וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חצי שנה: נפתרה תעלומת הגופה המסתורית שנסחפה לנמל אשדוד

הצלב האדום השיב לסוריה את גופתו של הפליט מוחמד עבד אל-חוסייני, שנסחף לחופי ישראל בניסיונו להגיע לאירופה. הארגון סייע בהעברת דגימות הדנ"א שאפשרו את הזיהוי ושימש מתווך בהעברת הגופה, שבמשך חודשים ארוכים נותרה חידה

עריכה: עמית שמחה

מעבר הגבול בין ישראל לסוריה בקוניטרה נפתח השבוע לשעה קלה כדי לאפשר לישראל להשיב לסוריה גבר שגופתו נסחפה לחופיה. מתחקיר וואלה! NEWS עולה כי מדובר באזרח סוריה, מוחמד עבד אל-חוסייני בן 36, כפי הנראה פליט מסוריה שטבע בים בנסיבות לא ברורות במהלך ניסיון להגיע מארצו לאירופה, אולי לקפריסין.

זהותו של האיש מתפרסמת כאן לראשונה. בכך באה על פתרונה התעלומה שהחלה עם איתור גופתו סמוך לחופי הארץ. בתחילה נמסר כי מדובר במי שגופתו נמשתה מהמים באזור עתלית ב-1 ביוני אשתקד. אחר כך נמסר מהצלב האדום כי מדובר בכלל באירוע דומה אבל אחר, כמה ימים קודם לכן, ב-30 במאי באשדוד. חודשים ארוכים נותרה זהותו עלומה.

צוות שיטור ימי משה את הגופה סמוך לנמל אשדוד. היא הועברה לחוף וחובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו למקום, אך לא נותר להם אלא לקבוע את מותו של האיש. לאחר שלא נמצא נעדר ישראלי שהתאים לטבוע באשדוד, נקרא לסייע במשימה הצלב האדום הבינלאומי (ICRC).

מעבר קונייטרה בו בוצע העברת הגופה של הפליט הסורי שנסחף לחופים סמוך לנמל אשדוד. 13 בפברואר 2020.. אתר רשמי, אתר רשמי
"איתר את משפחתו בסוריה". העברת הגופה בקוניטרה/אתר רשמי, אתר רשמי

"הצלב האדום סייע בהעברת דגימות הדנ"א אשר איפשרו את זיהוי הנפטר, איתר את משפחתו בסוריה ובתור מתווך נייטרלי - פיקח על העברת שרידי הגופה", נמסר מהצלב האדום הבינלאומי. "הצלב האדום הבינלאומי שמח על חלקו במבצע, שבו שרידי גופתו של האזרח הסורי הועברו את הגבול מרמת הגולן לסוריה", הוסיפו. "נטלנו בפעולות הנזכרות לעיל חלק, על פי בקשת הרשויות הנוגעות בדבר ובני משפחת הנפטר. אנו מודים לרשויות בשני הצדדים על עזרתם בביצוע פעולה זו".

לדבריהם, "מטרת מעורבותנו במקרה הייתה להגן על כבוד המת ולממש את זכות המשפחה לדעת את מקום הימצאו של יקירם. המסירה תאפשר למשפחה בסופו של דבר להתאבל על יקירם בהתאם למינהגיהם, ולקיים לנפטר קבורה מכובדת". בהעברת הגופה במעבר הגבול סייעו גם צה"ל וכוח של אונדו"ף כוח הפיקוח על ההפרדה של האו"ם הפועל על התפר בין ישראל לסוריה ברמת הגולן.

עוד בוואלה!

מאות מטופלים בפ"ת יישארו ללא סיוע נפשי. עד אז הם בסכנה תברואתית

לכתבה המלאה
מעבר קונייטרה בו בוצע העברת הגופה של הפליט הסורי שנסחף לחופים סמוך לנמל אשדוד. 13 בפברואר 2020.. אתר רשמי, אתר רשמי
"מודים לרשויות בשני הצדדים על עזרתם בביצוע הפעולה". העברת הגופה בקוניטרה/אתר רשמי, אתר רשמי

ארגון הצלב האדום הבינלאומי העובד עם מגן דוד אדום ועם 190 ארגוני צלב אדום וסהר אדום ברחבי העולם, בין היתר מסייע למי שהקשר עם משפחותיהם אבד להם לחדש את מגעיהם עמן. זאת, בעיקר באזורי מלחמה ואסונות טבע, ולאורך נתיבי המסע וההגירה של פליטים מאזורים אלה.

פעילות הצלב האדום עם הסהר האדום בקונייטרה. 13 בפברואר 2020.. הצלב האדום הבינלאומי, אתר רשמי
נקראו לסייע במשימה. פעילות הצלב האדום עם הסהר האדום/אתר רשמי, הצלב האדום הבינלאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully