וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שפרסם פוסט נגד עובדת עירייה: פעיל חד"ש בחיפה עוכב לחקירה

26.5.2018 / 16:05

רג'א זעאתרה, מזכיר המפלגה בעיר, פרסם את תמונתה של עובדת וטען כי היא משדלת בעלי עסקים להתנגד לקיומן של הפגנות למען תושבי עזה. הוא נעצר בחשד להפרת סדר במקום ציבורי ושוחרר כעבור כארבע שעות. פרקליטו: "זו רדיפה פוליטית ותו לא"

עריכה: יאיר דניאל

משטרת חיפה עצרה היום (שבת) את רג'א זעאתרה, מזכיר מפלגת חד"ש בעיר, המשמש דובר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל. הוא נחקר בתחנה בחשד להפרת סדר במקום ציבורי ואיומים על עובדת עיריית חיפה, אך שוחרר כעבור כארבע שעות בערבות של 3,000 שקל.

"המשטרה מיישמת מדיניות של סתימת פיות", אמר זעאתרה לוואלה! NEWS לאחר שיחרורו. "התשובה שלנו היא להגביר את המאמצים לקראת ההפגנה הבאה שלנו ביום שישי הבא. מאות יגיעו".

זו הפעם השנייה השבוע שזעאתרה נעצר על רקע המתיחות בין המשטרה למנהיגות הערבית בעיר מאז ההפגנה הסוערת בסוף השבוע שעבר. מנהל מרכז מוסאוה לזכויות אדם שנפצע במהלך מעצרו בהפגנה, ג'עפאר פרח, מסר כי "מערכת הדיכוי הפוליטי עובדת שעות נוספות במחוז חיפה של המשטרה".

עובדת עיריית חיפה הגישה השבוע תלונה במשטרה נגד זעתרה, לאחר שבדף הפייסבוק שלו הופיעה תמונתה ומתחתיה הטענה כי היא משתפת פעולה עם משטרת חיפה ומשדלת בעלי עסקים במושבה הגרמנית להתנגד לקיומן של הפגנות. זעתרה הסיר את הפוסט לאחר שנעצר לחקירה בפעם הראשונה.

עוד בוואלה! NEWS:
למרות בקשת המשטרה: בית המשפט הורה לשחרר את המפגינים העצורים
הפוסטים הגזעניים של השוטר החשוד בתקיפה בחיפה: "ערביי עכו - מחבלים"
"המשטרה לא תשתיק אותנו": 21 עצורים בחיפה בהפגנת תמיכה בעזה

מזכיר חד"ש בחיפה רג'א זעאתרה. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
זעאתרה בהפגנה בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

ממשטרת חיפה נמסר: "בהתאם לחוק, אנו לא מוסרים פרטים מחקירות מתנהלות ובפרט אם מדובר באדם פרטי ולא בנבחר ציבור". עו"ד שאדי שווירי המייצג את זעתרה, אמר לוואלה! NEWS כי "זו רדיפה פוליטית ותו לא. עצם ביצוע מעצר כזה בשבת מדבר בעד עצמו כי מנסים לנטרל אותו מפעילות פוליטית לגיטימית". יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הגיע גם הוא לתחנת חיפה.

בית משפט השלום בחיפה הורה השבוע שלא להאריך את מעצרם של 19 העצורים בהפגנה שהתקיימה בעיר ביום שישי האחרון, נגד התנהלות צה"ל ברצועת עזה. העצורים טענו לאלימות משטרתית כלפיהם, והמחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש) הודיעה כי תבדוק את הטענות לאלימות שהובילה, לפי הטענות, לאשפוזו של אחד העצורים, ג'עפר פרח, מנכ"ל עמותת מוסאווא לזכויות אדם.

(עדכון ראשון: 15:40)

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הארכת מעצרו מנהל עמותת מרכז מוסאווה לזכויות האזרחים הערבים בישראל ג'עפר פרח בהפגנות בחיפה ה-20 במאי 2015. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
פרח בדיון בהארכת מעצרו, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully