וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמנו את הילדים על השולחן וחיכינו להצלה": ההרס במושב שהוצף

9.12.2018 / 16:20

עם היחלשות הסערה, במושב אחיעזר החלו לאמוד את הנזקים הרבים שאילצו את חלקם לעזוב את בתיהם. "נצטרך לעבור לגור במקום אחר", אמרו התושבים שהזהירו כי התשתיות הלקויות בעירם עלולות להוביל לאסון

עריכה: ניר חן ויוסי אלטר

במושב אחיעזר החלו התושבים הבוקר (ראשון) לאמוד את נזקי הסערה שפקדה אותם בסוף השבוע האחרון. משפחות רבות נתקעו בבתיהן לאחר שרחובות שלמים הוצפו ביישוב הסמוך לנמל התעופה בן גוריון. "מדובר בנזק רב", סיפר תומר משה שביתו ספג פגיעות קשות. "אני יודע שהמשפחה שלי תצטרך לעבור בחודשים הקרובים להתגורר במקום אחר, כי לגור כאן אי אפשר".

"השיטפון הגדול התחיל בשעה 4:30 לפנות בוקר", שחזר משה. "כל אחד תפס משהו וניסה להציל אותו בזמן שאת כל הילדים שמנו על השולחנות, עד שהגיעו כוחות הכיבוי והוציאו את כולנו בסירות הצלה". מרום לוי, שמתגורר ברחוב הגפן שהוצף כולו, סיפר כי "תוך דקות בודדות מי הנחל שטפו את כל הבתים והרחוב שלנו. שלוש מכוניות של שכנים טבעו. אלה היו דקות רבות של חרדה. את הבגדים והציוד האישי שלנו לא הספקנו לאסוף".

עוד בוואלה! NEWS:
תומך בפלסטינים ומצטט את דרוויש: סערת מינוי סגן ראש העיר בחיפה
השופט בדימוס רוזן: שוטרים תופרים תיקים לאזרחים שמתלוננים נגדם
חוק גדעון סער: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הנוסח המרוכך

בתים מוצפים במושב אחיעזר אחרי גשמי סוף השבוע, 9 בדצמבר 2018. ניב אהרונסון
"נזק רב". אחיעזר, היום/ניב אהרונסון
בתים מוצפים במושב אחיעזר אחרי גשמי סוף השבוע, 9 בדצמבר 2018. ניב אהרונסון
"בעיית תשתית". אחיעזר, היום/ניב אהרונסון

תושבי המושב הביעו חשש כי הצפות סוף השבוע הן רק תחילתו של חורף שיגבה מחיר כבד. "הבעיה העיקרית שלנו היא בעיית תשתית", הסביר לוי. "התוואי של המושב הרבה יותר נמוך מהתוואי של נחל שפירים שעובר ממש קרוב לפה ומוצף כשנחל איילון עולה על גדותיו. זה מחדל מתמשך ולצערי אין פתרון לזה - בכל סופה שתחרוג מהנורמה אנחנו נהיה אלה שנחטוף".

משה ציין כי תופעה דומה התרחשה לפני כחמש שנים. "כל פעם קולטים עד כמה חמור הנזק שנגרם. צריך להחליף הכול - ריצוף, ארונות, מכשירי חשמל, הכול הלך". גם הוא מודאג כי זאת לא הפעם האחרונה. "זה אסון שהיה ידוע מראש, מי שהקים את השכונה הזאת היה יכול להבין שזה עלול להתרחש".

"כשקנינו את הבית לא ידענו שנעבור לגור במקום שמועד לפורענות, קנינו את הבית בשנת בצורת. אני חושש מאוד, תראו מה קרה לנו רגע לפני שבת, השולחן היה מוכן", הוסיף.

בתים מוצפים במושב אחיעזר אחרי גשמי סוף השבוע, 9 בדצמבר 2018. ניב אהרונסון
אחיעזר, היום/ניב אהרונסון

גם ביתה של שירלי כהן ומשפחתה באחיעזר נותר רטוב כולו. "אצל השכנים שלנו הנזק בלתי הפיך - רהיטים שלמים שנהרסו, מזון רב שילך לפח, חורבן ממש". כהן חוששת שעם התחזקות הגשמים יחזרו על עצמם המחזות הקשים. "יש כאן משפחות עם 9-8 ילדים שלא יהיה להם איפה להעביר את החורף. אנשים יצטרכו להתפצל לקרוביהם כדי לשרוד". כתוצאה מהנזקים פנו כעשר משפחות מהמושב לעורך דין דוד מנע. בימים אלו מתגבשת תביעת נזיקין נגד מועצת שדות דן, משרד הפנים ורשות הניקוז.

בתים מוצפים במושב אחיעזר אחרי גשמי סוף השבוע, 9 בדצמבר 2018. ניב אהרונסון
"משפחות שלא יהיה להן איפה להעביר את החורף". אחיעזר, היום/ניב אהרונסון

"אסון כבד הוא רק עניין של זמן", הזהיר מזכיר ועד המושב שבמועצה האזורית שדות דן, בני אחוול. לדבריו, "מישהו התרשל כאן בעבודה שלו. הבתים היו אמורים להיות בנויים יותר גבוה. היום מבינים שחסר כאן מטר בגובה הבתים. החיסרון במטר הזה הוא מה שקיבלנו כולנו בפרצוף בסוף השבוע. בהצפה הקודמת היו משפחות שלא ענו לי לטלפונים, כי הקווים פשוט קרסו. נאלצנו לפרוץ אליהם הביתה ולהוציא אותם מהמיטות. מי מבטיח לנו שזה לא יקרה שוב?".

פעולות חילוץ תושבים במושב אחיעזר בעקבות הצפות, מזג אוויר סוער, לוחמי אש, 7 דצמבר 2018. דוברות כב"ה
פעולות חילוץ התושבים בסוף השבוע/דוברות כב"ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully