וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומך בפלסטינים ומצטט את דרוויש: סערת מינוי סגן ראש העיר בחיפה

רה"מ קרא לראש העיר קליש לבטל את מינוי רג'א זעאתרה - אך היא סירבה לכך. התערבותו של נתניהו הגיעה לאחר הנחיית דרעי שלא למנותו בעקבות אמירותיו. במשרד הפנים בוחנים אם בסמכותם למנוע את תשלום שכרו, אם ימונה. "כשאהיה סגן סביר להניח שנתניהו ודרעי כבר יישבו בכלא"

עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב הבוקר (ראשון) בסוגיית מינוי סגן ראש העיר בחיפה, רג'א זעאתרה, ואמר כי ביקש מראש העיר עינת קליש-רותם לבטל את מינויו של "סגן ראש העיר שתומך בחיזבאללה וחמאס, ואני מקווה שהיא תיענה לבקשה".

היועץ המשפטי של משרד הפנים, עו"ד יהודה זמרת הודיע אמש לשר דרעי, כי זעאתרה מכחיש עובדתית חלק מהטענות נגדו ובעקבות כך, הורה השר דרעי למנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, לקיים בדיקה מקיפה בנוגע לטענות. בסיומה, יפנה משרד הפנים ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיחליט אם בסמכות השר למנוע תשלום שכר לזעאתרה אם ימונה לסגן ראש עיר.

"אני לא חבר לא בחמאס ולא בחיזבאללה, אלא במפלגה הקומוניסטית הישראלית ובתנועת חד"ש שדוגלות בשלום, בשוויון ובאחוות העמים", אמר בתגובה זעאתרה. "נתניהו וממשלתו המושחתת מנסים להסיט את דעת הקהל. הסכנה האמיתית לעם בישראל לא נמצאת בעיריית חיפה, אלא ברחוב בלפור 10 בירושלים. כשאני אהיה סגן סביר להניח שנתניהו ודרעי כבר ישבו בכלא".

עוד בוואלה! NEWS:
"היה אהוב על כולם": אריה יצא לבלות עם נכדתו בחנוכה ונהרג בתאונה
מנהיג הזרם החרדי-לאומי נגד הלהט"ב: "מוחקים את המושג משפחה"
נתניהו נגד חוק הפורנו של ח"כ זוהר: "מי יקבע איזה תוכן אסור?"

מזכיר חד"ש בחיפה רג'א זעאתרה. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
"נתניהו וממשלתו המושחתת מנסים להסיט את דעת הקהל". זעאתרה/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

נתניהו ציין בישיבת הממשלה כי ניסה לתפוס את ראש העיר קליש רותם, שנמצאת בחופשה בחו"ל וצפויה לשוב ארצה היום. כעבור כמה שעות הודיעה קליש כי היא מסרבת לבקשתו של נתניהו וכי היא "לא מתכוונת להפר הסכמים".

חברת סיעתה של ראש העיר, חברת המועצה נעמה ליזמי, אמרה כי "זה קמפיין צבוע של ממורמרים על תפקיד הסגן", לדבריה, "הם לא פצו פה כשחד"ש תמכו ביונה יהב, ומקורו של התסכול שלהם הוא ההפסד בחלוקת השלל. לא האינטרס החיפאי ולא החיים המשותפים בעיר עומדים לנגד עיניהם".

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) הגיב לנתניהו, ואמר כי "התערבותו העלובה היא חלק מקמפיין גזעני ואלים של הימין הקיצוני, שמזכיר הסתה חשוכה נגד מיעוטים באירופה במאה ה-20. לערבים בחיפה מגיע ייצוג מהותי בעירייה. הניחו לחיפה, שמקדמת חיים משותפים".

עוד באותו נושא

לאחר שפרסם פוסט נגד עובדת עירייה: פעיל חד"ש בחיפה עוכב לחקירה

לכתבה המלאה
עריכה: טל רזניק

זעאתרה, שסיעתו "החזית החיפאית" זכתה לשני מנדטים, הדגיש: "נבחרתי בבחירות דמוקרטיות למועצת העיר חיפה על פי חוק. אייצג את תושבי העיר ערבים ויהודים למען חיים בכבוד, שותפות אמת, צדק חברתי וחלוקתי ונקיון כפיים. נבחרתי בזכות ולא בחסד. אני חייב רק לבוחריי והם אשר יבחנו וישפטו את תפקודי ומעשיי. אני מתכוון לייצג אותם ולעבוד למענם, עם או בלי שכר".

"עם או בלי תעודת כשרות מאביר איכות השלטון אריה דרעי, מד"ר יאיר לפיד ומהספסלים האחוריים של 'הליכוד' ו-'ישראל ביתנו'", הוסיף.

לפיד פרסם אמש בדף הפייסבוק שלו פוסט בו אמר כי "החלטת מפלגת העבודה למנות לסגן ראש עיריית חיפה תומך מוצהר של החיזבאללה וה-BDS שהשווה את הציונות לדאע"ש היא טירוף מערכות מוחלט". הוא הוסיף "המחנ"צ צריך להורות לעינת קליש רותם לבטל מיד את ההסכם הזה שמחבר אותם לגרועים שבאויבי ישראל". ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) צייץ מחדש את ציוץ הטוויטר של דרעי בעניין, והוסיף: "אין מתנות חינם, אין נאמנות, אין סגנות".

מסע"ת, ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל גזי איזנקוט, קרייה, תל אביב 4 בדצמבר 2018. עמוס בן גרשום/ לע"מ, מערכת וואלה!
"מקווה שראש העיר תיענה לבקשה". נתניהו/מערכת וואלה!, עמוס בן גרשום/ לע"מ

זעאתרה טען כי "כל העניין הוא מאבק על הקואליציה וסיעת הליכוד שנותרה בחוץ, למרות שבעבר הם ישבו לא רק עם חד"ש אלא גם עם בל"ד". הוא ציין כי "במערכת הבחירות סגנו של יונה יהב, שי אבוחצירה, שנתמך על ידי 'יש עתיד' ביקש שנתמוך בו וביהב". לדבריו, "אז היינו לגיטימיים. הם ידעו מי זה רג'א, מה רג'א חושב ומה רג'א עושה, אבל עכשיו כדי להיאבק בקליש ולהכשיל אותה אז כולם יורים את החיצים אלי אבל בעצם המטרה האמיתית זו היא".

את המו"מ הקואליציוני איתו עשה בכלל סגנה של קליש, היום סגן ראש העיר רב הסמכויות נחשון צוק. זעאתרה אמר כי התבטאויות העבר שלו לא עמדו על הפרק. עם זאת, כל מי שמכיר אותו ואת הפוליטיקה החיפאית יודע שהוא לא הטיפוס שיכחיש אמירות שלו, ייתנצל על דברים שאמר או ישתתק לפתע פתאום רק בשביל תפקיד בעירייה. הוא ימשיך ויופיע בהפגנות בהן ייתנוססו דגלי פלסטין או סוריה, יביע תמיכה בפלסטינים בעזה ובמשטר אסד, הוא ישיר בגאווה את ההמנון הפלסטיני, הוא לא ישיר את התקווה והוא יימנע מלהשתתף בטקסים לאומיים כמו טקס יום הזיכרון.

עינת קליש, מועמדת לראשות עיריית חיפה. מערכת וואלה! NEWS
נמצאת בחו"ל. קליש רותם/מערכת וואלה! NEWS

כשהושבע לפני שבועיים כחבר מועצת העיר, הוא ציטט משיר שנוי במחלוקת של מחמוד דרוויש ומשך אליו אש נוספת. כשהוכרז ההסכם הקואליציוני עם סיעתו בישיבת מועצת העיר, נשמעו מהקהל קריאות בוז. לדבריו, ברחובות העיר הוא זוכה לתמיכה וחיבוקים, אבל המציאות היא שבשבועיים האחרונים הוא נמנע מלהסתובב בעיר בגפו, מחשש להתנכלויות. בפייסבוק הופיעו לא מעט איומים עליו. הוא לא מי שייתלונן עליהן במשטרה והוא מביע פליאה שהמשטרה לא פתחה בחקירה באופן עצמאי.

זעאתרה, בן ה-40, בוגר בי"ס "כרמל" בעיר התחתית החל את פעילותו הציבורית כיו"ר מועצת התלמידים בבית הספר ובשנת 1995, בהיותו בן 16, נבחר לסגן יו"ר מועצת הנוער העירונית והיה התלמיד הערבי הראשון שנבחר לתפקיד זה. הוא למד משפטים באוניברסיטת חיפה. הצטרף לתא חד"ש ונבחר לשורה של תפקידים בתנועת הסטודנטים, בהם יו"ר התאחדות הסטודנטים הערבים בישראל בשנים 2000-2001.

דמות מרכזית גם ברמה הארצית

במהלך הקריירה הפוליטית שלו עבד כמנחה קבוצות במחלקת החינוך באגודה לזכויות האזרח, כדובר ועדת המעקב של החברה הערבית בישראל וכעורך ביומון "אל-אתיחאד" (ביטאון המפלגה הקומוניסטית) שיוצא לאור בחיפה משנת 1944. בשנת 2015 ניהל את קמפיין הבחירות של הרשימה המשותפת ובשנת 2017 נבחר ליו"ר ועדת התקשורת של ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, שממונה בין היתר על הקשר עם החברה הישראלית.

בשנת 2012 נבחר למזכיר מחוז חיפה של המפלגה הקומוניסטית הישראלית. זעאתרה גם חבר הלשכה המדינית של חד"ש ונחשב לדמות מרכזית גם ברמה הארצית, בעיקר בוויכוחים נוקבים עם התנועה האסלאמית ובל"ד ובהתבטאויות שנויות במחלוקת בעניין המלחמה בסוריה ובכלל. הוא ידוע כדמות דומיננטית בהובלת הפגנות ומחאות בחיפה בנושאים שונים, כמו המחאה החברתית בקיץ 2011 כאשר הקים את מאהל ואדי ניסנאס, המחאה נגד תכנית פראוור, מחאה על מבצע "צוק איתן" ופעילות צה"ל בעזה, תהלוכות האחד במאי וההפגנה הגדולה בכיכר רבין בתל-אביב בקיץ האחרון נגד חוק הלאום. זעאתרה ארגן גם כנס גדול נגד חוק הלאום ב"בית הגפן" של עיריית חיפה - אירוע ששרת התרבות מירי רגב ניסתה למנוע את קיומו, לא הצלחה.

בקדנציה שעברה היה רג'א זעאתרה יד ימינו של סגן ראש העיר הקודם ד"ר סוהיל אסעד. בבחירות 2018 עמד בראש רשימת "החזית החיפאית" שזכתה בכ-1,200 קולות יותר מבבחירות הקודמות. רשימת בל"ד לא עברה את אחוז החסימה.

(עדכון ראשון 12:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully