וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

121 מתים נוספים בסין מנגיף הקורונה; יותר מ-1,700 אנשי רפואה נדבקו

14.2.2020 / 11:36

חרף המאמצים למנוע את התפשטות ה"קוביד-19", מניין הקורבנות במדינה עלה ל-1,380 - בהם שישה רופאים. מספר המקרים ביפן ממשיך לעלות. מומחה מזהיר: אנחנו עוד לפני השיא, האמצעים שנקטה סין - מעט מדי ומאוחר מדי"

רויטרס

נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים

  • מניין קורבנות הווירוס עלה ב-121 בני אדם
  • משרד הבריאות בסין: 6 אנשי רפואה מתו מהידבקות בנגיף
  • קורבן שלישי מחוץ לסין: אישה בת 80 מיפן
  • ספינת התענוגות ביפן: יותר מ-200 תיירים נדבקו בנגיף

5,090 מקרים של הידבקות בווירוס קורונה, ו-121 מקרי מוות אושרו ביממה האחרונה בסין היבשתית כולה - כך נמסר הבוקר (שישי) מוועדת הבריאות הלאומית של המדינה. מספר הנדבקים הכולל עומד על 63,851 בני אדם. בשלב זה, כ-55,748 חולים מקבלים טיפולים, בעוד 1,380 בני אדם מתו מהמגיפה, שפרצה בבירת מחוז חוביי, ווהאן, בחודש דצמבר.

משרד הבריאות בסין הודיע כי שישה אנשי רפואה מתו עד כה כתוצאה מהווירוס, ו-1,716 מהם נדבקו.
"נכון לעכשיו, המשימות של אנשי הרפואה בחזית הן קשות מאוד, מנוחתם מוגבלת, הלחץ הפסיכולוגי גדול והסיכון מפני הידבקות גבוה", אמר ז'נג יישין, סגן נציבות הבריאות הלאומית של סין, במסיבת עיתונאים. יותר מ-87% מגורמי הרפואה החולים הם בחוביי. לדברי ז'נג, יש צורך בבדיקות נוספות כדי לקבוע כמה אנשי רפואה נדבקו בבתי החולים.

גורמים רשמיים ובתי החולים מתלוננים שוב ושוב על מחסור בציוד מגן, כולל מסיכות. מותו מהווירוס של הרופא לי וונליאנג, שנחקר על ידי המשטרה כשהזהיר על ההתפרצות בימיה הראשונים, עורר גל של זעם ציבורי החודש וביקורת חריגה על המשטר הקומוניסטי.

צוות רפואי מבקר בביתה של אישה, בזמן סריקות בתים לבדיקה של וירוס הקורונה בטיינג'ין, סין. 14 בפברואר 2020. רויטרס
צוות רפואי מבקר בביתה של אישה בטיינג'ין, סין, היום/רויטרס

מאות מקרים נרשמו ביותר מ-20 מדינות וטריטוריות מחוץ לסין, ויפן היא אחת המדינות שנפגעו באופן הקשה ביותר. הקורבן הראשון במדינה הייתה אישה כבת 80, שהתגוררה במחוז קנגאווה הסמוך לטוקיו. זה מקרה המוות השלישי שנגרם בוודאות מהמחלה מחוץ לרפובליקה העממית - לאחר מקרי מוות בהונג קונג ובפיליפינים. מקבלי ההחלטות בטוקיו החליטו להעלות הילוך באבחון ובמאמצי ההכלה לאחר מקרה המוות וכן זיהומים של חולים נוספים, בהם רופא ונהג מונית.

"המספרים החדשים לא הראו שום סימן שהמחלה קרובה לשיאה", אמר אדם קמרדט-סקוט, מומחה למחלות זיהומיות במרכז ללימודי ביטחון בינלאומי באוניברסיטת סידני. "בהתבסס על המגמה הנוכחית של מקרים שזוהו בוודאות, זה נראה כמו אינדיקציה ברורה לכך שבעוד הרשויות בסין עושות כמיטב יכולתן כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, האמצעים הדרסטיים למדי שהם נקטו נכון לעכשיו, נראים מעט מדי ומאוחר מדי".

גורמים העוסקים בבריאות העולמית עדיין תרים אחר חולה שנכנס לבניין משרדים בסינגפור, ובעקבותיו, על פי החשד, הופץ הנגיף לחמש מדינות נוספות. בנוסף לכך, יותר מ-200 נוסעים אובחנו כחולים על סיפון אוניית התענוגות "פרינסס דיימונד" שלחופי יפן. הרשויות אמרו כי הם יאפשרו לכמה קשישים הנמצאים על האונייה לרדת ממנה.

נוסעים על ספינה נוספת שבילתה יותר משבועיים בלב ים לאחר שנדחתה על ידי חמש מדינות מחשש להפצת הנגיף, החלה לפרוק את מטעניה ואנשיה בקמבודיה. ספינת "ווסטרדאם", שעליה היו 1,455 נוסעים ו-802 אנשי צוות, עגנו בנמל סיהאנוקוויל במדינה אמש. מוקדם בבוקר נציגים קמבודים עלו על הסיפון ואספו דגימות מכל הנוסעים שסבלו מתסמינים דומים לשפעת. ראש ממשלת קמבודיה, הון סן, בירך את הנוסעים בלחיצות ידיים ובזרי ורדים כשהם ירדו מן האונייה. "אשתי ואני נתנו לו כמה שוקולדים כאות להערכתנו", אמר לו פואנדל, תייר מניו ג'רזי, לאחר מכן.

רשויות הבריאות באוסטרליה בחנו נוסע על סיפונה של ספינת תענוגות נוספת שעגנה בנמל סידני, ודיווח על מחלות נשימה, מה שגרם לנוסעים להתרגז ממקרה נוסף של הדבקה על ספינה. הגורמים לא הסבירו בדיוק במה לקה אותו נוסע, אך שללו את הסכנה שאכן נדבק בנגיף הקורונה.

גבר במסיכת גז בהונג קונג, עם זר פרחים לכבוד יום האהבה. התפשטות נגיף הקורונה, 14 בפברואר 2020. רויטרס
גבר במסיכת גז עם זר פרחים לכבוד יום האהבה. הונג קונג, היום/רויטרס

במקביל, חברת הקרוזים "רויאל קריביאן" הודיעה על ביטול 18 נסיעות של ספינות התענוגות שלה בדרום מזרח אסיה. בכך, הצטרפה לחברה גדולה נוספת, "קרניבל קורפ", באומרה כי הרווחים השנתיים שלה ייפגעו מהתפרצות הנגיף.

הידיעה על מקרה המוות הראשון ביפן כתוצאה מהידבקות ב"קורביד-19", טלטלה את השווקים באסיה, שגם כך סבלו מירידות, לאחר שהתקווה כי המגפה תתייצב, התנפצה למול עלייה חדה במספר הנדבקים שנרשמה אתמול. יפן כבר ניצבת למול האטה חדה בצמיחה, ואנליסטים צופים לה התכווצות נוספת ברבעון הנוכחי לאור הפגיעה של הנגיף בייצוא, בתפוקה ובצריכה, זאת במקביל לירידה חדה בכניסת תיירים למדינה.

"משקיעים יימנעו בוודאות מאסיה", העריך נוריהירו פוג'יטו, אסטרטג השקעות בכיר בחברת ביטחונות מיצובישי UFJ מורגאן סטנלי. "הם יעבירו תקציבים לארצות הברית, המבודלת ביותר מבחינה הגאוגרפית מהאזור".

עובדים בחליפות מגן בעמדת רישום ומדידת טמפרטורת גוף בכניסה למתחם מגורים בווהאן, חוביי, סין. התפשטות נגיף הקורונה, 14 בפברואר 2020. רויטרס
עובדים בחליפות מגן בעמדת רישום טמפרטורת גוף בכניסה למתחם מגורים בווהאן, סין. היום/רויטרס

הווירוס המתפשט העמיד בפני המפלגה הקומוניסטית השולטת בבייג'ינג את אחד האתגרים הגדולים ביותר שלה מזה שנים. הדבר הגביל את הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, וגרם לפיטורים רבים של פקידים מחוזיים.

העלייה במקרים המדווחים בסין ביום חמישי האחרון קשורה בהחלטת הרשויות לאבחן מחדש כמה מקרים חשודים באמצעות צילומי חזה, ולא בהכרח משקפת עלייה משמעותית בשיעור ההידבקויות, כך טענו בארגון הבריאות העולמי.

כלכלנים בוחנים את השפעות ההתפרצות על סין, ומשנים את ציפיות הצמיחה שלהם בהתאם. לאחר חופשת ראש השנה הסיני המוארכת, עובדים רבים עשויים עדיין להיות תקועים הרחק מהמפעלים. אנליסטים בחברת נומורה העריכו כי רק כ-21% מהם שבו לערים שבהן הם עובדים, נכון ליום חמישי. עוד מעריכים הכלכלנים, כי הכלכלה הסינית תצמח בשיעור הנמוך ביותר ברבעון הנוכחי מאז המשבר העולמי הגדול. הכלכלנים אמרו לרויטרס כי ההיחלשות הכלכלית תהיה קצרת מועד אם בייג'ינג תצליח להכיל את הנגיף.

(עדכון ראשון: 8:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully