וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעקב צמוד: השרים אישרו הצמדת צמיד אלקטרוני לגברים מכים

9.12.2018 / 18:35

לפי הצעת החוק, הצמיד שכולל טכנולוגיית GPS, יוצמד לחשודים באלימות במשפחה ויאפשר מעקב אחר מקום הימצאותם בכל זמן ובכל מקום. כלי זה יסייע לבית המשפט לוודא כי צווי ההרחקה ממומשים. "מענה מהיר ואפקטיבי להגנה על נפגעות האלימות במשפחה בכל רגע נתון"

מערכת וואלה!

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק למלחמה בעבירות אלימות במשפחה באמצעות פיקוח טכנולוגי. על פי הצעת החוק, שיזמו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד, צמיד אלקטרוני הכולל טכנולוגיית GPS יוצמד למי שקיבל צו הרחקה על רקע אלימות במשפחה, ויאפשר מעקב אחר מקום הימצאותו בכל מקום ובכל עת. החוק יוגדר כהוראת שעה לשלוש שנים, כדי לבחון את יעילותו בטיפול בתופעת האלימות במשפחה.

הטכנולוגיה החדשה תאפשר לוודא כי צווי ההרחקה ממומשים וכי התנאים שקבע בית המשפט למשוחררים בערבות, החשודים בעבירות של אלימות במשפחה, אינם מופרים. כמו כן, הצמיד צפוי להרחיב את ההגנה על הנפגעות ולאפשר להן לנהל את חייהן באופן חופשי ובטוח יותר, תוך מעקב אחר הימצאותם של החשודים.

עוד בוואלה! NEWS:
תומך בפלסטינים ומצטט את דרוויש: סערת מינוי סגן ראש העיר בחיפה
יצאה מהאפלה: בתו של פוטין בריאיון נדיר בטלוויזיה
חשש שטבע בשטפון: חיפושים נרחבים אחרי אדם שנעלם בנחל אלכסנדר

צמיד אלקטרוני שרומן פולנסקי יענוד. רויטרס
מעקב בכל מקום ובכל עת. צמיד אלקטרוני, אילוסטרציה/רויטרס

לפני כשנתיים פורסמו מסקנות דוח הוועדה הבין משרדית לטיפול בתופעת האלימות במשפחה שהקים השר ארדן כיו"ר ועדת השרים למאבק באלימות. אחת מהמלצותיה הייתה תיקון הוראות החוק כך שלבית המשפט תהיה סמכות להורות על שימוש באמצעים טכנולוגיים שיסייעו בהתמודדות עם אלימות במשפחה.

הצמיד הטכנולוגי יאפשר לוודא כי החשודים לא הפרו את אחד מהתנאים הבאים: איסור כניסה לאזור, יישוב או מקום מסוים, איסור להתקרב או להיפגש עם אדם מסוים, חובת הימצאות או מגורים באזור, ישוב או מקום מסוים, איסור יציאה ממקום מגורים וכדומה.

עוד באותו נושא

"טרור לכל דבר": נתניהו הורה לקדם הצמדת צמיד אלקטרוני לגברים מכים

לכתבה המלאה
גלעד ארדן ואיילת שקד, השבעת הממשלה, הכנסת, מאי 2015. דוברות הכנסת,
יוזמי הצעת החוק. ארדן ושקד/דוברות הכנסת

בתגובה לאישור ועדת השרים לחקירה מסר ארדן כי "נשים צריכות להיות מוגנות ולהרגיש בטוחות ולא לחשוש מאלימות של מי שפגעו בהם. השימוש בצמיד האיתור יאפשר מענה מהיר ואפקטיבי להגנה על נפגעות האלימות במשפחה בכל רגע נתון ובעיקר יאפשר להן את החופש המגיע להן, ללא החשש שהגבר האלים יפר את צו ההרחקה או תנאי השחרור שלו. במקרה של הפרה, מערכת אכיפת החוק תוכל להתערב באופן מידי".

שקד הגיבה כי "לא הנשים נפגעות האלימות צריכות להתחבא - העבריינים המכים צריכים להיות המורחקים. זאת המטרה בהצעת החוק שאנחנו מובילים. בעזרת הטכנולוגיה החדשה נוכל להפוך את היוצרות ולשחרר את הנשים מלפיתת האלימים".

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) הגיבה לאישור וועדת השרים ואמרה כי "כבר לפני 3 שנים העלתי את החוק לראשונה לועדת שרים, ולפני שנה העברתי בכנסת בקריאה טרומית. החוק חייב לחזור לכנסת כבר מחר, ומיד לעבור בחקיקת בזק בועדת חוקה. ניתן לחוקק תוך שבוע את החוק מציל החיים".

(עדכון ראשון 14:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully