וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ישראלים נדבקו בנגיף הקורונה על ספינת התענוגות ביפן

בעוד מספר הנדבקים על ספינת "פרינסס דיימונד" שלחופי יפן עלה ל-355 בני אדם, שני ישראלים, שמצבם מוגדר קל, נמצאים ביניהם והועברו לטיפול. נבדק חשד שישראלי נוסף נדבק. "אם משרד החוץ ומשרד הבריאות היו פועלים קודם, לא היו ישראלים חולים", אמרה נוסעת לוואלה! NEWS

-

נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים

  • שני נוסעים ישראלים בספינת התענוגות ביפן אובחנו כחולים בנגיף
  • השניים הורדו מהספינה והועברו לבית חולים במדינה; מצבם קל
  • נבדק חשד גם לגבי נוסע ישראלי נוסף
  • ככל הידוע, אלו הישראלים הראשונים שאובחנו כחולים במחלה
  • ישראל תשלח רופא מומחה לעקוב מקרוב אחרי הטיפול הרפואי

שני ישראלים נדבקו בנגיף הקורונה על ספינת התענוגות "פרינסס דיימונד" שלחופי יפן - כך נודע היום (ראשון). מדובר בישראלים הראשונים שאובחנו כחולים במחלה. מוקדם יותר הודיע שר הבריאות היפני כי מספר הנדבקים על הספינה עלה ל-355 בני אדם.

מצבם של השניים מוגדר קל, והם הורדו מהספינה ופונו לבית חולים במדינה. כמו כן, נבדק החשד שנוסע שלישי נדבק אף הוא בנגיף. ישראל מתכוונת לשלוח ליפן רופא מומחה מטעמה כדי ללות מקרוב את ההליך הרפואי.
 

איש משוחח עם הוריו שנמצאים על הספינה "נסיכת היהלומים" שעגנה במפרץ דאיקוקו, יוקוהמה. פברואר 2020. רויטרס
איש משוחח עם הוריו שנמצאים על הספינה במפרץ דאיקוקו, יוקוהמה/רויטרס

"לגבי יתר הישראלים על הספינה, ככל שלא יימצאו חיוביים לנגיף, המשרד בקשר עם חברות הביטוח על מנת לבדוק את האפשרות להחזרתם ארצה בטיסה ייעודית ישירה באמצעות חברות הביטוח בהן הם מבוטחים. עם שובם הם ייכנסו לבידוד ומעקב רפואי", הסבירו במשרד הבריאות.

‏הרופא יהיה למעשה במעין חפיפה לטיפול בנגיף, ובמקרה הצורך גם ייקח חלק פעיל בהליך הרפואי. גורם במשרד הבריאות אמר לוואלה! NEWS כי "ליפנים יש מערכת בריאות מצוינת. הרופא שנשלח על ידינו יהיה שם כדי לעשות מה שצריך. אם יהיה צורך - הוא יהיה מעורב בטיפול".

"זה יותר ממדגרה כאן, תיקחו אותנו מפה"

שלווה דהאן, שנמצאת על הספינה עם בעלה יחד עם עוד ארבעה זוגות מהמשפחה, טוענת שאף אחד מהרשויות לא התקשר לעדכן אותם, וביקשה שיורידו אותם מהספינה. "אנחנו מתעדכנים רק מהתקשורת, ראינו את זה באפליקציית חמ"ל. לא קיבלנו שום עדכון לא ממשרד הבריאות, לא ממשרד החוץ, אף אחד לא התקשר אלינו", אמרה דהאן, "תורידו אותנו מכאן, תקחו אותנו מפה, תזרקו אותנו באיזה האנגר בארץ, לא אכפת לי להיות חודש - אבל מה זה להשאיר אותנו כאן? מה זה לא לעדכן אותנו מה קורה? למה אנחנו צריכים להתעדכן מהחדשות? זה יותר ממדגרה להישאר כאן".

"עליתי לעשר דקות לסיפון, ראיתי מה שהולך על הסיפון, מלא אמבולנסים, צבא, משטרה, מכבי אש", סיפרה, "אמרתי די אני יורדת ונכנסת לחדר, לא רוצה לראות את זה יותר. אם משרד החוץ ומשרד הבריאות היו פועלים קודם, לא היו ישראלים חולים". אתמול הודיעה שגרירות ארצות הברית שהיא תפנה אזרחים אמריקנים מה"דיימונד פרינסס". כ-380 בני אדם יוכלו לשוב לארצות הברית בשתי טיסות מיוחדות וייתכן שהמהלך יושלם עוד היום.

שלווה דהאן הישראלית שנמצאת על ספינת התענוגות דיימונד פרינסס לחופי יפן ובעלה. באדיבות המצולמים
"אנחנו מתעדכנים רק מהתקשורת". שלווה ושמעון דהן הנמצאים על הספינה ביפן/באדיבות המצולמים

ברוריה לוי מאילת, נמצאת על הספינה יחד עם חמישה מאחיה ובני זוגן. "אף אחד לא דיבר איתנו, לא ממשרד החוץ ולא משרד הבריאות", סיפרה. "זה קשה מאוד, אנחנו רוצים לדעת איך אנחנו יורדים ומתי אנחנו יורדים, ואיך עושים את זה. בחוץ כבר אנחנו רואים איך מורידים את האמריקנים ולוקחים אותם באוטובוסים. למה משרד החוץ הישראלי לא עושה כלום בשבילנו? עד מתי רוצים להשאיר אותנו כאן? מסוכן פה על הספינה".

היא הוסיפה: "אני והבת שלי לא יוצאות מהחדרים בכלל, אנחנו רק יוצאות למרפסת, לא רוצות להיות במגע עם אף אחד. הרשויות בישראל ישנות בעמידה, אנשים נדבקים ואין לנו עדיין תשובה מה עושים איתנו, זה הגיוני? אפילו לא חיברו אותנו עם מומחה שיתן לנו תשובות".

רוחלה עופרים ובעלה אשר נמצאים בספינה ביפן ונמצאים בבידוד מחשש שנחשפו לווירוס הקורונה. באדיבות המצלומים, אתר רשמי
בני הזוג עופרים על הספינה ביפן/אתר רשמי, באדיבות המצלומים

ישראלים על הספינה

-

142 בני אדם נוספים מתו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה בסין, וכן נספרו עוד 2,009 מקרי הידבקות נוספים, כך על פי נציבות הבריאות הסינית. בכך מספר הקורבנות מווירוס ה"קוביד-19" עלה ל-1,665 בני אדם, רובם הגדול בסין, וכן מספר הנדבקים - שעלה ל-68,500 בני אדם.

עם זאת, סין מדווחת על ירידה בהידבקויות בווירוס, שהספיק להתפשט לכ-24 מדינות. ההתפרצות הביאה לאמצעי מניעה גורפים מצד הממשלה הסינית, שכללו הסגר על ערים המונים מיליוני בני אדם. במקביל, מדינות רבות הכריזו על אזהרות מסע לסין וכן הגבילו את הנוסעים החוזרים מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully