וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סין הודה: "ידענו על חומרת הנגיף עוד לפני שהציבור עודכן"

16.2.2020 / 5:00

בנאום שנשא בתחילת החודש אמר שי כי בייג'ינג הייתה מודעת לסכנות הנגיף כבר ב-7 בינואר, עוד לפני שהפונטציאל ההרסני שלו נודע בציבור. מניין הקורבנות ממשיך לעלות בסין והגיע ל-1,600, אך זה היה היום השלישי ברציפות שבו מספר המקרים ירד

רויטרס

וירוס הקורונה - עדכונים אחרונים

  • שי ג'ינפינג: "ידענו על התפרצות הווירוס הרבה לפני שנודע לציבור"
  • נציבות הבריאות העולמית: 142 קורבנות נוספים מהנגיף ביממה האחרונה
  • יותר מ-1,600 בני אדם מתו מהנגיף, 68,500 איש נדבקו
  • סין דיווחה על ירידה בהידבקויות בווירוס
  • ספינת התענוגות ביפן: מניין הנדבקים עלה ל-355

סין נערכה להתמודדות עם נגיף הקורונה זמן רב לפני שנודע כי התפרץ - כך דווח היום (ראשון) בסוכנות הידיעות אי-פי. על פי הדיווח, בתקשורת הממלכתית בסין פורסם אמש נאום של נשיא סין, שי ג'ינפינג, אותו נשא ב-3 לפברואר, בו אמר כי הורה על לחימה בווירוס עוד ב-7 לינואר. גילוי זה מעיד על כך שבכירים בממשלה הסינית היו מודיעים לפוטנציאל ההרסני של הווירוס, הרבה לפני שסכנות אלה נודעו לציבור. רק בסוף ינואר הודיעו גורמים רשמיים על התפשטות הנגיף בין בני אדם, והמודעות הציבורית כלפיו החלה לעלות.

נציבות הבריאות הסינית מסרה כי 142 בני אדם נוספים מתו מותם ביממה האחרונה מהנגיף, וכן נספרו עוד 2,009 מקרי הידבקות נוספים. בנוסף לכך שר הבריאות של יפן אמר כי מספר הנדבקים על ספינת התענוגות "פרינסס דיימונד" שלחופי יפן עלה ל-355 בני אדם. בכך מספר הקורבנות מווירוס ה"קוביד-19" עלה ל-1,665 בני אדם, רובם הגדול בסין, וכן מספר הנדבקים הוא 68,500 בני אדם. עם זאת, זה היה היום השלישי ברציפות של ירידה במספר הנדבקים בווירוס, שהספיק להתפשט לכ-24 מדינות.

נשיא סין שי ג'ינפינג מדבר עם אזרחים על נגיף הקורנה, 10 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
הסתיר מידע מהציבור שי חובש מסיכה בסיור בשבוע שעבר/רויטרס, רויטרס

בנאומו, דיבר שי כי גם על ההחלטה לאכוף עוצר בעיר ווהאן, מוקד התפרצות הנגיף. "ב-22 בינואר, לאור ההתפשטות המהירה של המגיפה ואתגרי המניעה והבקרה, הוריתי על מחוז חוביי ליישם שליטה מקיפה ומחמירה על תנועת האנשים". ואכן, ב-23 בינואר הפכה ווהאן לעיר הראשונה שהטילה עוצר חסרת תקדים על כלי תחבורה היוצאים ממנה.

אולם, הדיווח על אודות "הנאום הסודי" של נשיא סין עומד בניגוד לגישת הממשלה הסינית, שהודתה בישיבה שנערכה במועד נאומו של ג'ינפינג, ב-3 בפברואר, ב"ליקויים וקשיים" בתגובתה לווירוס הקורונה, שמספר המתים ממנו עמד אז על 426 בני אדם. לפי סוכנות הידיעות הרשמית שינחואה, ועדת הקבע של הפוליטביורו קראה לשיפורים ב"מערכת לניהול מקרי חירום לאומיים", והדגישה כי "הכרחי לחזק את הפיקוח על השווקים ולאסור לחלוטין ולפעול בחומרה נגד כל השווקים והמסחר הלא חוקיים בבעלי חיים". בישיבה, שבראשה עמד הנשיא, נאמר כי יש ללמוד מ"המבחן הגדול" שעוברת מערכת השלטון במדינה.

עוד בוואלה!

נגיף הקורונה מתפשט: מקרה מוות ראשון באירופה, הווירוס הגיע לאפריקה

לכתבה המלאה
תושבים בסופרמרקט עם מסכות בשל התפרצות נגיף הקורונה, ווהאן, סין. 10 בפברואר 2020. רויטרס
תושבים עוטים מסיכות בסופרמרקט בווהאן, לפני כשבוע/רויטרס

ההתפרצות הביאה לאמצעי מניעה גורפים מצד הממשלה הסינית, שכללו הסגר על ערים המונים מיליוני בני אדם. במקביל, מדינות רבות הכריזו על אזהרות מסע לסין וכן הגבילו את הנוסעים החוזרים מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully