וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע בצפון: פגישה חריגה בין אלוף הפיקוד למפקד כוח יוניפי"ל

6.12.2018 / 13:31

הקצינים הבכירים ייפגשו על רקע מבצע "מגן צפוני" לחשיפת מנהרות חיזבאללה בגבול לבנון. במקביל, צה"ל פתח בקמפיין במסגרתו שיגר מסרים לתושבי דרום לבנון המסייעים לפעילות חיזבאללה. "דעו שחיזבאללה גורר אתכם לעימות"

דובר צה"ל

אלוף פיקוד הצפון יואל סטריק ייפגש היום (חמישי) עם מפקד כוחות יוניפי"ל הפועלים בדרום לבנון, הגנרל סטפנו דל-קול, על רקע חשיפת מנהרות חיזבאללה בגבול בין המדינות במסגרת מבצע "מגן צפוני". במקביל למפגש, צה"ל החל הבוקר בקמפיין תודעתי בקרב תושבי דרום לבנון, במסגרתו הועברו מסרים לתושבים שלוקחים חלק בהסתרת תשתיות ואמצעי לחימה עבור ארגון חיזבאללה.

בין המסרים שהועברו לתושבי האזור, הבהרה כי אזרחים המשתפים פעולה עם תשתיות הטרור של חיזבאללה עלולים להיפגע. מסרים נוספים הועברו גם לתושבי ביירות: "דעו שחיזבאללה גורר אתכם לעימות".

לקריאה נוספת:
"אם תפעלו בשטחנו - המצב ישתנה": בכיר בלבנון מאיים על ישראל
גורם מדיני בכיר: חשיפת המנהרות תעניק לגיטימציה ל"פעולות נוספות"
"רות, בוצע": הרגעים הדרמטיים של חשיפת מנהרת חיזבאללה

מפגש קציני יוניפיל בישראל באזור המנהרה שנחשפה. מערכת וואלה!
מפגש נציגי צה"ל ויוניפי"ל, אתמול/מערכת וואלה!
אלוף פיקוד הצפון יואל סטריק בהכנות לקראת תרגיל של הגיס הצפוני, צפון הארץ, 4 בספטמבר 2017. דובר צה"ל
אלוף פיקוד הצפון, יואל סטריק/דובר צה"ל

אתמול נפגש ראש חטיבת קשרי החוץ באגף התכנון בצה"ל, תת-אלוף ארז-מייזל, עם קציני יוניפי"ל וקציני צבא לבנון. המפגש נקבע מראש כדי לדון בסוגיות בין ישראל ללבנון, אך הועלו בו תכנים ומסרים בנוגע לפעילות צה"ל ביומיים האחרונים לאיתור מנהרות בגבול לבנון סמוך לזרעית ומדרום לכפר כילא במסגרת המבצע.

במהלך המפגש, קציני צה"ל העבירו מחאה חריפה על הפרת הריבונות הישראלית על ידי חיזבאללה. לאחר מכן, הגיעו קציני יוניפי"ל אל מרחב המנהרה בצד הישראלי כדי להתרשם מהאיום ומהפעילות ההנדסית הישראלית להשמדת המנהרות.

עמדה של האו"ם בדרום לבנון. ראובן קסטרו
עמדת יוניפי"ל בדרום לבנון, השבוע/ראובן קסטרו

גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה! NEWS כי קציני יוניפי"ל התחייבו להגיע אל פירי המנהרות בצד הלבנוני ולמלא בהתאם דוח לאו"ם. הגורם הסביר שקיימת חשיבות גדולה מאוד להתחייבות של יוניפי"ל לא רק כדי להרחיב את לגיטימיות הפעולה הישראלית בגבול לבנון, אלא גם על מנת ללמוד על הנעשה בצד הלבנוני ולהעצים את המבוכה של חיזבאללה, ששמר בסוד את פרויקט המנהרות והשקיע בו משאבים רבים בשנים האחרונות.

מנגד, גורמים בחיזבאללה דחו בפני גורמי יוניפי"ל את טענות ישראל וציינו כי המפעל אותו תיארו גורמים בצה"ל כמפעל לבטון ובלוקים שבחסותו נבנתה המנהרה הוא מפעל לעופות. למרות הכחשות גורמי חיזבאללה, לקציני יוניפי"ל טרם ניתן האישור האפשרות לבקר במפעל.

מיקום מנהרת טרור של ארגון הטרור חיזבאללה שחצתה לשטח ישראל. דובר צה"ל, דובר צה"ל
מיקום המנהרה שנחשפה/דובר צה"ל, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully