וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חשף את מנהרת חיזבאללה בפני לבנון; נתניהו: להגביר את הסנקציות

במפגש עם נציגי צבא לבנון ויוניפי"ל, נציגי צה"ל מחו על הפרת הריבונות הישראלית והחלטה 1701. בתום הפגישה דרשו בלבנון מישראל לחשוף מידע מדויק לגבי מיקומן של המנהרות, אותן רואים כ"טענות סתמיות". נתניהו שוחח עם מזכ"ל האו"ם ועדכן אותי בפרטי מבצע "מגן צפוני"

דובר צה"ל

צה"ל חשף היום (רביעי) את המנהרה ההתקפית של חיזבאללה בפני נציגי צבא לבנון ומפקד יוניפי"ל. המפגש התקיים בעיירת החוף הלבנונית נאקורה בראשות חטיבת קשרי החוץ תת-אלוף ארז מייזל, ובצה"ל הדגישו כי הוא נערך "באופן שגרתי". במהלך הוועידה הביעו בצה"ל את מחאתם על ההפרה החמורה של הריבונות הישראלית ושל החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם.

בהודעת צבא לבנון, שנמסרה בתום הפגישה, הודגש כי "הממשלה הלבנונית דוחה את הפרות ישראל באוויר, בים וביבשה. צבא לבנון רואה בטענות הישראליות בנושא המנהרות כטענות סתמיות ודורש לקבל מידע מדויק לגבי מיקומן". בצבא טענו כי מדובר ב"התגרויות חוזרות ונשנות" מצד ישראל ודרשו את הפסקתן. כמו כן, בלבנון אישרו כי הם מחויבים להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם.

לקריאה נוספת בנושא
מסר מרתיע לחיזבאללה: חשיפת המנהרות נועדה למנוע מערכה כוללת
"אם תפעלו בשטחנו - המצב ישתנה": בכיר בלבנון מאיים על ישראל
תכנית סודית שחיכתה שלוש שנים: הוויכוח על עיתוי מבצע "מגן צפוני"

צוות צה״ל בראשות ראש חטיבת קשרי החוץ, תת-אלוף ארז מייזל, השתתף היום במפגש טרילטראלי מתוכנן מראש שנערך בראשות מפקד יוניפי״ל ונציגי צבא לבנון בנאקורה 5 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
המפגש המשולש, היום/דובר צה"ל

על רקע המבצע, שוחח הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. נתניהו אמר כי הוא רואה בחומרה רבה את ההפרה הבוטה של הריבונות הישראלית ואת הפרת החלטה 1701, שהיא לדבריו, חלק נוסף מהתוקפנות האיראנית באזור.

ראש הממשלה עדכן את גוטרש בפרטי מבצע "מגן צפוני" וציין כי הוא מצפה שהאו"ם יגנה בחריפות את הפרת הריבונות הישראלית. עוד הוסיף נתניהו כי על הקהילה הבינלאומית להצטרף לדרישה להפעלת סנקציות מוגברות על חיזבאללה בעקבות חשיפת המנהרות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
צוות צה״ל בראשות ראש חטיבת קשרי החוץ, תת-אלוף ארז מייזל, השתתף היום במפגש טרילטראלי מתוכנן מראש שנערך בראשות מפקד יוניפי״ל ונציגי צבא לבנון בנאקורה 5 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
המפגש המשולש, היום/דובר צה"ל

בתוך כך, בכלי תקשורת לבנוניים דווח כי ישראל הודיעה לחיזבאללה מראש על חשיפת המנהרות. על פי הדיווחים, לפני כמה שבועות נפגשות שלושה בכירים ישראלים עם שר לבנוני לשעבר בבירה אירופית, וביקשו ממנו להעביר את המסר לארגון הטרור. ישראל הודיעה לחיזבאללה כי תפעל רק בשטחה והזהירה אותו מפני מהלכים נגד כוחות הצבא שיהרסו את המנהרות. לדבריהם, ישראל התחייבה כי תעדכן את ארצות הברית בהתפתחויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully