וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ נגד הזמן של צה"ל: סיוע באיתור מנהרות מחברות אזרחיות

9.12.2018 / 7:05

הכוחות בגבול הצפון פועלים מסביב לשעון במטרה למצוא עוד מנהרות שחפר חיזבאללה, אך מזג האוויר פועל לרעתם. בניסיון לזרז את התהליך צה"ל נעזר בחברות אזרחיות ובמקביל מתגבר את הכוחות לאורך הגבול. במקביל, מחשש לדלף מידע, בצה"ל מצמצמים את מעגל יודעי הסוד

דובר צה"ל

צה"ל נערך יותר משנה למבצע "מגן צפוני" תחת מעטה חשאיות ומידור גבוה. פעולות רבות בוצעו תוך כדי הסתרה לא רק מגורמים אזרחיים, אלא גם בתוך הצבא מחשש שמידע יזלוג לידי חיזבאללה. הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט רצה שהמבצע יעבור מהשלב הסמוי לגלוי כבר בקיץ אך בפיקוד הצפון ביקשו הארכת זמן של מספר חודשים כדי להשלים סדרת ניסויים ופעולות הנדסיות בכדי לדייק את כיוון הכוחות באיתור המנהרות באדמה רווית סלעים.

הרמטכ"ל אישר את הבקשה למרות שהמועד שנבחר נכנס לתקופה עם תנאי מזג אוויר קשים מאוד בגבול לבנון. בימים האחרונים הטמפרטורות צנחו לשבע מעלות, הערפל מקשה על הראות וגשם כבד יורד לפרקים. בפיקוד נערכו לחורף לא רק במזון וביגוד חם, אלא גם בעיבוי הכוחות שיסייעו בהגנה ואבטחת העבודות תחת תנאי מזג האוויר שילכו ויחריפו בחודשים הקרובים.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
צה"ל ירה לעבר חשודים בגבול; דיווח: ישראל הזהירה מתקיפה בלבנון
פוטין לנתניהו: יש לשפר את היחסים הצבאיים בין רוסיה לישראל
"השמידו את המנהרה בלבנון": פרטים חדשים על הפגישה עם יוניפי"ל

פעילות צה"ל בגבול לבנון. דובר צה"ל
במרוץ נגד הזמן. כוחות צה"ל פועלים לנטרול מנהרה שנייה בגבול לבנון, אתמול/דובר צה"ל

כדי להאיץ את התהליך ההנדסי לאיתור המנהרות וחשיפת תוואי המנהרה, הוחלט בצה"ל יחד עם סיוע משרד הביטחון לקרוא לחברות אזרחיות להציע פתרונות הנדסיים לקדיחה באדמה רוויית הסלעים שמאפיינת את האזור. בשלב זה, הפעילות ההנדסית איטית אך מאפשרת את חשיפת המנהרות, מלכודן ואבטחתן מחשש שחיזבאללה ינסה לפעול בהן עד לנטרול המלא של התוואי.

היום (ראשון) צפויים נציגי חברות אזרחיות המתמחות בפעילות שכזו להגיע למרחב הגבול כדי לבחון את האתגר ולהציע כלים ושיטות. בצה"ל מקווים שניתן יהיה לפעול במספר רב של מוקדים על מנת לסיים את הפעילות ההנדסית כבר בשבועות הקרובים כדי לצמצם את משך החיכוך עם חיזבאללה בגבול.

עוד באותו נושא

מבצע "מגן צפוני": אותרה מנהרה נוספת שחדרה לשטח ישראל

לכתבה המלאה
מפקד פיקוד הצפון יואל סטריק במבצע בצפון. דובר צה"ל
מוביל המבצע. מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, יחד עם הכוחות, אתמול/דובר צה"ל

עד כה אותרו שתי מנהרות אך התוואי שלהן עדיין לא נחשף ובצה"ל בוחנים דרכי פעולה אפקטיביים לנטרולן. בפיקוד הצפון פועלים במספר מוקדים במקביל כדי לאתר מנהרות נוספות. לעומת זאת, גורמי ביטחון העריכו ביממה האחרונה כי בשל האיטיות של הכלים ההנדסיים לא מן הנמנע כי הפעילות לאיתור כלל המנהרות של חיזבאללה שחצו את קו הגבול תימשך חודשים.

בתוך כך, בצה"ל מזהים מאמץ מתרחב של חיזבאללה להשיג מידע אודות המבצע, אופי הפעילות ההנדסית והאמצעים הטכנולוגיים שסייעו באיתור המנהרות. לשם כך הוחלט להדק את רמת אבטחת המידע בקרב מפקדי שטח. חלק מהמפקדים קיבלו אזהרות שלא ליצור קשר עם בני המשפחה במהלך פעילות האיתור ולהימנע ממסירת כל פרט בנושא במכשירים הסלולריים. חלק מבני משפחות הקצינים קיבלו מספר טלפון של היחידות לבירורים ושאלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully