לפני כשנה מהכלא. ברלנד שוחרר מוקדם מהצפוי ממאסרו לאור טענות על כך שמצבו הרפואי ירוד. אולם, בתקופה האחרונה חזר להנהיג כרגיל את קהילתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully