וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים מ"ספינת הקורונה" יחזרו בטיסה מיוחדת, החולים יישארו ביפן

בתום דיון במשרד החוץ הוחלט לפעול להוריד בהמשך השבוע את הישראלים הבריאים מהספינה "פרינסס דיימונד" ולהביאם לארץ, בעוד החולים ימשיכו לקבל טיפול ביפן. מומחה למחלות זיהומיות יישלח מטעם משרד הבריאות להשתתף בטיפול בישראלים

-

משרדי הבריאות והחוץ ערכו הערכת מצב להתמודדות עם משבר ספינת התענוגות "פרינסס דיימונד" העוגנת לחופי יפן, לאחר שמוקדם יותר היום (ראשון) נודע כי שני אזרחים ישראלים נדבקו בנגיף הקורונה על סיפונה. במשרד החוץ שואפים להוריד את הישראלים שלא חלו מהספינה, ולהביא אותם ככל הנראה בטיסה מיוחדת לארץ כבר השבוע.

לאחר גילוי האבחון, גיבשו הבוקר במשרד החוץ הישראלי יוזמה לסיים את בידוד הישראלים על הספינה בין יום רביעי לחמישי. החל ממחר הנוסעים הישראלים יעברו בדיקות רפואיות לוודא כי הנגיף לא נמצא בגופם, כשתוך 24 שעות תתקבלנה תשובות. מי שימצא בריא, יקבל תעודה מיוחדת ממשלת יפן, ירד מהספינה ויעלה על טיסה מיוחדת חזרה לארץ. אלו שנדבקו כבר בנגיף צפויים להמשיך לקבל טיפול ביפן, כאשר המטרה העיקרית היא מניעת הבאת הנגיף לארץ.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, נשלח כבר אתמול ליפן על מנת לעמוד בקשר ישיר עם גורמים רשמיים במדינה על האפשרות להביא את יתר הישראלים שעל הסיפון לישראל. מלבדו, צפוי לצאת ליפן רופא נוסף, פרופ' רן ניר-פז, מומחה למחלות זיהומיות מבית החולים הדסה עין כרם. הוא צפוי במידת האפשר לקחת חלק פעיל בטיפול הרפואי בישראלים החולים. מלבד הסיוע המעשי, זו תהיה למעשה הפגישה הראשונה של בכיר במערכת הבריאות הישראלית עם חולה בנגיף, והיא תהווה אבן פינה לאיסוף מידע ודרכי טיפול במחלה במקרה ותגיע לישראל - כפי שצופה משרד הבריאות.

נוסעים הספינה "נסיכת היהלום" ביוקוהמה, פברואר 2020. רויטרס
נוסעים על ספינת התענוגות "פרינסס דיימונד"/רויטרס

"ליפנים יש מערכת בריאות מצוינת. הרופא שנשלח על ידינו יהיה שם כדי לעשות מה שצריך. אם יהיה צורך - הוא יהיה מעורב בטיפול", אמר גורם במשרד הבריאות לוואלה! NEWS.

בשיחה שערכו שר הבריאות יעקב ליצמן ושר החוץ ישראל כץ עם נציגי שגרירות טוקיו ביום חמישי הובהר כי הם נמצאים בקשר ישיר עם הישראלים שעל הסיפון. "היפנים לוקחים את הקשר עם הספינה והנציגויות ברצינות", אמרו בשגרירות. "חשוב לזכור שהנוסעים לא הולכים הביתה, אלא לחדרי בידוד עם תנאים הרבה פחות טובים מאשר בספינה. האפשרות היא להוציא רק אנשים חולים, מבוגרים או כאלה עם מחלות רקע אחרות - לא כאלה שחולים בווירוס. הם יוצאו לתנאי בידוד של חדר עם שירותים ואוכל יפני. האפשרות תינתן לבחירתם של הנוסעים".

עוד בוואלה!

ארגון הבריאות קורא לפעול באגרסיביות נגד הנגיף: "אויב הציבור מספר אחת"

לכתבה המלאה

שני הישראלים הם ככל הידוע הראשונים שאובחנו כחולים במחלה. מצבם של השניים מוגדר קל, והם הורדו מהספינה ופונו לבית חולים במדינה. כמו כן, נבדק חשד כי ישראלי נוסף לקה במחלה. יותר מ-90% מחולי הקורונה ביפן נמצאים על סיפון ה"דיימונד פרינסס". מוקדם יותר הודיע שר הבריאות היפני כי מספר כל הנדבקים על הספינה עלה ל-355 בני אדם.

איש משוחח עם הוריו שנמצאים על הספינה "נסיכת היהלומים" שעגנה במפרץ דאיקוקו, יוקוהמה. פברואר 2020. רויטרס
איש משוחח עם הוריו, הנמצאים בבידוד על ה"פרינסס דיימונד"/רויטרס

"לגבי יתר הישראלים על הספינה, ככל שלא יימצאו חיוביים לנגיף, המשרד בקשר עם חברות הביטוח על מנת לבדוק את האפשרות להחזרתם ארצה בטיסה ייעודית ישירה באמצעות חברות הביטוח בהן הם מבוטחים. עם שובם הם ייכנסו לבידוד ומעקב רפואי", הסבירו במשרד הבריאות.

בישיבת הממשלה הבוקר התייחס גם ראש הממשלה נתניהו להיערכות לקראת הנגיף. "בניגוד לציפיות, עד לרגע זה לא ידוע לנו על הידבקות בארץ. יש כמובן אפשרות כזאת, אבל זה עדיין לא קרה, אף על פי שכבר הגיע מקרה ראשון למצרים לפי הדיווחים בתקשורת", אמר נתניהו, שהודה לליצמן על המאמצים להביא את הישראלים שעל האונייה בחזרה לישראל.

"אלה שלא נדבקו - יבואו לארץ ויכנסו לבידוד. אלה שנדבקו נשארים לפי החלטת ממשלת יפן שם, ואנחנו שלחנו להם רופא כדי שיעזור להם", אמר נתניהו. "אנחנו כולנו כמובן מתפללים לשלומם. אנחנו נמשיך לעשות מה שצריך ברמה המדינתית כדי לעכב כמיטב יכולתנו, ולמנוע התפשטות של המחלה בישראל".

שלווה דהאן הישראלית שנמצאת על ספינת התענוגות דיימונד פרינסס לחופי יפן ובעלה. באדיבות המצולמים
שלווה דהאן ובעלה, הנמצאים על סיפון "פרינסס דיימונד"/באדיבות המצולמים

142 בני אדם נוספים מתו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה בסין, וכן נספרו עוד 2,009 מקרי הידבקות נוספים, כך על פי נציבות הבריאות הסינית. בכך מספר הקורבנות מווירוס ה"קוביד-19" עלה ל-1,665 בני אדם, רובם הגדול בסין, בעוד מספר הנדבקים עלה ל-68,500 בני אדם.

עם זאת, סין מדווחת על ירידה בהידבקויות בווירוס, שהספיק להתפשט לכ-24 מדינות. ההתפרצות הביאה לאמצעי מניעה גורפים מצד הממשלה הסינית, שכללו הסגר על ערים המונים מיליוני בני אדם. במקביל, מדינות רבות הכריזו על אזהרות מסע לסין וכן הגבילו את הנוסעים החוזרים מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully