וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגד חוק הפורנו של ח"כ זוהר: "מי יקבע איזה תוכן אסור?"

בפתח ישיבת שרי הליכוד אמר ראש הממשלה כי הוא "מוטרד מחוקים שמבקשים לצנזר רשתות חברתיות ואינטרנט". נתניהו הזכיר כי עצר את "חוק הפייסבוק" שיזם השר ארדן ומתכוון לעשות אותו הדבר לגבי "חוק הפורנו" שיזם ח"כ זוהר ולהיפגש עמו. זוהר: "הנוסח האחרון שהבאנו, מצוין"

ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הבוקר (ראשון) נגד "חוק הפורנו" של ח"כ מיקי זוהר בישיבת שרי הליכוד. "אני מוטרד מחוקים שמבקשים לצנזר רשתות חברתיות ואינטרנט", אמר נתניהו. "עצרתי בזמנו את 'חוק הפייסבוק' למרות שכוונת החקירה הראשונית של גלעד ארדן הייתה טובה. אותו דבר נכון גם על מה שמכונה 'חוק הפורנו'".

"אנחנו לא רוצים שילדים ייחשפו לתכנים פוגעניים, אבל החשש שלי הוא שלאינטרנט, מרחב שבו אין רגולציה ממשלתית, תיכנס רגולציה", הסביר ראש הממשלה. "מי יקבע איזה תוכן מותר ואיזה תוכן אסור? מי יקבע את הפרשנויות?". נתניהו הודיע כי ייפגש עם ח"כ זוהר במטרה ללמוד את החוק. "צריכים להיזהר מאוד מכניסה של רגולטור למרחב הזה", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
"היה אהוב על כולם": אריה יצא לבלות עם נכדתו בחנוכה ונהרג בתאונה
סגנו של נסראללה: אין נקודה בישראל שלא חשופה לטילי חיזבאללה
המרוץ נגד הזמן של צה"ל: סיוע באיתור מנהרות מחברות אזרחיות

מסע"ת, ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל גזי איזנקוט, קרייה, תל אביב 4 בדצמבר 2018. עמוס בן גרשום/ לע"מ, מערכת וואלה!
ייפגש עם זוהר כדי ללמוד את החוק. נתניהו/מערכת וואלה!, עמוס בן גרשום/ לע"מ

בתגובה לדברי ראש הממשלה אמר ח"כ זוהר כי "הנוסח האחרון שהבאנו הוא נוסח מצוין". בשיחה עם וואלה! NEWS הוסיף: "כשראש הממשלה יראה אותו, הוא יבין שזה נוסח מעולה שמגן על ילדים ומאפשר למבוגרים לעשות מה שהם רוצים. הדבר הגדול הוא שנמנע מהילדים שלנו להתקל בתכנים כל כך גרועים שהורסים את נשמתם ומעודדים החפצת נשים והטרדות מיניות. בעזרת השם - החוק יעבור גם יעבור".

ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי),מיוזמי החוק, הוסיפה כי "ראש הממשלה לא מכיר את הנתונים ואת הגרסה העדכנית של החוק. כמי שנשוי לפסיכולוגית חינוכית הוא יתמוך בחוק". לדבריה, "ראש הממשלה כנראה לא מודע להיקף החשיפה לתכנים פורנוגרפיים באינטרנט בקרב ילדים ובני נוער ולא מכיר את הגרסה הנוכחית של החוק להגנה על ילדים ונוער מפני תכנים אלו. במשך שנים הפורנו נכנס בדלת הראשית לכל בית ומחקרים מראים שהגיל בו ילדים נחשפים לכך לראשונה הוא גיל שמונה". ח"כ מועלם רפאלי ציינה כי היא ועמיתה ליוזמה, ח"כ זוהר, ייפגשו עם ראש הממשלה ויציגו בפניו את המחקרים שנערכו בכנסת והארגונים אחרים בנושא.

עוד באותו נושא

"עלוב נפש" ו"פופוליסטית": דיון על פורנו בכנסת ירד לפסים אישיים

לכתבה המלאה
ח"כ מיקי זוהר בדיון במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על חוק ההמלצות, 25 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
אחד מיוזמי החוק. זוהר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

יוזמי החוק ח"כ זוהר ומועלם רפאלי ריככו את נוסח החוק בסוף השבוע, ולפיו חסימת האתרים לא תהיה ברירת מחדל ותדרוש את אישור הגולשים. הנוסח קובע כי ספקי האינטרנט יידרשו לשאול את הגולשים אם ברצונם לחסום את התכנים באופן גורף או חלקי או להימנע מחסימה. אם המנוי לא ישיב לפניית הספק, הוא יישאל פעמיים נוספות, ולאחר מכן יחסום הספק את האתרים עד שהמנוי יבקש לחדול מכך.

עוד קובע הנוסח כי גולשים שאינם מעוניינים בחסימה יישאלו מדי שלושה חודשים אם ברצונם לחסום את האתרים, והספקים יקבלו מהמדינה 50 אגורות לשנה בעבור כל מנוי המשתמש בחסימה. הספקים יידרשו למחוק את המידע שקיבלו על הרגלי הגולשים. נוסח החוק המקורי היה מחמיר יותר כלפי משתמשי האינטרנט, והוא רוכך לאחר ביקורת חריפה שהשמיעו חברי כנסת וגורמי מקצוע רבים.

"צרכן פורנו"- חה"כ ורבין וזוהר התעמתו בדיון על הקמת ועדה חדשה לטובת הצעת 'חוק הפורנו' של ח"כ זוהר, 28 בנובמבר 2018. מערכת וואלה!
עימות בדיון על החוק. ורבין וזוהר/מערכת וואלה!

לפני כשבועיים ביקש זוהר בדיון לאשר הקמת ועדה משותפת לוועדת הכנסת וועדת המדע והטכנולוגיה כדי לקדם את הצעת החוק שלו. זאת לאחר שטען כי ח"כ איתן כבל (המחנ"צ) העומד בראש ועדת הכלכלה "מעכב" כלשונו את קידומה היות ו"מופעלים עליו לחצים כבדים". חברי הכנסת מהאופוזיציה לא אהבו במיוחד את השימוש של זוהר בסמכותו, והחלו במתקפה נגדו, זוהר לא נותר חייב ותקף אותם חזרה.

"יש ארגוני שמאל שנלחמים נגד החוק הזה", טען זוהר. "הכול בשם הליברליות, לא אכפת להם מילדים". הוא פנה לח"כים נחמיאס-ורבין ויואל חסון ואמר: "תצביעו נגד ילדי ישראל ותחשפו אותם לפורנו. תצביעו בעד הפורנו לילדים שלכם". נחמיאס ורבין תקפה אותו חזרה והתייחסה לדברים שאמר בתחילת הדיון: "תתבייש לך, אתה זה שצרכת פורנו. בן אדם יושב, מודה שצרך פורנו אבל אז בא אלינו בטענות. תביא שם אחד של מישהו מהשמאל. איך זה קשור לשמאל?".

הוויכוח בין השניים ירד עד מהרה לפסים אישיים. ורבין האשימה את זוהר כי הוא משקר. "אתה שקרן ועושה מניפולציות" וזוהר השיב: "אני לפחות לא פופליסט כמוך, את הפופליסטית הכי גדולה פה בכנסת ואת מוכנה שהילדים שלך יצרכו פורנו בשם הפופוליזם". נחמיאס ורבין אמרה לו בתגובה כי הוא "עלוב נפש" וזוהר איים בתגובה להגיש לוועדת האתיקה תלונה נגדה.

(עדכון ראשון: 10:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully