וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צבא לבנון ירה לעבר כטב"מים ישראלים בדרום המדינה

רשת אל מיאדין המקורבת לחיזבאללה דיווחה כי כוחות צבא לבנון תקפו את כלי הטיס מעל אזור הכפר מיס אל-ג'בל שבדרום לבנון. על פי הדיווחים, התקיפה הובילה לנסיגת כלי הטיס התוקפים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

(בוידאו: חיל האוויר תקף יעדים בדמשק ובדרום סוריה)

כוחות צבא לבנון תקפו כלי טיס מעל לאזור הכפר מיס אל-ג'בל שבדרום לבנון - כך דווח הערב (רביעי) ברשת אל מיאדין המקושרת לחיזבאללה. על פי הדיווחים, בעקבות הירי הלבנוני כלי הטיס התוקפים, המיוחסים לישראל, נסוגו. בצה"ל לא התייחסו לדיווחים. לפי דיווח אחר, צבא לבנון אכן ירה לעבר הכטב"מ מבלי לפגוע בו, וכלי הטיס נסוג בחזרה לשטח ישראל.

לפני כשבוע אמר גורם צבאי רוסי כי מטוסי F-16 ישראלים שיגרו טילי אוויר-קרקע לפרברי דמשק, מבלי לחדור למרחב האוויר של סוריה. משרד ההגנה של רוסיה האשים את ישראל בכך שהתקיפה שביצעה, סיכנה טיסה אזרחית שעליה היו 172 נוסעים. במשרד ההגנה הרוסי הוסיפו כי מטוסי חיל האוויר הישראלי הפכו את השימוש במטוסים אזרחיים כמגן מפני ההגנה האווירית הסורית למנהג קבוע.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות 23 לוחמים נהרגו בתקיפות של ישראל בסוריה. לפי הדיווח, בין ההרוגים היו 15 לוחמים מהמיליציות הפרו-איראניות, בהם שלושה איראנים ושמונה חיילים סורים. לטענת צבא סוריה, רק שמונה חיילים נפצעו בתקיפות באזור דמשק ובדרום המדינה. התקיפות גרמו גם לנזקים, ובתמונות שפורסמו נראו מכוניות שניזוקו בתקיפות באחד מפרברי הבירה.

תקיפת חיל האוויר בצפון רצועת עזה ב-15 בינואר 2020. AP
על פי הדיווחים, בעקבות הירי כלי הטיס נסוגו/AP

כמה שבועות לפני כן, צה"ל החל בפריסת תשתית טכנולוגית מבוססת חיישנים לגילוי ולזיהוי אתרי חפירה בגבול לבנון. כוחות ההנדסה של פיקוד הצפון החלו בפעולות להנחת התשתית מהצד הלבנוני לתוך הצד הישראלי, הכוללות קידוחים בעומקים שונים.

בשנה שעברה, במסגרת מבצע "מגן צפוני", צה"ל חשף והשמיד שש מנהרות התקפיות שנחפרו על ידי ארגון חיזבאללה ושחצו את גדר הגבול לישראל. לדברי דובר צה"ל, המבצע שלל מחיזבאללה יכולת ייחודית שאותה הוא בנה במשך שנים, והשקיע בה מאמצים רבים.

אתמול אמר שר הביטחון נפתלי בנט כי "אנו פועלים כל העת וגובים מחירים מאיראן עד שנשיג את היעד הסופי: סילוק איראן מסוריה". בנאום שנשא במהלך טקס התייחדות לחללי אסון המסוקים בקיבוץ דפנה, הדגיש בנט כי "נמשיך למנוע נוכחות איראנית על גבולנו הצפוני".

עוד בוואלה!

חיישנים וזיהוי אתרי חפירה: צה"ל פורס טכנולוגיה חדשה למניעת מנהרות בגבול לבנון

לכתבה המלאה
נזקים שנגרמו מתקיפת ישראל בפרברי דמשק, סוריה, 6 בפברואר 2020. טוויטר, צילום מסך
נזקים שנגרמו מהתקיפה בפרברי דמשק, בשבוע שעבר/צילום מסך, טוויטר

ברקע ההתבססות האיראנית בסוריה, בנט פנה לטהראן והזהיר כי "אין לכם מה לחפש בסוריה". לדבריו, "כאשר זרועות תמנון מכות בך, אל תילחם חזרה רק בזרועות, אלא תחנוק את הראש. כך עם איראן. משך שנות דור, נלחמנו ללא הרף בזרועות התמנון האיראני בלבנון, בסוריה ובעזה, ולא התמקדנו מספיק בהחלשה של איראן עצמה. כעת אנחנו משנים את התפיסה: אנחנו במערכה רציפה להחלשת ראש התמנון האיראני עצמו בפעולות כלכליות, מדיניות, מודיעיניות, צבאיות, וגם בממדים נוספים".

בחודש שעבר, איים מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, מהווה "תחילתו של שלב חדש עבור האזור כולו". נסראללה, שארגונו נתמך על ידי איראן, אמר כי "תאריך ההתנקשות בסולימאני הוא נקודת מפנה בהיסטוריה של האזור כולו, לא רק עבור איראן או עיראק. זאת התחלה חדשה".

לפני כשלושה חודשים נורה טיל נ"מ משטח לבנון לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל. דובר צה"ל מסר כי הכלי לא נפגע. חיזבאללה קיבל אחריות לירי, אך בארגון טענו כי לא הפילו את המל"ט, אלא הרחיקו אותו מהמרחב האווירי הלבנוני. חיזבאללה איים להגיב לגיחות של חיל האוויר הישראלי מעל שמי לבנון, לאחר שיוחסה לישראל פגיעה באמצעות רחפנים במחסן לייצור טילים מדויקים בביירות. גם האיראנים פיזרו איומים לאחרונה ואמרו כי יגיבו לכל תקיפה של צה"ל בסוריה.

"לנקות את שמי לבנון מהמל"טים של ישראל"

מזכ"ל חיזבאללה ,נסראללה, אמר אז כי המטרה של הירי לעבר המל"טים הישראליים היא "לנקות את המרחב האווירי הלבנוני מהם" וכי משימה זו תימשך. בנאומו, שאותו נשא יום אחרי שיגור טיל הנ"מ לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל, אמר מנהיג הארגון השיעי כי "ההתנגדות הוכיחה לאויב שהיא העזה להשתמש בנשק בניגוד למה שהוא חושב". על רקע ההפגנות הנמשכות במדינה זה שבועיים, הוא הבהיר כי ההתנגדות היא "מציאות קיימת שאינה מושפעת מהפתתחויות פנימיות או אזוריות".

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully