וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוסטים הגזעניים של השוטר החשוד בתקיפה בחיפה: "ערביי עכו - מחבלים"

23.5.2018 / 14:25

ש', שנחקר באזהרה במח"ש לאחר התקרית שבה נשברה רגלו של ג'עפר פרח בהפגנה בחיפה, פרסם פוסטים בפייסבוק נגד ערביי עכו. באחד מהם מ-2015 אף שיתף כרזה הקוראת להימנע מקנייה בחנויות בשוק בעכו: "מנצלים את הכסף שלכם". המשטרה: לא ננקטו צעדים משמעתיים נגד השוטר

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: ניר חן

השוטר שנחקר אתמול במח"ש בחשד לתקיפתו ביום שישי של ג'עפר פרח, מנהל מרכז "מוסאווא" לזכויות האזרחים הערבים בישראל, קרא בעבר להחרמת בתי עסק של תושבים ערבים בעכו שאותם כינה "מחבלים שמנצלים את הכסף שלכם לאלימות, פשיעה וטרור". השוטר, תושב נשר כבן 30 המשרת ביס"מ מחוז חוף, נחקר תחת אזהרה במחלקה לחקירות שוטרים בעקבות ההפגנה ביום שישי שבמהלכה נעצר פרח - שהתלונן כי רגלו נשברה בעת המעצר. בתום החקירה שוחרר בתנאים מגבילים.

בשנת 2015 שיתף אותו שוטר, ש', בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו פוסט ובו קריאה להחרמת עסקים של תושבים ערבים בעכו, שסגרו את חנויותיהם בשוק כחלק משביתה כללית ברקע אירועי גל הטרור של חודש אוקטובר באותה שנה. בנוסף לפוסט שהפציר בגולשים "צלם עסק של ערבי ישראל סגור - אנחנו נדאג שיישאר סגור" פנה השוטר ל"כל יפי הנפש שמפרנסים את השוק של עכו" וכתב כי בעלי החנויות "צוחקים עליכם מאחורי הגב".

שוטר שנחקר תחת אזהרה בחשד לתקיפת ג'עפר פרח בהפגנה בחיפה. מערכת וואלה!
חבריו כינו אותו שוטר מצטיין. ש'/מערכת וואלה!

לאחר שירותו בצנחנים התגייס ש' למשטרת ישראל, בתום תקופה שבה עבד כמאבטח ברכבת ישראל. הוא מוכר למח"ש מתלונות קודמות שהוגשו נגדו בגין אלימות, אך לדברי חבריו לשירות במשטרה מדובר במנת חלקו של כמעט כל שוטר יס"מ והוא אינו אלים, אלא מצטיין בתפקידו.

אחד מהם אף הביע חשש כי ש' יהיה "השעיר לעזאזל שיפילו עליו את התיק של האיחוד האירופי (שקרא לחקירת פציעתו של פרח בהפגנה, י.א.)". אביו של ש' היה קצין משטרה ותיק, שפרש בתום שירות כמפקד אחת מנקודות המשטרה במחוז, אחרי יותר מ-30 שנה. חבריו מאמינים בחפותו וסבורים כי גורל התיק כולו תלוי בשאלה אם המפקדים "יתנו לו גב, או יזרקו אותו לכלבים".

עוד באותו נושא

כשהשוטר אמר: "יש מחבל בניידת" | פרטים חדשים מההפגנה בחיפה

לכתבה המלאה
פוסט נגד ערבים שפרסם ב-2015 שוטר שנחקר תחת אזהרה בחשד לתקיפת ג'עפר פרח בהפגנה בחיפה. מערכת וואלה!
מתוך הפייסבוק של ש'/מערכת וואלה!

בחקירתו במח"ש הכחיש ש' מכל וכל את המיוחס לו ואמר כי קיבל את פרח להשגחתו לאחר המעצר כשרגלו אינה חבולה וכי גם כשהעבירו לחוקרים בתחנה לא הייתה כל חבלה בגופו. אולם, בשל העדר מצלמות אבטחה באזור בתחנה שבו לכאורה הופעלה אלימות כלפי פרח שגרמה לפציעתו, מדובר במקרה של מילה כנגד מילה.

שוטר נוסף שנחקר שלא תחת אזהרה במח"ש בעקבות טענותיו של פרח כי רגלו נשברה לאחר המעצר הכחיש אף הוא את המיוחס לו. פרח, כמו כל 19 העצורים הבגירים בהפגנה, שוחרר ממעצר במוצאי החג. שני קטינים שוחררו עוד קודם לכן בתחנת חיפה. במח"ש מתייחסים ברצינות רבה לטענות המפגינים על תקיפתם. לחקירה גויס כל צוות צפון של מח"ש, על כתריסר חוקריו, וחקירת ההפגנה נמשכת.

הארכת מעצרו מנהל עמותת מרכז מוסאווה לזכויות האזרחים הערבים בישראל ג'עפר פרח בהפגנות בחיפה ה-20 במאי 2015. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
פרח בדיון בבית המשפט, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

ממשטרת מחוז חוף נמסר: "בהמשך לפרסומים הקשורים לשוטר הנחקר השבוע במח"ש, נבהיר כי אינו מושעה ולא ננקטו צעדים משמעתיים כנגדו. מדובר בהרחקה של מספר ימים מהיחידה בלבד, כחלק מהתנהלות תקינה של חקירה. עוד נציין, כי ככל שיש טענות קונקרטיות וראיות התומכות בטענות הרי שראוי שיועברו למח"ש ולא ישמשו כקרדום תקשורתי ללא תימוכין במציאות. אנו מצפים מכל הנוגעים בדבר לנהוג באחריות, להמתין לסיום הבדיקה המקצועית ולהימנע מפרסומים מטעים".

(עדכון ראשון: 10:00)

פוסט נגד ערבים שפרסם ב-2015 שוטר שנחקר תחת אזהרה בחשד לתקיפת ג'עפר פרח בהפגנה בחיפה. מערכת וואלה!
פוסט נגד ערבים שפרסם ב-2015 שוטר שנחקר תחת אזהרה בחשד לתקיפת ג'עפר פרח בהפגנה בחיפה/מערכת וואלה!
פוסט נגד ערבים שפרסם ב-2015 שוטר שנחקר תחת אזהרה בחשד לתקיפת ג'עפר פרח בהפגנה בחיפה. מערכת וואלה!
פוסט ששיתף ש' ובו בירך על תקיפת צעיר ערבי בידי שוטרת מג"ב/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully