וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה לא תשתיק אותנו": 21 עצורים בחיפה בהפגנת תמיכה בעזה

המפגינים מחו נגד הרג הפלסטינים בהפגנות בגבול רצועת עזה. לדברי המשטרה, חלקם הפרו את הסדר הציבורי וניסו לחסום צירים. יו"ר הרשימה המשותפת שליווה את העצורים טען כי "כוחות המשטרה דיכאו בברוטאליות ללא הסבר"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

21 בני אדם נעצרו אמש (שישי) בהפגנה בחיפה נגד הרג הפלסטינים בהפגנות בגבול רצועת עזה. מהמשטרה נמסר כי החשודים הפרו את הסדר הציבורי וניסו לחסום צירים וכי הם הועברו להמשך טיפול חקירות בתחנת חיפה. ההפגנה, שאירעה ברחוב נתנזון בעיר, נערכה על רקע החלטת מועצת האו"ם לזכויות אדם להקים ועדת חקירה להפגנות, שבהן נהרגו השבוע יותר מ-60 בני אדם.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה טען כי "כוחות המשטרה דיכאו את ההפגנה בברוטאליות ללא שום הסבר". עודה, שהגיע לתחנת המשטרה יחד עם העצורים, אמר כי "ממשלת נתניהו רוצה להשתיק כל קול מחאה והתנגדות שיוצאת מפה וכל קול שמביך אותה ואת פעולותיה", והוסיף: "אני מלא הערכה למפגינים הערב ולהקרבה העצומה של העצורים. שום אלימות משטרתית לא תצליח להשתיק אותנו".

עוד בוואלה! NEWS:
מועצת זכויות האדם של האו"ם אישרה הקמת ועדת חקירה להפגנות בעזה
ארדואן: פעולות ישראל בעזה - כמו פשעי הנאצים באירופה
צה"ל נערך להפגנות בצל הרמדאן; הניה: "נמשיך עד להסרת המצור"

הפגנה בחיפה נגד הרג הפלסטינים בעזה ב-18 במאי 2018. דוברות המשטרה, אתר רשמי
מתוך ההפגנה, אמש (צילום: דוברות המשטרה)/אתר רשמי, דוברות המשטרה

דובר צה"ל מסר אתמול בערב כי לאורך הגדר התקהלו אלף מפגינים פלסטינים בחמישה מוקדים. בין היתר דווח על יידוי אבנים והבערת צמיגים ונמסר כי חיילי צה"ל משיבים באמצעי לפיזור הפגנות מול המתפרעים על הגדר.

גורמים בפיקוד דרום העריכו כי היקף האלימות והמפגינים בהפרות הסדר בגבול רצועת עזה יפחת בשל חג הרמדאן. אוגדת עזה, בפיקודו של תת-אלוף יהודה פוקס, נערכת לרגיעה משמעותית בהשוואה לחודשיים האחרונים.

השבוע תלו סטודנטים באקדמיה לאמנות בצלאל מיצגי מחאה על האירועים האחרונים בעזה. סטודנטים ערבים באקדמיה תלו עשרות שלטים שחורים ועליהם שמות ההרוגים הפלסטינים בעימותים שהיו ביום שני בגבול רצועת עזה. במקביל תלו שלטים עם התמונה של רצועת עזה ועליה הכיתוב I'M NOT YOUR TOY בהשראת שירה של נטע ברזילי.

עוד באותו נושא

מיצג מעורר מחלוקת בבצלאל: שמות ההרוגים הפלסטינים על רקע שחור

לכתבה המלאה
הפגנה בחיפה נגד הרג הפלסטינים בעזה ב-18 במאי 2018. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הפגנה בחיפה נגד הרג הפלסטינים בעזה ב-18 במאי 2018/אתר רשמי, דוברות המשטרה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully