וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השמידו את המנהרה בלבנון": פרטים חדשים על הפגישה עם יוניפי"ל

הדרישה שעלתה בפגישה בין אלוף פיקוד הצפון למפקד יוניפי"ל, שנחשפה בוואלה! NEWS היא לפעול בשטח הלבנוני לנטרול מנהרה נוספת שהתגלתה בגבול. מפקד הפיקוד, אלוף סטריק, הביע מחאה בשם צה"ל על הפרת הריבונות הישראלית. נתניהו: לחיזבאללה עשרות בודדות של טילים מדויקים

לשכת העיתונות הממשלתית

צה"ל אישר היום (חמישי) כי מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, נפגש עם מפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול, כפי שנחשף בוואלה! NEWS. השניים סיירו במנהרת הטרור של ארגון הטרור חיזבאללה, שנחשפה השבוע ונחפרה מהמרחב הדרומי של כפר כילא לישראל.

סטריק הביע בשם צה"ל מחאה חריפה על הפרת הריבונות הישראלית ע"י ארגון הטרור חיזבאללה במטרה לפגוע באזרחים ישראלים וציין כי מדובר בהוכחה להפרות החמורות של חיזבאללה המתעלם באופן בוטה מהחלטות האו"ם - ובראשן החלטה 1701.

עוד מסר סטריק למפקד יוניפי"ל מפה של הכפר רמיה ובו קבוצת בתים מהן נחפרת מנהרה נוספת, ודרש שיוניפי"ל יוודא את נטרול המנהרה מהצד הלבנוני וציין בפניו כי מי שייכנס למרחב התת קרקעי מסכן את חייו. המנהרה הנחפרת מרמיה חצתה לשטח ישראל, אך לא מהווה איום על תושבי ישראל. "ממשלת לבנון, צבא לבנון ויוניפי"ל אחראים על המתרחש בלבנון", נמסר מדובר צה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
המבצע בצפון: פגישה חריגה בין אלוף הפיקוד למפקד כוח יוניפי"ל
צה"ל חשף את מנהרת חיזבאללה בפני לבנון; נתניהו: להגביר את הסנקציות
מכת מנע חרישית: מאחורי מלחמת המוחות בין צה"ל לחיזבאללה

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, נפגש עם מפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול וסייר עמו במנהרת הטרור ההתקפית של ארגון הטרור חיזבאללה. 6 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
פגישת מפקד פיקוד הצפון עם מפקד יוניפי"ל, היום (צילום: דובר צה"ל)/דובר צה"ל

הפגישה בין השניים נערכה על רקע חשיפת מנהרות חיזבאללה בגבול בין המדינות במסגרת מבצע "מגן צפוני". במקביל למפגש, צה"ל החל הבוקר בקמפיין תודעתי בקרב תושבי דרום לבנון, במסגרתו הועברו מסרים לתושבים שלוקחים חלק בהסתרת תשתיות ואמצעי לחימה עבור ארגון חיזבאללה.

יוניפי"ל אישר הערב את קיומה של המנהרה שנחשפה אתמול, והודיע כי יעביר את הממצאים לבדיקת הרשויות בלבנון.

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס אמר היום כי "אנחנו פועלים מול הארגון במספר זירות - העברת נשק, פעילותו בסוריה ואזורים בהם מיוצרים אמצעי לחימה עבור חיזבאללה בסוריה. כרגע היכולת שלהם שולית עד לא קיימת". על תגובת חיזבאללה בשטח אמר מנליס כי "מזג האוויר משרת אותנו. הם לא יודעים מה אנחנו עושים".

עוד באותו נושא

המבצע בצפון: פגישה חריגה בין אלוף הפיקוד למפקד כוח יוניפי"ל

לכתבה המלאה
פעילות צה"ל ליד מנהרת חיזבאללה בסמוך לגבול עם לבנון, באזור כפר כילא, 6 בדצמבר 2018. מערכת וואלה!
תמונות מהכפר כילא שפורסמו היום בתקשורת הערבית/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב למוכנות חיזבאללה ואמר בטקס לעובדי המוסד כי חיזבאללה היה אמור להיות מצוידים היום באלפי טילים מדויקים אבל ברגע זה יש להם עשרות בודדות. "לחיזבאללה יש שני כלים", אמר נתניהו. "כלי אחד הוא מנהרות ואנו שוללים אותו. הכלי השני הוא נשק הרקטות, הנשק הסטטיסטי - אבל הם רוצים נשק מדויק. זה משנה את מאזן הכוחות באופן קיצוני".

שר החוץ של לבנון, ג'ובראן באסיל, גינה הערב את פעולותיה של ישראל לאורך הגבול ואמר כי הן משמשות הכנה למתקפה בלבנון. הוא ביקש מהשגריר באו"ם להגיש תלונה נגד ישראל. לעומתו, שר החוץ של בחריין חאלד בן אחמד גינה את מנהרות הטרור של חיזבאללה ואמר שהן איום על היציבות של לבנון.

(עדכון ראשון 17:15)

החל מבצע ״מגן צפוני״ להשמדת מערך המינהרות החודרות של ארגון הטרור חיזבאללה, 4 בדצמבר 2018. רויטרס
פעולות בהצפון עם פתיחת המבצע, שלישי (צילום: רויטרס)/רויטרס
מול כפר קילה דרום לבנון,  4 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
כפר כילא שבדרום לבנון, ביום שלישי (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו
נשיא המדינה, ראש הממשלה וראש המוסד העניקו תעודות הצטיינות לשנים-עשר עובדי ועובדות המוסד. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה והנשיא בהדלקת הנרות בטקס המוסד, הערב (צילום: לע"מ)/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully